Menstruatie ondergoed

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MariTheresa, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik was nieuwsgierig, dus even gezocht, ik denk deze?: https://www.repeat-undies.fr/?lang=en
    Ben benieuwd hoe ze je bevallen en ik ga ook even kijken naar de modellen.
    Ik vind in ieder geval het ondergoed veel fijner dan wasbaar maandverband, ik ben benieuwd of jij dat ook zo gaat ervaren.
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  2. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ze zijn een beetje anders, ze hebben maar 1 model namelijk!
    Ik vind het wasbare verband op de fiets niet te doen (ik weet niet of het anders bestaat maar de mijne hebben druk knopjes) en ik fiets toch overal naartoe dus dat vind ik wel een probleem, met een spijkerbroek zit het helemaal niet lekker ook, door de dikke naad van de broek in combinatie met de drukknoop, gewoon auw!
    Dus ik ben benieuwd :)
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    @Zuul Modibodi heeft een nieuwe maternity lijn, met speciale, extra absorberende onderbroeken en voedingsbh’s met absorptie enzo. Ik zag de laatste nieuwsbrief, dus moest direct aan dit topic en je vraag denken.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  4. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Ik ga direct kijken:thumup:
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  5. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    De repeat onderbroeken afgelopen dagen in gebruik genomen. Eerst twee dagen waarop ik mijn menstruatie verwachtte, ipv preventief maandverband, gewoon een onderbroek. Alleen dat al is het waard: het voelt gewoon veel prettiger!
    Vanochtend ongesteld geworden en meteen getest: we zijn op vakantie in de alpen, vanochtend om 8:30 een schone onderbroek aan, lange wandeling, 14:30 thuis. Geen probleem gehad, alleen mijn eigen onzekerheid waardoor ik toen een schone aantrok, maar geen lekkage en geen natte gevoel.
    Tot nu toe heel tevreden dus.
     
    Athina, MamavanLieverd en Zuul vinden dit leuk.
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    6 uur toch al... en als je als volwassene een dag hebt van 8.30 tot 22.30 ofzo - kan ik me ook voorstellen dat je een keer wisselt op een dag. Ook al draagt m'n dochter ze van 8 tot 8 zeg maar ;) (dan douchen en weer van 8 tot 8 zo'n beetje ;) ) .
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  7. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Kijk! Goede eerste indruk dus. Ik ben ook echt fan. Soms vind ik nog een verdwaalde tampon in mijn tas en denk ik, goh, ik heb toch al maaaaanden dit soort zooi niet meer hoeven kopen. Wat een afval scheelt dat en ik voel mij er ook nog eens beter door. Helemaal fan dus:thumup:
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  8. Misschien kunnen jullie mij adviseren.
    Ik heb een grote maat (mt48)
    En heb hele hevige menstruatie met veel slijmverlies.
    Normaal wissel ik iedere 1.5 uur van maandverband.

    Welk ondergoed of menstruatie cup zouden jullie aanraden?
     
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik kan je niet goed adviseren over cups, ik heb er ooit 1 geprobeerd, maar kon er niet zo goed vriendjes mee worden. Je kledingmaat heeft met cupmaat niet zoveel te maken, er zijn wel websites, die goed uitleggen (meluna heeft ook een tabel en houdt rekening met of je al bevallen bent, leeftijd, etc).

    Als ik kijk naar mijn favoriete merken ondergoed (femtis.de, wuka en modibodi) gaan ze allemaal tot voorbij maat 50, dus daar moet je prima kunnen slagen. De heavy flow moet je een heel eind mee kunnen komen, denk ik. Bij femtis zijn de meeste onderbroeken vergelijkbaar met heavy flow van de andere. Modibodi en wuka hebben ook een superheavy variant, nadeel is dan wel dat ze wat dikker worden natuurlijk, maar voor de nacht misschien wel heel fijn als je zwaar menstrueert. In de kleinere maten vallen modibodi en wuka eerder wat ruim en femtis wat strakker (van femtis heb ik L, van de andere M, maar normaal heb ik ook M/L, dus klopt aardig. De confectiematen bij femtis moet ik niet naar kijken, daar staat 42-44 bij de L en dat heb ik niet. De hipsize klopt wel aardig goed).
    Vooral modibodi (wuka ook wel) maakt ook gebruik van plussize modellen op de website, bij modibodi staat er ook bij welke maten er geshowd worden.
     
    einad vindt dit leuk.
  10. Dank je wel voor het uitgebreide antwoord!
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  11. Ruub1986

    Ruub1986 Bekend lid

    22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Ik kwam dit topic tegen en wat ik me afvraag:

    waar blijft het bloed en gaat dat niet stinken?
    Was je ze apart uit of gaat dat met andere was de wasmachine in?
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik heb wasbaar maandverband geprobeerd en ik vond t niet erg snel absorberen. Zijn die onderbroeken beter?
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Wetbag gooide ik t in, ruik je wel met openen natuurlijk en dan gewoon in de was met de handdoeken. Ja ik weet, bloed stolt dan maar qua bacteriën vond ik t fijner haha
     
  14. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ik heb 1x gehad dat het niet snel genoeg absorbeerde en ik er dus langs lekte. Toen was ik ook wel vrij heftig ongesteld. Daarna eigenlijk geen problemen meer gehad!

    @Ruub1986 het bloed zit gewoon in de onderbroek. Kwa lucht ligt het een beetje aan welk merk je hebt. Ik merk dat de Lotte's die ik heb snel gaan ruiken maar de modi bodi bijvoorbeeld niet. Ik doe ze gewoon in een emmer, spoel ze in de wasmachine dan eerst koud uit en daarna een 60 graden programma. Soms stop ik er na het spoelprogramma nog handdoeken bij.
     
  15. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik vind ondergoed veel fijner dan wasbaar verband, ook qua geurtjes trouwens @Ruub1986 en wasbaar verband is al veel fijner dan wegwerp op dat gebied.

    Ik ben pas ondergoed gaan gebruiken toen ik al een mirena had en mijn bloedverlies is heel licht, dus ik spoel niet voor, maar gooi mijn onderbroeken gewoon in de was. Ik heb last van stressincontinentie en draag dagelijks menstruatie ondergoed. Ook al mag het officieel niet, ik was ze gewoon op 60 graden, dat vind ik hygienischer.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  16. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ik gebruik op de zwaarste twee dagen overdag een tampon. Verder heb ik 3 'heavy', 3 'moderate' en 2 strings, daarmee kom ik de menstruatie door. Ik spaar ze op en draai na afloop één was met alleen het menstruatieondergoed.
     
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ruiken we ze echt niet bij dochter, die ze de hele dag draagt. Ze absorberen prima en na gebruik spoelt ze ze smoren of 's avonds uit en hangt ze te drogen in de badkamer. Wanneer ik een 40 graden was heb, pak ik ze mee en gooi ze erbij. Ideaal.
     
  18. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ze heeft ze trouwens van thinx between.. de tienerlijn van thinx
     
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Waar heb je die besteld? Gewoon hun eigen site? En zit er verschil in ‘gewone’ en zo’n tienerlijn of is het enkel de naam?
     
  20. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

    ik denk de naam en de prints die ze hebben... ik heb gewoon via hun eigen site besteld: https://www.shethinx.com/pages/btwn 7 in 1x zodat we in 1x klaar waren en maximale korting hadden zeg maar. Al met al nog een heel bedrag kwijt, maar m'n dochter is er erg blij mee - en gebruikt dus nooit maandverband. Enkel af en toe tampons om te zwemmen of op een lange dag met sport, dat ze s morgens met een tampon begint - onderbroek aan - en dan zo de onderbroek tot s avonds 20.00 of 21.00 uur aan kan houden.

    nog even terug naar de vraag; of het model echt anders is weet ik dus niet... dochter heeft alleen deze; https://www.shethinx.com/collections/btwn-teen-period-panties/products/btwn-shorty?variant=36515168649288
     
    NiekeKris vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina