Weet je zo welke merken? Want ik heb er zelf niet heel veel gevonden met badkleding, modibodi heeft een badpak en 2 modellen broekjes en wuka heeft alleen 1 soort broekje. En dan ook nog een amerikaans merk, maar dat heeft niet zulke goede reviews qua klantenservice, dus heb ik nog nooit iets durven te bestellen. Ik was begonnen met kijken, maar mijn Frans is best wel slecht, dus ben vrij vlot afgehaakt, toen er geen merken in beeld kwamen .
Het badpak dat ze draagt is van Modibodi, de bikini van een Chinese webshop (ik ga op zoek naar de juiste naam). Van zodra ik het weer aandurf om op vakantie te gaan, wil ik graag de bikini eens uittesten. Ben benieuwd hoe die juist werkt. Vorige maand had ik verteld aan een vriendin dat ik al lang geen maandverband meer koop en fan ben van menstruatieondergoed. Gek wel dat de meeste mensen dan altijd reageren met "maar dan bloed je gewoon in je slipje!". Euh, ja. Tweede vraag is dan: "maar stinkt dat niet?". Derde vraag: "waar koop je die?" Ik ken het intussen wel Vanmorgen heb ik ze teruggezien, ze droeg er eentje vertelde ze, dus ik was stiekem wel een beetje trots. Ze heeft endometriose, en verliest behoorlijk veel bloed, maar ze kan haar hele werkdag rondkomen zonder te wisselen. Geen backup, geen tampon of cup, enkel het ondergoed. Ik vraag me soms echt af waarom het zo lang duurt vooraleer iedereen is omgeschakeld! Hehe...
Hahaha dit krijg ik ook altijd. Ik zeg dan altijd, in maandverband bloed je toch ook gewoon door en je tampon/cup moet je toch ook "uitgraven" Wel leuk dat ze het nu ook probeerd! Ik gebruik echt niks anders meer. Ja na mijn miskraam wegwerp gebruikt zodat ik het vaak kon verwisselen ivm infectie gevaar. (Niet dat het daartegen hielp uiteindelijk)
De bikini komt van Moodz (https://moodz.co/pages/les-maillots-de-bain-menstruels-canicule) Op een andere franse site ben ik trouwens ook een heel lijstje van sites tegengekomen waar je een menstruatiebadpak kunt kopen: https://www.rejeanne-underwear.com/categorie-produit/maillots-de-bain/ https://socup.fr/maillot-de-bain-menstruel-sculptant-indigo https://www.elia-lingerie.com/pages/maillots-de-bain-menstruels https://www.bloomieloomie.com/categorie-produit/maillot-de-bain-menstruel https://www.petitesculottees.fr/44-les-maillots-de-bain https://fempo.co/collections/maillot-de-bain-menstruel https://dansmaculotte.com/fr/maillots-de-bain-menstruels/maillot-de-bain-menstruel-taille-36 Het enige wat ik zelf jammer vind is dat veel winkels het ondergoed promoten als "aanvulling" bij tampons of cups, terwijl dat dus eigenlijk helemaal niet de bedoeling is... het kán natuurlijk, maar het is net de bedoeling om ook van tampons en cups verlost te raken.
Misschien ben ik nu spuit 11 haha heb niet het hele topic gelezen maar zag vorige week ook bij de Primark dat ze menstruatie ondergoed hadden.
Je bent inderdaad spuit 11, maar niet als je er ook een review van hebt, die missen we nog . Ik ben nog nooit in een primark geweest namelijk, maar misschien zal ik de volgende keer dat ik er bij 1 in de buurt ben, er dan naar binnen lopen om ook een paar exemplaren te kopen .
Haha ik blijf wel spuit 11 lijkt mij eerlijk gezegd niks, zou denk blijven kijken of het er echt niet doorgaat
Ik weet niet hoe die van de primark zijn, maar de goede merken werken een stuk beter en langer dan maandverband bijvoorbeeld, maar ik snap het gevoel wel hoor. De meeste vrouwen testen het eerst wel uit op een thuisdag denk ik.
De thuisdag test Ja, dat dacht ik ook te doen... de eerste dag toen ik m'n Thinx heb uitgetest, werkte ik van thuis uit dus lekker makkelijk dacht ik... als het mis zou gaan, kon ik alsnog makkelijk een nieuwe onderbroek aan. En toen... kreeg ik plots telefoon van m'n mama dat mijn vader was opgenomen in het ziekenhuis. Pas daar aangekomen realiseerde ik me dat ik m'n Thinx nog aanhad Gelukkig zo druk bezig geweest dat ik geen tijd had om er over na te denken. Pas uren later was ik weer thuis en merkte ik dus dat te test glansrijk was geslaagd want 0 lekkage. Iintussen gaat het overigens beter met papa, gelukkig!.
Fijn dat het met je vader beter gaat. Haha en dat je niet zwaar doorgelekt was ofzo daar moet je toch niet aan denken.
De s en l zijn nu online weer beschikbaar, ik heb een l besteld (twijfel of ik m of l moet hebben, maar net iets vaker l) nu ze nog 10 euro korting zijn. Het model ziet er een beetje uit als de hiphugger van thinx en die vind ik op zich wel prettig, dus voor deze prijs (17 euro nu) wilde ik er wel 1 testen .
Ik heb net even gekeken, de broekjes zijn van Libresse. En als je op de site van Libresse zelf kijkt, blijkt er ook er ook een bikini variant van te bestaan! Beiden goed voor "medium bloedverlies", wat het vergelijken tussen de verschillende merken weer wat moeilijker maakt. Anderen hebben het vaak over een aantal tampons. Maar wat is "medium"? Lijkt me iets wat je dan zelf maar moet gaan uittesten... ik geloof trouwens niet eens dat er op de site van het Kruidvat iets staat over opvangvermogen. Ik heb het al vaker gezegd: er is nog een hele weg af te leggen in duidelijke communicatie over menstruatieondergoed naar mijn idee!
Maar, laten we wel wezen, het aantal tampons zegt toch ook niet veel, eigenlijk alleen maar in vergelijking met andere onderbroeken van hetzelfde merk? Want als ik de verschillende merken en wat ze zeggen over het aantal tampons vergelijk, dan gaat bijvoorbeeld een femtis uit van super plus tampons en thinx van mini tampons. Aangezien de femtis varianten waar 2,5 tampons bij staat echt veel meer absorberen dan de medium flow thinx, waar 3 tampons bij staat. Ik heb beide merken, dus kan ze echt vergelijken, beiden zijn prima kwaliteit overigens, maar als ik nog eens thinx zou bestellen, zou ik nu wel voor heavy flow gaan. Dus ik ben van mening dat het altijd een kwestie van uitproberen is.
Ik heb de libresse binnen, ik denk niet dat het een aanrader is eigenlijk. Het model lijkt wel aardig (beetje hiphugger van thinx model), voor mij is denk ik de L iets aan de ruime kant, daar zal ik op terugkomen als hij uitgewassen is en ik hem daadwerkelijk heb uitgeprobeerd. Het kruisje komt zowel aan de voorkant als aan de achterkant denk ik niet hoog genoeg voor een serieuze menstruatie (@Zuul , ik weet niet of je al had gekocht/besteld, maar voor jou echt niet goed dus, want ik weet dat je dat eerder hebt genoemd). Voor mij niet direct een probleem, behalve dat ik die rand die je dan krijgt aan de achterkant waar het kruisje ophoudt niet altijd fijn vind zitten (kan ik ook pas goed beoordelen bij dragen) en die zie je soms ook door strakke kleding bij mij als de onderbroeken aan de ruime kant zijn. Het binnenkruisje is een beetje geribt, misschien dat dat fijn is (voel je misschien minder vocht, doordat het sneller wordt opgenomen, geen idee ). Het kruisje voelt vrij stug aan, maar ik denk dat dat wel vaker is bij sommige andere merken en dat wordt volgens mij minder stug na wassen, daar kom ik ook op terug. Nu, voor 17 euro, vind ik het nog steeds wel prima om ook echt te testen, maar voor de 27 euro die ze anders kosten, zou ik echt voor femtis/modibodi/thinx/wuka gaan.
Bedankt weer voor je uitgebreide review! Het is voor mij inderdaad wel belangrijk dat het echt goed en veel kan opvangen zonder dat het ernaast lekt. Ik heb ze nog niet gekocht en ga dat dan inderdaad ook niet doen. Femtis ga ik wel proberen denk ik, ik ga sowieso nieuwe Modibodi kopen, de lotties worden echt wel slecht na het vele wassen en drogen dus die ga ik ook wegdoen.
Het is hier denk ik al 'ns gezegd door iemand anders vroeger, maar ik heb zo'n beetje de indruk dat een aantal fabrikanten mee op de kar springen zonder dat ze de technologie in de vingers hebben. Als je naar een informatiefilmpje van Thinx of Modibodi kijkt, zie je dat daar toch echt hoogtechnologisch materiaal in verwerkt zit om het bloed op te vangen. Zou sterk zijn als Libresse dat plots ook ineens kan leveren voor 17 euro. Er is nu zelfs een merk dat "menstruatieondergoed" verkoopt maar dat blijkt dan in de praktijk een heel goedkoop slipje te zijn met een ingenaaid maandverband. Tsja, dát is het dus niet he!