Menstruatie ondergoed

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MariTheresa, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Gewoon bij Thinx denk ik. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat je invoerkosten + btw moet betalen aan postnl, dat is denk ik zo’n 30% bij elkaar (ik heb besteld toen ze 30% korting op alles hadden, ik ben van plan om pas weer te bestellen als ze dat weer hebben, anders vind ik ze wel erg prijzig worden).
    Als je wil, kan ik je een referral link sturen voor 10 dollar korting en dan krijg ik ook 10 dollar korting op mijn volgende bestelling. Als ik goed heb begrepen hoe dat werkt tenminste, ik zag dat ineens staan ;).

    Asos verkoopt trouwens ook thinx, daar is de btw al doorberekend zo te zien:
    https://www.asos.com/nl/thinx/thinx-hiphugger-slip-menstruatie-proof-in-beige/prd/11276851?clr=beige&colourwayid=16305931&SearchQuery=&cid=28670
    https://www.shethinx.com/collections/thinx-classic/products/thinx-hiphugger?variant=29971641401416
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ah ok, dan ga ik even rekenen wat aantrekkelijker is - Thinx of Asos. Bedankt!
     
  3. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ik heb bij Lotties de cheeky en de high waist besteld. Zodra ik ze heb kunnen gebruiken laat ik het weten!

    Nog steeds fan van de thinx!

    https://lottiesperiod.com/shop/
     
    Athina en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    De modellen trekken mij niet echt (ik houd niet van high waist en bij de cheeky lijkt het kruisje vrij smal), maar ben wel benieuwd naar wat je van ze vindt. Het is lastig te zien hoe ze vallen zo zonder model dat ze showt, de high waist lijkt niet superhoog zo.
     
  5. Lievertjelief

    24 jul 2020
    95
    151
    33
    Vrouw
    Niet iedereen voelt zich comfortabel genoeg om iets in te brengen in hun vagina. Voor sommigen is een tampon al niet zo makkelijk, laat staan een cup, waarbij je toch behoorlijk moet rommelen in jezelf en met bloed in aanraking komt en dergelijke. Plus, je loopt nog steeds het risico op TSS (blijkt uit een Frans onderzoek). Dan is een menstruatieslipje een heel milieuvriendelijk en makkelijk alternatief.
     
  6. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    @Lievertjelief Het is alleen mijn ervaring die ik deel. Ik heb het niet over anderen die dit ook moeten gaan proberen.
     
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    @Zuul Heb je ze al binnen?

    Ik vroeg me af of iemand anders ook bij modibodi had besteld? En of jullie dan hetzelfde “probleem” hebben als ik, want ik heb het in geen enkele review teruggelezen. Ik heb namelijk een beetje last van een horizontale lijn die wat zichtbaar is door kleding. Zeg maar de naad van het kruisje aan de achterkant. Ik vraag me af of dat komt doordat ik eigenlijk een maat te groot heb gekocht (misschien dat als hij beter aansluit, dat de naad dan minder zichtbaar is), of dat anderen dat ook hebben? Zelfs de seamless hebben dat een klein beetje, terwijl die verder dus wel echt helemaal seamless zijn, dus dat is jammer. Maar die zijn ook echt te ruim, die horizontale naad is wel platter, dus denk dat je die misschien niet ziet als die gewoon strak tegen je derrière ;) aanzit.
     
  8. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ik heb ze nog niet uit kunnen proberen! Zodra dat kan dan laat ik het weten!

    Fijn dat de modibodi een seamless variant hebben, jammer van dat lijntje. Is het heel erg hinderlijk?
    Ik vind seamless onderbroeken altijd top! Ik snap niet dat er nog mensen zijn die zo'n strakke naad fijn vinden:roflmao:
     
    Athina vindt dit leuk.
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Nee, bij de seamless is die lijn volgens mij zo licht dat je het waarschijnlijk niet ziet, in ieder geval niet door een strakke jeans, ik draag eigenlijk momenteel geen gladdere broeken, die perse seamless nodig hebben. Bij de andere onderbroeken, dan wel licht hinderlijk dus, maar misschien is dat omdat ze iets te groot zijn allemaal.
    Als ik weer zou bestellen, dan zou ik de seamless zeker (en de rest denk ik ook), dus wel in een m bestellen, want ze zijn me te groot, dat vind ik onder een strakke broek niet erg, maar onder wat lossere kleding blijft hij dan verschuiven. Ze lijken wel prima te blijven in de was. Overigens, mocht je bij modibodi de seamless bestellen, nieuw zijn ze erg strak bij de randen, ze hebben warmte nodig om flexibel te worden. Ik las in sommige reviews dat vrouwen ze niet over hun heupen heenkregen, maar dan moet je ze wat oprekken in je hand geloof ik. En ze worden dus echt wat ruimer na de eerste keer dragen.
    Modibodi valt groter dan thinx, maar niet een hele maat, ik denk een halve maat. Van thinx heb ik een L, die is ruim, maar niet te, een M zou denk ik te strak zitten, maar van modibodi hoop ik dat een M beter zit, want de L is toch echt te groot.
    Beiden wil ik wel weer gaan bestellen als ze een leuke aanbieding hebben. Ik ga ze allemaal nog wel een keer proberen onder een strakke, meer tekenende broek, want ik ben benieuwd welke wel en niet een vpl hebben, want dat is niet onbelangrijk natuurlijk in mijn geval (dagelijks dragen).
     
    Zuul vindt dit leuk.
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ik heb nog weer een interessante website ontdekt, femtis.de, daar wil ik zeker wat gaan uitproberen. Ik kwam alleen niet uit de matentabel, dus heb nu een mailtje gestuurd (in het Engels, want mijn Duits is zo erg weggezakt ;)). Ik vind de thinx namelijk toch wel prijzig met de invoerkosten en omdat ik lichtelijk twijfel om een M te proberen van modibodi (behalve van de seamless, die moet ik echt in M hebben denk ik, maar die draag ik alleen onder echt strakke kleding, vind ik anders niet zo fijn qua materiaal), dus als deze net zo goed zijn, dan zou dat een mooie optie zijn.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  11. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ik had net (op zondagavond :eek:) al reactie, dus heb een aantal verschillende besteld in maat L bij femtis, ze hadden vandaag nog gratis verzending namelijk (normaal ook maar 2,80 trouwens, dus goed te doen). Ik ben benieuwd, ik begrijp dat ze snel zijn met verzending, dus verwacht ze deze week nog ;).
    Ik merk dat ik echt veel liever de (fijne varianten) menstruatieslips draag dan normale onderbroeken met wasbaar verband, dus vandaar dat ik er nog een aantal bij wilde om mee te nemen in mijn langdurig vergelijkend waren onderzoek.
    Nu ben ik echt wel even klaar, hoewel ik wuka (UK) ook nog wel interessant vind :roflmao:
     
    Zuul vindt dit leuk.
  12. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Hahaha ik vind je langdurig, vergelijkend waren onderzoek bijzonder interessant! Zou meer in the picture mogen komen. Ik heb het verteld aan 2 vriendinnen en die vonden het ongelofelijk smerig :o::roflmao:

    Nouja oké, dat mag je vinden. Ik vind het superchill:roflmao:
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  13. Lievertjelief

    24 jul 2020
    95
    151
    33
    Vrouw
    Ja, dat is de reactie die ik soms ook krijg. Maar als je even nadenkt... wat is nu het verschil tussen maandverband waar het bloed inkomt, of een slipje? Het zit 'm gewoon in het idee dat je "in je slip menstrueert". Maar met een maandverband menstrueer je toch ook gewoon op een absorberende laag? :confused:
     
    Zuul vindt dit leuk.
  14. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Misschien dat het om het wassen gaat? Dezelfde mensen vinden wasbaar maandverband waarschijnlijk ook smerig.
     
  15. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ik ben trouwens vandaag gewoon door mijn thinx heen gelekt:cry: Had dat eigenlijk nooit verwacht aangezien ze heel wat kunnen hebben, maar helaas. Het kwam er aan de zijkanten uit...
     
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Oh, dat is vervelend :(
    Was je overmoedig en gedacht dat een hele dag wel kon op een zware dag of eerder dat je moet combineren op een zware dag?
     
  17. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Nou ik ben sinds mijn bevalling vrij heftig ongesteld en doe altijd combineren met tampons of de cup, maar omdat het zo gevoelig is om zoiets in te hebben de eerste paar dagen had ik dat vandaag niet gedaan want die onderbroeken moeten veel aankunnen. Daarbij had ik hem nog geen 3 uur aan. Dus of ik ben een halve liter bloed kwijt geraakt, of hij kam echt niet tegen die paar keer dat hij in de droger is geweest. :cry:

    Ik heb overigens de hele nacht een andere aangehad en die hield het wel. Ook snachts bloed ik echt heel veel, met de cup of tampons moet ik om de paar uur naar het toilet. Daar word ik dan ook gewoon wakker van.
     
  18. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Wat ook nog zou kunnen, maar ik weet niet of dat bij jou zo is. Als het een beetje in golven komt het bloed, kan het ook zijn dat de onderbroek het niet snel genoeg kan opnemen. Ik zie dat namelijk veel bij de luiers van mijn kinderen, die zijn niet zindelijk door hun beperking, maar lichamelijk gezien eigenlijk wel. Vooral mijn dochter houdt haar plas vaak op en dan plast ze zoveel tegelijk dat het gewoon aan alle kanten eruit komt. Soms is de luier dan ook echt niet vol.
    Maar hoe dan ook, het is echt niet fijn dat er lekkage is, je hebt ze natuurlijk niet zo vaak gebruikt al, er zou nog geen slijtage/verminderde werking moeten zijn.
    Dat was met de thinx boyshorts?
     
  19. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Ja was inderdaad met de boyshorts. Ik denk ook dat dat is gebeurd, ik bloed nogal heftig als ik ongesteld ben:(
     
  20. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ik heb wel gelezen dat dat een meer voorkomend probleem is, juist met de boyshorts, door de pijpjes. Als je de reviews leest en dan sorteert op laagste score, dan kom je dat commentaar al vrij vlot tegen.

    Hoe zijn de lotties trouwens?

    Ik heb inmiddels mijn femtis broekjes binnen en uitgewassen. Ik weet het niet zo goed nog, de bovenband van de meeste modellen is erg laag, dat vind ik op zich fijn, maar je kunt ook overdrijven ;). Maar misschien had ik een maat groter moeten bestellen, volgens de maattabel had ik als ik naar confectiematen keek een m, maar als ik naar heupomtrek kreeg een xl. Advies was een L, dus die heb ik gekocht en op zich passen ze, maar ze moeten niet krimpen zeg maar. Dus ik denk dat ik tussen l en xl inzit, waar ik bij andere merken juist tussen m en l inzit. Verder hebben ze een wat meer luiergevoel als je ze in je handen hebt, doordat het absorptiegedeelte wat dikker is en ook best ver doorloopt. Daar voel je overigens niets van als je ze aanhebt, het enige negatieve is voor mij dat ik het elastiek in mijn liezen wat hard vind aanvoelen, maar dat kan dus ook aan het specifieke model liggen of aan de maat. Ik vind het verder wel een aanrader, ik had ze heel vlot binnen, ze zien er prima uit en zijn qua prijs vergelijkbaar met modibodi.
    Ik kom er nog op terug als ik ze ook op 60 graden heb gewassen en in de droger heb gehad (volgens het voorschrift mogen ze op 40 graden en niet in de droger (en dat heb ik de eerste keer netjes gedaan), maar ik ben uiteraard weer eigenwijs).

    De seamless modibodi’s zijn overigens echt seamless, ik heb ze inmiddels uitgeprobeerd onder een tregging zonder achterzakken die erg tekent, ik zag ze absoluut niet zitten. Als modibodi een keer een aanbieding heeft, denk ik dat ik ze in M ga bestellen.
     

Deel Deze Pagina