Menstruatie ondergoed

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MariTheresa, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemieke1995

    19 mrt 2021
    21
    27
    13
    Vrouw
    Maar waarom draag je dan überhaupt nog tampons vraag ik me dan af? Dat doet dan toch een beetje afbreuk aan het eco-idee er achter.
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Omdat ik het fijner vind. Soms de cup, ligt aan wat ik die dag ga doen. Ik gebruik nu dus twee dagen tampons/cup icm het ondergoed, de andere dagen enkel het ondergoed - dus alsnog veel minder afval dan wanneer ik tampons + maandverband zou gebruiken gedurende de gehele menstruatie.
    Ik draag het ondergoed overigens ook niet per se vanwege het ‘eco-idee’ - hoewel dat zeker wel ook meespeelde in mijn keuze het eens te willen proberen, zelfde met de cup - mijn voornaamste reden is dat ik iets comfortabelers wilde dan de andere opties.
     
    Athina, Zuul en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ik ook hoor. Voor het menstruatie ondergoed gebruikte ik al wasbaar maandverband, zowel als back up voor tampons tijdens mijn (toen nog heel heftige) menstruaties, als dagelijks als back up tegen eventueel urine-verlies. Mijn reden was ook een combinatie van comfort en het ecologische aspect. Dat is eigenlijk met alle keuzes die ik maak, ik probeer redelijk milieubewust te leven, maar houd ook van luxe, dus ik probeer daar een balans in te vinden.
     
    Athina vindt dit leuk.
  4. Annemieke1995

    19 mrt 2021
    21
    27
    13
    Vrouw
    lk snap het wel dat je een balans probeert te vinden tussen eco en gemak/comfort... voor mij is het sowieso al comfortabel om überhaupt geen tampons of cups te hoeven gebruiken :) (ben ik nl. niet zo'n fan van). Het ondergoed werkt voor mij prima op alle dagen, zowel licht als zwaar... dus ik vind het een beetje gek dat je dan alsnog tampons of cups zou gaan gebruiken. Maar als jij je er beter bij voelt, waarom niet!
     
  5. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ik doe ook wel eens een cup in als ik moet werken. Voelt veiliger omdat ik op werk in een wit pak rondloop. Zou toch jammer zijn als hij het een keer niet houdt en er ontstaan rode vlekken:roflmao:

    Het schijnt trouwens dat je voor een minder erg "vloedgolf gevoel" labia pads kan gebruiken. Ik heb ze liggen maar nog niet gebruikt. Als je dit tussen je schaamlippen doet dan schijnt het het bloed beter af te voeren ofzo waardoor je dat gevoel dus minder hebt. Ik ben benieuwd of het werkt!
     
  6. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Nog 5 dagen 30% korting op thinx onderbroeken op www.shethinx.com voor de liefhebbers.
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja bijna jammer dat ik er niet meer nodig heb :p scheelde toch weer 25 euro op het eerdere bedrag ;) . Maar gelukkig is de jongste nog niet zover. En met 7 heeft onze oudste dochter er echt genoeg. Met 5 zou ze het ook gered hebben achteraf.
     
  8. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Jammer inderdaad, ze zijn best duur en al helemaal met die invoerrechten eroverheen:o:
    Ik kan wel wat nieuwe gebruiken, de lotties zij na een tijdje gebruik en wassen+droger toch slechter geworden, jammer wel. Was er best tevreden over.
    Ik vind thinx alleen niet lekker zitten, ze hebben geen seamless variant helaas. Dus als iemand nog een kortingscode heeft voor modibodi onderbroeken, let me know:roflmao: die zitten fantastisch.
     
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Wuka heeft ook een seamless variant, die heb ik nog niet geprobeerd trouwens. Maar wuka is wel een stuk beter qua kwaliteit dan lotties (die heb ik allemaal al weg kunnen doen, kruisje gaat helemaal los zitten van binnen en ritselen). Wuka is ook minder duur dan thinx en modibodi, maar helaas nu wel invoerkosten. Hoewel bij mij in januari toen wel de Britse vat er vanaf ging, dus dan is de invoerkosten alleen die 13 euro die postnl vangt (ja, wel ook de btw dus, maar als die er eerst af is gegaan, kun je het wegstrepen).
    Ik heb bij femtis wel een suggestie gedaan voor een seamless variant, wie weet komt die ook. Blijft de allerbeste kwaliteit naar mijn mening, mijn meja’s heb ik toch al minimaal 50x gewassen op 60 graden en in de droger en die blijven gewoon echt supergoed. En Duitsland, dus geen gedoe met invoerkosten.
    Maar, ik heb nu niet echt wat nodig. Ik wil als het nieuwe bikini broekje bij modibodi in de aanbieding komt (hopelijk einde zomer, deze kost nu 50 euro en dat vind ik iets te) die misschien nog wel kopen en dan waarschijnlijk meteen voor schoonmoeder seamless full briefs bestellen, want dat is haar favoriet (ik had verschillende voor haar verjaardag gekocht).
     
    Zuul vindt dit leuk.
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Dit weekend 28% korting bij Wuka met de code: inmywuka
    Ik wil hun seamless ondergoed nog een keer uitproberen, maar twijfel of ik genoeg ga bestellen om boven het gratis verzenden bedrag ga komen, maar ga nog even op de website kijken.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  11. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Bijna besteld, maar ik wil toch liever de seamless in heavy absorption proberen en die was niet meer op voorraad in maat M en S is waarschijnlijk echt te klein ;). Ik had bijna de medium absorption besteld, maar toen bedacht ik me dat ik vooral voor het sporten een seamless variant wil en dan heb ik juist veel absorptie nodig.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  12. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    O bedankt! Ik ga even kijken!
     
  13. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Even gekeken, ik ga ook liever voor de heavy flow. Jammer dat die al uitverkocht is:cry:
    Seamless heeft echt mijn voorkeur.
     
  14. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ik ben zelf normaal niet zo heel erg van de seamless modellen, maar aangezien ik nog geen shortjes met korte pijpjes (die dan precies onder je bil vallen, waardoor je ook geen naden ziet) heb gevonden, ben ik dus nog wel op zoek. Hoewel femtis meja het ook wel redelijk goed doet onder strakke kleding, dus misschien is het niet perse nodig. Ik ben wel nieuwsgierig naar de wuka seamless, dus als ze weer een aanbieding hebben, dan probeer ik het nog wel een keer.
     
  15. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Zuul vindt dit leuk.
  16. LeentjeWolkje

    LeentjeWolkje Actief lid

    22 jul 2020
    170
    291
    63
    Vrouw
    Hmmm... "licht" of "hoog" absorbtievermogen. Dat zegt helemaal niks natuurlijk. Mijn auto rijdt ook "snel". Maar hoe snel dan? Als je er niet bij zet hoeveel tampons de slip kan absorberen, geeft mij dat ook het idee dat het er eigenlijk niet voor gemaakt is.
     
    Zuul en Athina vinden dit leuk.
  17. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ik heb ook geen idee of het wat is, heb zelf ook niet echt een grote neiging om ervoor te gaan ;). Maar ik bestel weleens wat bij marksandspencer, omdat ik over het algemeen de kwaliteit net wat beter vind dan de hema bij gelijk geprijsde artikelen, dus als er een model bij zou zitten wat me wel aantrekt, zou ik er denk ik toch 1 proberen, haha.

    Over nieuwe modellen gesproken, modibodi heeft een broekje met pijpjes voor onder een rok/jurk, een anti-chafing short. Ik weet nog niet of ik er 1 wil proberen, de kleinste is een M/L, en ik ben dus bang te groot voor mij, want heb van modibodi een M. https://eu.modibodi.com/collections/women/products/anti-chafing-short-moderate-heavy?variant=32507912257584
    En ze hebben ook een nieuwe “athletic” style, de modibodi X brief, die ik op zich qua model wel interessant vind. https://eu.modibodi.com/collections/women/products/modibodi-x-brief-moderate-heavy
    Beiden hebben een moderate-heavy absorptie.
    Ik ga momenteel niets bestellen, maar als ze aan het eind van de zomer uitverkoop hebben, misschien wel
     
    Zuul vindt dit leuk.
  18. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Het ziet ernaar uit dat ik over 8 maanden kraamverband nodig ga hebben:o:
    Zouden deze onderbroeken dan ook goed zijn of zou dat dan te broeierig worden? Of iemand tips kwa wasbaar kraamverband?
     
    Athina en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  19. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Gefeliciteerd! (Ook al is het een ongelukje als ik je onderschrift lees. Lijkt me schrikken ;))

    Ik denk dat de onderbroeken juist minder broeierig zullen zijn dan kraamverband. Ik zou zelf de eerste dagen gewoon de verbanden uit het kraampakket gebruiken met zo’n netbroekje en als het bloeden en de zwelling iets minder is (ik had beide keren vrij veel hechtingen en moest heel vaak verschonen de eerste 2 dagen), overstappen op het menstruatie ondergoed. Ik had dus voor ik dit ondergoed ontdekte wasbaar maandverband van myllymuksut en imse vimse en die hadden beiden ook nachtverband/kraamverband. Myllymuksut is wel lekker zacht (bamboe). Maar zou zelf niet voor alleen je kraamweek wasbaar verband aanschaffen, want ze kosten ook meer dan 10 euro per stuk en als je het verder niet gebruikt, is het ook niet duurzaam natuurlijk. Misschien zijn die 24 uur broekjes van modibodi fijn, die kun je later ook nog prima ‘s nachts gebruiken tijdens je menstruatie.
    Deze bijvoorbeeld:
    https://eu.modibodi.com/collections/women/products/sleep-short-maxi-24hrs
    Zijn wel prijzig, maar als je ze in de eerstvolgende sale koopt (je hebt nog even), wel te doen, zeker als je normaal ‘s nachts ook wel wat meer bescherming kunt gebruiken.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  20. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik heb de stap genomen en broekjes van repeat gekocht. Die zijn volgens in dit topic niet genoemd. Kwam ik op facebook tegen, franse merk.
    Ik heb al wasbare verband dus op zich een logische stap, alleen op werk gebruik ik ze niet, misschien durf ik de broekjes wel (niet de eerste dagen denk ik)
     
    MamavanLieverd en Zuul vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina