Ah zo! Ik heb met wasbaar maandverband alleen ervaring met elskbar en imsevimse. Ik vind de imsevimse vrij dik, neemt wel goed op maar het zit minder lekker. De elskbar is heel fijn en zacht, het heeft alleen soms de neiging om wat te schuiven in mijn ondergoed.
Is je menstruatie wel elke keer met hetzelfde verloop? Want daar zit ik ook mee, dat varieert van "3druppels" tot "tsunami" dus ja, wat koop ik dan... voor de tsunamimenstruate heb ik betere bescherming nodig dan bij de 3druppelsmenstruatie. De ene keer heb ik aan een half pakje normaal maandverband genoeg, de andere keer liefst kraamverband
Meestal redelijk gelijk, veel. Dan is wellicht menstruatie ondergoed een goed idee voor je? Je kan een paar op bol.com bestellen dan kan je het proberen.
Mocht je toch nog ander wasbaar maandverband willen proberen, ik was het meest fan van myllymuksut. Ik had ook imse vimse, maar die vond ik iets groot en stug (ze werkten wel goed) en ik had ook eco femme, maar die verschoven bij mij. Nadat ik menstruatie ondergoed heb ontdekt, heb ik nooit meer wasbaar maandverband gekocht.
Ondergoed lijkt me vervelend in de winter, dat alles dan uit moet. In de zomer lijkt me dat wel fijner (altijd rok/jurk aan, met lekker weer blote benen). Misschien dat ik het wel nog voor de nacht erbij doe binnenkort. Maar eerst dit maar testen
Dit is de 2e menstruatie dat ik menstruatie ondergoed gebruik. Ik heb t merk Snuggs. De 2e dag bloed ik t meest, dus dan gebruik ik overdag wel tampons. Op de andere dagen (en nachten) enkel ondergoed. Ik heb zelf 4 broekjes, zodat ik kan wisselen. Ik wissel in de ochtend en voor t slapen gaan. Nog geen ongelukjes gehad en t ruikt ook niet. Ondergoed voelt droog aan, niet nat. Ideaal! Ik probeer nog steeds elke dag een cup in te brengen, maar bij mij lukt t gewoon niet. Probeer t nu al een jaar, elke dag van de menstruatie, in de ochtend. Zit t erin, dan zit t totaal niet lekker. Maar ik blijf proberen!
zo doet mijn dochter het ook op een lange schooldag; dan start ze met een tampon en na een paar uur gaat ze 'verder' met alleen de onderbroek en dan kan ze het prima een hele dag volhouden en hoeft ook niet te wisselen verder. Met name op de zware dagen dat ze dan ook nog gym heeft, voelt dit net wat prettiger.
2 dagen gebruikt nu. Voelt fijn en veilig. Wel even wennen dat het dikker/groter is. Maar het voelt niet nat, blijft goed zitten.