cyclus nog steeds niet op gang

Discussion in 'Zwanger worden' started by sunnyke, Jun 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi iedereen,

na een tijdje hier te zijn weggeweest wegens komst van mijn eerste kindje, willen we dus nu voor een tweede gaan. Alleen is het weeral vervelend dat mijn cyclus (net zoals bij de vorige poging) maar niet op gang komt sinds ik ben gestopt met anticonceptie.
    Voor mijn eerste zwangerschap nam ik de Diane 35 (nogal hoog in hormonendosis), en dus leek het mij toen misschien wel logisch dat ik na 3 maanden nog geen menstruatie had. De HA heeft me toen Duphaston voorgeschreven, een medicijn dat de ongi opwekt. Kort daarna werd ik inderdaad ongesteld en niet lang daarna ook zwanger!
    Na mijn bevalling ben ik overgeschakeld op de Nuvaring, in de hoop dat hier toch minder hormonen inzitten en ik dus heel snel mijn "natuurlijke" cyclus zou terug hebben. Niet dus...:( Ben midden april ongesteld geweest na het verwijderen van de laatste nuvaring, en dus nog steeds niks. Ik begin me er echt opgelaten bij te voelen, want op zich hoefde het voor mij ook niet onmiddellijk raak te zijn of zo, maar geen cyclus hebben voelt zo onnatuurlijk...
    Wie zit er ongeveer in dezelfde situatie? Misschien kunnen we mekaar aanmoedigen om niet zozeer er op gefocust te zijn of zo ?
    Of ken jij misschien het middel om zo snel mogelijk in een regelmatige of normale cyclus te raken?

Alvast bedankt!
    Liefs,
    Sunnyke

2. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Vreselijk is dat he. wachten op die stomme mestratie ik weet er helaas alles van mijn 1e ronde duurde zelfd 105 dgn. zie onderschrift verder ook wij gaan voor een 2e.
    Het kan dus echt even duren voordat je gewoon weer menstrueert. Heb geduld hoe moeilijk dat ook is.
    Ik loop inmiddels in het zh ben al een jaar bezig voor een 2e hoop voor jou dat het niet zo ver gaat komen. Ik gebruik nu clomid.

irri is dat he als de 1e redelijk snel kwam er de 2e moet je wachtten en dan duurt wachtten heeeeeeeeeeeeeeeel lang.

Succes hoor! overigens allerlei preparaten zoals monnikkap e.d. hielpen hier niets.

3. sofie21

sofie21 Actief lid

Jan 25, 2010
    301
    0
    0
    hoi heel vervelend allemaal
    ik heb van me zelf een onregelmatige cyclus
    soms was het gewoon 3 maanden weg
    maar sinds ik menstruasan van dr vogel slik heb ik elke maand een
    goede cyclus om de 32 dagen kan je misschien proberen het is homeopatische gr sofie

4. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

bedankt voor jullie reacties!
    @Inggrid: tjonge, dat is inderdaad ook niet niks. Gek dat je lichaam het blijkbaar "verleert" he? Gelukkig heeft de behandeling in het ZH eindelijk een wondertje opgeleverd! Van harte gefeliciteerd meidç Geniet ervan!

@Sofie21: ik slik sinds begin juli Teunisbloemolie van Etos. Voor mijn vorige ZS leek dit toen wel te helpen. Gisteren leek het erop dat ik mijn eisprong heb gehad, maar ben echt niet zeker...
    Ik had aan de verkoopster van Etos gevraagd of ik Menstruan niet beter zou gebruiken, maar zij raadde echt de Teunisbloem aan. Ze zei wel dat het even kon duren vooraleer het werkte.

Groetjes,
    Sunnyke

Share This Page