Menstruatie-ongelukjes en bloopers?

Discussie in 'De lounge' gestart door nickyhartje, 10 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Hahaha hier moest ik wel even om lachen :'D Hoe droog zo'n arts dat ook brengt dan, haha. Een ballon ook echt.

Ik schaamde me zelf ontzettend toen ik ongesteld werd, had het eerst ook niet door. Ik dacht dat ik per ongeluk van achter naar voor had geveegd :oops: Maar dat duurde wel erg lang. Uiteindelijk zag mijn moeder de roodbruine onderbroeken en kwam de uitleg. Het was vlak voor een verhuizing en iedereen die kwam helpen was zó blij. Ik snapte die felicitaties totaal niet, vond het maar vreselijk :$
    Heb het ook lang schaamtevol gevonden. Toen ik in groep 8 op de nieuwe school een roodbruine vlek in mijn lichtgrijze broek had, heb ik toen jongens me erop wezen dan ook gelogen en gezegd dat het vast modder was. Ik hoop echt dat ik het voor mijn eventuele toekomstige dochter minder schaamtevol kan maken, want wat maak je het moeilijk als je er niet eerlijk over wil zijn o_O

2. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hier heb ik nou nog nooit aan gedacht, wat een goede oplossing! Ik zit altijd panisch te controleren tijdens het zwemmen.

Overigens heb ik ook wel een afgebroken touwtje gehad. Maar vooral als je hem een beetje vol laat lopen pak ik hem naderhand gewoon er uit met 2 vingers. Klein beetje persen en hoppa, daar istie ;)

3. LesGra

LesGra Bekend lid

2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw

Ahh! Mijn tante werkt ook als doktersassistente.. hoe vaak dit bij haar voorkomt.. Is echt bizar, hoe kun je vergeten om een tampon uit te halen?!

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zo werd ik voor het eerst ongesteld op de fiets naar school, 1 van de eerste weken brugklas. Had echt geen flauw idee, voelde niks en volgens mij ook nooit gewaarschuwd door mijn moeder dat het kon gaan gebeuren....
    Maar goed op de fiets dus voor het eerst, kom ik op school aan met blijkbaar al een flinke vlek in mijn broek. Iedereen had de vlek al gauw opgemerkt, behalve ik natuurlijk. Hele dag overal waar ik kwam werd er flink gelachen en ik snapte maar niet waarom.... tot we bij de gym kwamen in het 3e of 4e lesuur toen ik de vlek pas opmerkte. Mocht gelukkig met toestemming naar huis waar ik me toch een partij heb staan schreeuwen en janken tegen mijn moeder.
    Het lachen om mij is nooit meer weg gegaan op die school, bleef toch altijd het pispaaltje

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Oh damn ... wat zielig voor je!

jessy77 vindt dit leuk.
  6. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Nou... ik ben in mij tienerjaren ook eens een tampon vergeten.. ik vermoed met een dronken hoofd een extra tampon ingedrukt en de oude niet uitgehaald. Tsja.. dan kom je daar ook niet zomaar achter.

Hoe ik er achter kwam?? Die geur.. echt vreselijk. De geur rook ik al een hele tijd, maar kwam er pas later achter dat het mijn tampon was. Schaam schaam.

Nu, vijftien jaar later check ik nog steeds met regelmaat of er niet nog wat zit :rolleyes:

7. Ansji

Ansji Niet meer actief

Toevallig gisteren nog... Ik ging op de fiets naar de supermarkt omdat ik, jawel, maandverband moest kopen. Kom ik bij de supermarkt aan, zit mijn zadel onder het bloed! En dus de achterkant van mijn jurk ook, gelukkig was die donkergrijs, maar de vlek was toch behoorlijk zichtbaar. Ik had wel maandverband in maar het was er dus toch langs gelopen. Behoorlijk gênant :oops:

8. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Haha.. doet mij denken aan het moment dat ik ontdekte dat een tampon daadwerkelijk naar binnen moest! Horror! Was overigens voordat ik zelf ongesteld werd, maar door het lezen van de bijsluiter. ;)

jessy77 vindt dit leuk.
  9. MiaMaria

Oww wat erg :(

10. MiaMaria

:(

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Heb er gelukkig niks aan over gehouden..:D

Nic1976 vindt dit leuk.
  12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Oh dit is wel heel erg:(

13. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik wordt eigenlijk altijd verrast door mn menstruatie :oops:
    eens in de zoveel tijd breekt het ineens door. en ik voel pas krampen als ik al een rode broek heb :confused: of later.. xD

Sinds de bevalling ben ik 1x ongesteld geworden, werd smorgens in bed wakker, en dacht dat ik hard gezweet had (was ook warm) maar vond het raar dat het alleen in de billen-regionen zo vochtig voelde... tja, daar was het ook helemaal rood in bed :roflmao:

ik werd op de middelbare school al eens in de 6 maanden ongesteld, dus waarom al die "meuk" meezeulen als ik het toch nooit nodig heb... 2x per jaar reed ik dus met rode broek naar huis toe :rolleyes:

14. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Toen ik een jaar of 14/15 was ging ik voor de eerste keren tampons gebruiken. Aangezien het nogal pijnlijk was om in te brengen had ik bedacht om ze eerst van te voren even nat te maken. Ik heb gelijk gezien hoe absorberend dat spul was:roflmao:

Blosjes, Chocolat en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  15. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Nou stomtoevallig gisteren. Had sochtends de topictitel van dit topic gezien en dacht nog 'nope, gelukkig niet'. Kom terug van de winkel (moest maandverband bijhalen) even buiten gezeten en voelde het wel lopen maar dacht 'oh, dat vangt het maandverband wel op, maar zo toch maar even verschonen'. Kom ik even later op de wc, blijkt het maandverband te zijn verschoven en mn blauwe legging verzadigt te zijn met bloed. Ik was heel blij dat ik gewoon thuis was.

16. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Oh wat erg allemaal!
    Ik heb gelukkig nog geen bloopers meegemaakt daarmee.
    Was als jonge tiener echt vreselijk onzeker. Ging honderd keer per dag naar de wc, panisch om met een vlek in mijn kleding naar huis te moeten. En liep ook gerust al 2 dagen voor ik het verwachtte met inlegkruisjes of maandverband in. Want stel je voor....
    Ik ben ook blij dat mijn moeder er ook geen feestje van heeft gemaakt toen ik mijn eerste menstruatie had. Bij mijn dochters ook niet gedaan, want dat leek me voor hun dus ook echt niet fijn.

Wat mijn moeder tot mijn grote schaamte wel heeft gedaan is voor mijn eerste bh'tje midden in de HEMA mijn maat genomen. Wat voelde ik me bekeken! Afschuwelijk:(
    Ik was echt vreselijk verlegen en onzeker en dat doet je moeder zoiets.:eek: Ik kon wel door de grond gaan.

17. MiaMaria

Ik zat nog even terug te denken aan 'vroeger'. In mijn tienerjaren lekte ik echt zó vaak door tijdens de menstruatie :oops:
    En ik ging dus echt super vaak checken, en verschoonde heel regelmatig het maandverband, en toch had ik zo vaak dat het er langs ging. Ik snapte er niks van. Heb ook altijd wel2 a 3 heftige dagen gehad. Nu nog trouwens (maar nu slik ik de pil sowieso 3 strips door).
    Op een gegeven moment ben ik maar tampons en maandverband gaan dragen op die heftige dagen..:confused: Heb overigens altijd een gruwelijke hekel gehad aan ongesteld zijn. En nog steeds :D

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Na mijn bevalling, echt een jaar later, werd ik uit het niets voor het eerst weer ongesteld. Midden in de supermarkt voelde het alsof m'n vliezen braken, echt een warme vloedgolf. Vreselijk!! Ik had een jasje bij me, die om m'n middel gebonden zodat een vlek niet te zien zou zijn, meteen naar huis gelopen - onderweg telkens weer zo'n vloedgolf. Echt, wat een bloedbad! Thuis m'n broek helemaal nat van het bloed :( Gelukkig kon ik gewoon naar huis, op een andere locatie was dit echt niet te redden geweest, zóveel bloed.

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik werd na de geboorte van m'n dochter na 11 maanden weer ongesteld. Ik voelde me al een beetje moe en het was een hete dag. Toen ben ik in de kleedkamer bij de zwemles van m'n oudste van m'n graatje gegaan, zoveel bloed was ik verloren. Awkward.

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik kan niet tegen tampons, mijn lichaam werkt deze (vergezeld van heftige krampen) eruit. Maar als tiener vond ik dat ik niet zo moest zeuren en probeerde het telkens weer. Met als gevolg een zadel wat compleet onder het bloed zat en ik huilend van de pijn op de wc. Inmiddels gebruik ik ze gewoon niet meer, maar wat heb ik mezelf gemarteld met die dingen.

En wat ben ik blij dat ik 1 van die gelukkigen ben die tijdens de bv lang niet ongesteld wordt, ik mis het echt niet.

Deel Deze Pagina