Menstruatie ondergoed

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MariTheresa, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Tsja, ik zou zoiets niet van marktplaats kopen, maar denk alsnog wel dat er animo voor is, haha :roflmao:.

    Ik denk dat ik de andere boyshort dit weekend ga uitproberen, dus nog een paar daagjes wachten ;). Ik stuur je een pb als ik wil ruilen dan.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Net de was opgehangen en de speax is toch wel echt anders dan de thinx. Ik schreef al iets dikker absorptiemateriaal, maar her absorptiegedeelte loopt dus ook minder ver door en de rest van de onderbroek is niet gevoerd zoals bij de thinx. Ik heb een hiphugger van zowel thinx als speax, dus kan ze redelijk goed vergelijken. Ik ben nu wel heel benieuwd hoe ze zitten als je ze een dag draagt. Wordt vervolgd.... :p
     
    Zuul vindt dit leuk.
  3. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Misschien doordat het opvangen van urine en bloed anders is? Dat is de enige reden die ik kan bedenken.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ja, dat denk ik, het is natuurlijk ook wel echt anders. Ik heb dan maar hele lichte stressincontinentie, maar denk wel dat het bij de meeste vrouwen zo is dat je geen urine verliest wanneer je ligt, maar juist als je loopt en springt enzo. Juist ‘s nachts lek je dan weer makkelijk bij menstruatie doordat het door de zwaartekracht naar opzij of naar achteren loopt, dus dat maakt het grotere oppervlak wel logischer. De speax lijken me iets prettiger voor mij, maar kan me voorstellen dat ik tijdens mijn menstruatie me wel iets zekerder zal voelen met de thinx.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  5. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ik dacht, ik trek hem gewoon even aan vandaag en kijk even hoe het voelt. Die boxer zit zalig! Alsof ik een normale onderbroek aan heb. Dat het er niet vrouwelijk uitziet interesseert mij echt niks:roflmao:
     
    Athina en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik heb inmiddels de boyshort geprobeerd en de hiphugger van thinx (de hiphugger van speax probeer ik morgen). Ik vind de hiphugger echt heel comfortabel en het elastiek is gelukkig niet strak, waardoor je door een spijkerbroek in ieder geval ze niet ziet zitten (ik heb dat heel snel bij slips). Ik twijfel nog of ik de tweede boyshort wel/niet houd. Ik vind het bijna een sportlegging ;), de pijpjes te lang en de band te hoog (maar ook daar is het elastiek niet te strak, dus dat scheelt). Waarom ik twijfel, is dat ik ze misschien wel fijn vind onder een zomerjurkje, dus hij zit nu in de was en dan kan ik hem maandag/dinsdag proberen onder een jurkje gezien de weersvoorspelling.

    Maar zelfs als ik de tweede boyshort zelf wil houden, zou ik op zich je brief wel over kunnen nemen @Zuul , welke heb je eigenlijk, want ik zie de cotton brief en de super cotton brief op de website?
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Welk merk gebruik je?

    voor mij zou dat echt niet prettig voelen. Ik verschoon mij altijd elke toiletgang en vind het super vies om een vies verband weer tegen mn huid aan te krijgen. Voor mij zou het dan ook echt geen optie zijn.
     
  8. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Je vraagt het niet aan mij, maar ik merk wel dat het bovenlaagje van de thinx droger blijft aanvoelen dan van een wasbaar verband (ik gebruik daarvan myllymuksut en imsevimse). De thinx is ook zo dun dat het misschien ook een optie is om je dag te starten met ook nog een wasbaar verband en deze dan alleen te hoeven verwijderen. Maar ik ben nog niet ongesteld geweest en heb nu met een mirena maar 1 dag dat ik het echt goed kan testen. Ik heb de thinx in principe dus ook aangeschaft voor dagelijks gebruik en ik vind, vergeleken met wasbaar verband, dat het veel meer voelt als normaal ondergoed, wat dus in mijn geval wel echt veel meerwaarde heeft.
    Nadeel is uiteraard dat de thinx vrij prijzig zijn, zeker omdat je nog invoerkosten moet betalen.
    Had jij geen webwinkel met wasbare producten (misschien vergis ik me en is dat iemand anders)? Ik zou wasbaar menstruatie ondergoed een mooie aanvulling vinden, het meeste wat in nederland wordt aangeboden, lijkt aliexpress dropshipping producten te zijn, of ik kan de herkomst niet achterhalen, ik heb ze nog in geen enkele webshop gezien, die ik wel vertrouw, omdat ze ook gewoon de bekende merken van wasbaar verband verkopen.
     
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Omdat ik eigenlijk al best enthousiast ben over de thinx, ga ik nu ook een paar verschillende bij modibodi bestellen. Op deze manier kan ik ze dan ook erg goed met elkaar vergelijken qua slijtage (als ik ze even fijn vind en even vaak draag). Ik heb wat beter gezocht op de website en bij modibodi hoef je inderdaad geen invoerrechten enzo te betalen, want ze hebben een distributiecentrum in de UK. (Ik kwam er overigens ook achter dat asos ook thinx verkoopt, maar daar kosten ze dus best veel meer, waardoor het niet uitmaakt qua in de VS bestellen of daar).
    In ieder geval maakt dat modibodi best een stuk goedkoper, aangezien je daar de nettoprijzen ziet.
    Wilde het even delen voor degenen die nog twijfelen vanwege de prijs.
     
    Athina en Zuul vinden dit leuk.
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zal het morgen even opzoeken, maar zit er dan meer polyester in? Fleece zeg maar?

    Ik denk wel dat het meer mijn gevoel is hoor, ik verschoon echt elke keer dat ik moet plassen en dat is overdag zo om het uur a twee denk ik. Ik ken genoeg dames welke het de hele dag gebruiken omdat het ook goed absorbeert.

    en ja dat klopt :) ik heb een webshop in wasbare luiers, verbanden, zoogcompressen en diverse andere zero waste artikelen ;) ik zeg er amper wat over dus je hebt een goed geheugen ;)

    en ik ken er wel een paar. Cheeky wipes heeft ze sowieso. Maar die ken ik niet uit ervaring. Ik heb voor de nachten een boegi woegie, die worden handgemaakt op jouw maat. En die zijn echt fantastisch. Absorberen super goed en ze zijn heel erg mooi. Ik gebruik ze voor de nachten, dat vind ik wel erg prettig.

    Die van jou ga ik toch eens opzoeken. Ik lees er vaker over :)
     
  11. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    #71 MamavanLieverd, 16 sep 2020
    Laatst bewerkt: 16 sep 2020
    Er zit geloof ik wel polyester in de thinx, maar geen fleece. Ze zijn zo dun dat ik verbaasd ben dat ze schijnen te werken ;). Het materiaal doet mij het meeste denken aan sportkleding, de boyshorts voelen doordat ze dus relatief lange pijpjes hebben een beetje als een runningshort, alleen minder strak (nu is een L bij mij een beetje op het randje, ik denk dat een M ook nog wel zou passen). Onder een broek vind ik die niet zo fijn, maar heb hem kunnen proberen onder een zomerjurkje met dit mooie weer en dat was heel fijn. Onder een jurkje verschuift mijn wasbaar verband best wel, waardoor ik jurkjes niet zo fijn vind normaal en ik zweet altijd erg in mijn liezen als het zo heet is. Beide dingen worden opgelost met de boyshorts. De hiphuggers hebben mooie platte naden, dus die vind ik wel goed onder een spijkerbroek in ieder geval. Van modibodi ga ik wat van de seamless collectie proberen voor de echt strakke tekenende kleding.
    O ja, er zit ook wat antibacterieels in (ik geloof zilver), waardoor ze echt fris schijnen te blijven (maar ben dus nog niet ongesteld geweest, dus kan daar nog niets over zeggen. Ik verlies niet zoveel urine dat ik dan last krijg van geurtjes).

    Je hebt gelijk, ik zie inderdaad wel ondergoed van cheeky wipes bij verschillende webwinkels, ook erg betaalbaar in vergelijking met de thinx. Ik zal eens kijken naar reviews.
    Boegi woegi ken ik niet, ik zal eens zoeken. Edit: gevonden, maar het lijkt zo’n ander systeem met inlegpads erin? Wat je ook hebt bij een bepaald systeem van wasbaar verband?
     
  12. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    @Bubblez mag ik een linkje naar jouw site in pb?
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  13. Lievertjelief

    24 jul 2020
    95
    151
    33
    Vrouw
    Ben benieuwd. Modibodi schijnt ook heel goed te zijn. Ik heb het al eerder geschreven, maar heel veel van de B-merken die je hier in de winkels kunt krijgen, proberen Thinx na te apen, maar zijn toch een stuk minder goed. Thinx gebruikt een gepatenteerd systeem en de andere fabrikanten mogen dat dus niet. Ze hebben dan een dikker kruis, of kunnen nauwelijks bloed absorberen. Ze worden dan in de markt gezet als menstruatieondergoed, maar meer dan een backup zijn ze niet.

    Intussen heeft een vriendin van me haar Thinx ook binnen (helaas ook met invoerkosten). Een verslagje krijg ik volgend weekend.

    Ben natuurlijk ook benieuwd naar de eerste ervaringen als jullie menstruatie is begonnen!
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  14. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik ben nog aan het wachten op reactie van modibodi, ik krijg telkens een popup met een melding dat je korting kunt krijgen op je eerste bestelling als je je inschrijft op de nieuwsbrief, maar de popup “popt” telkens meteen weer weg. Ik wil toch wel graag van die korting gebruik maken ;).
    Ik ben wel ook erg benieuwd, ik heb veel vergelijkingsblogs gelezen en het lijkt best persoonlijk welke van de 2 ze het fijnst vinden.
    Gezien mijn emotionele uitbarstingen vandaag, zou het zomaar kunnen dat ik de komende dagen kan testen qua menstruatie (ik menstrueer echter maar licht door een mirena, dus qua absorptie enzo kan ik niet goed een oordeel vellen, wel qua geur, want mijn wasbare verbanden verwissel ik toch wel regelmatig ondanks weinig bloed, omdat ik dat frisser vind). Maar ik weet het niet zeker, nu ik zo licht menstrueer houd ik het niet echt goed bij ;).
     
    Zuul vindt dit leuk.
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik ga dr dan eens een bestellen. Hoor er veel goede verhalen over.
    Boegi woegie is in principe de onderbroek. En die pads kun je er evt los in leggen. Ik gebruik hem zo snachts graag, 1 pad erin welke ik snachts eruit haal als ik moet plassen en dan de rest in de onderbroek zelf. Of overdag ook wel eens. Ik doe dan eerst dus de losse pad en dan pas in de boegi.
    Ze vallen vrij breed, ik vind dat juist erg prettig.
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    ja hoor ik stuur je een pb :)
     
  17. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik ben ook wel nieuwsgierig :)


    Ik heb van modibodi een 10% kortingscode gekregen en inmiddels daar dus ook een bestelling geplaatst. Je kunt daar niet met ideal betalen (bij thinx wel), wel met credit card of paypal.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Laat vooral weten hoe die ook bevalt.
    Tot dusver ben ik nogal verknocht aan mn gewone verband. Maar wie weet overtuig thinx mij wel.


    Ben benieuwd!
     
  19. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Hmm dat vind ik ook wel een nadeel eigenlijk. Ideaal vind ik toch wel ideaal:o:
     
  20. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ja, dat wel, maar ik was wel een stuk goedkoper uit dan bij thinx (vanwege de invoerrechten, anders scheelde het niet zoveel aangezien de thinx met 30% korting vergelijkbaar zijn met de modibodi met 10% korting), dus als ze net zo fijn zijn, heb ik die paar keer de creditcard erbij pakken er wel voor over ;).
     
    Zuul vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina