menstruatie? of toch niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Teardrops, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Hallo,

Mijn vriend en ik proberen om ons 1e kindje te krijgen.
    Nou heb ik afgelopen maand wel het e.e.a. aan symptomen gehad, plus tussendoor 1 keer een heel klein beetje heel lichtbruine afscheiding (zo'n 10 dagen voor mijn menstruatie). Afgelopen zaterdag moest ik mijn menstruatie krijgen,normaal gesproken heb ik een week van te voren de menstruatieklachten, deze keer bleven de klachten uit, en het begon met heel lichtbruin bloed?, daarna een tijd niets, savonds nog steeds een beetje bruin bloed. Gisteren werd ik wakker was mijn maandverband zo goed als schoon, en gistermiddag was het weer wat lichtbruine bloed en een soort slijmsliertje, deze was donkerrood. Savonds welgeteld 3 druppels bloed gezien, daarna weer lichtbruin. en wederom vanochtend was mijn maandverbandje weer zo goed als schoon.
    Nou is mijn vraag, kan/moet ik dit rekenen als een menstruatie, of toch maar even een testje er tegenaan gooien?

Liefs

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

gewoon voor de zekerheid een test doen als dit veel minder bloedverlies is dan je normaal gewend bent.

Mirjam

3. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Hoi Mirjam,

Ik heb met de assistente van de huisarts gesproken en zij dacht aan een innestelingsbloeding, omdat het in totaal misschien anderhalve maandverband vol was, en maar 3 druppels bloed.

Spannend dus! Aangezien ik normaal gesproken 1 dag bruinverlies, 1 a 2 volle dagen roodverlies, en dan weer 1 a2dagen bruinverlies heb is het deze keer wel weinig.

Mag ik dit als een menstruatie rekenen als de test volgende week negatief blijft?
    Dan weet ik namelijk waar ik moet beginnen met tellen.

Teardrops

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee, als dit 10 dagen voor je normale menstruatie is, reken je het niet als menstruatie, daarvoor is het ook te weinig bloed. Het zou heel goed een innestelingsbloeding kunnen zijn. Spannend!

Mirjam

5. Teardrops

Teardrops Bekend lid

9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Hoi mirjam

nee 10 dagen voor mijn menstruatie heb ik heel lichtbruine afscheiding gehad.
    afgelopen weekend had mijn menstruatie moeten zijn maar deze was dus zo weinig dat er gedacht werd dat het misschien innestelingsbloeding kan zijn.

ondertussen hopen klachtjes en symptomen zich op. Ben dus erg benieuwd of volgende week een test positief uitslaat. Ik ben bang dat er niets anders opzit dan een lang weekend tegemoet te gaan.

bedankt voor je reactie. ik zal. laten weten of de test positief of negatief was.

liefs!

Deel Deze Pagina