Dub dub. Overstappen dokter?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 12 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Per 1 augustus krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis en ergens in oktober gaan we verhuizen.

Nu zit ik hier bij de huisarts, een heel fijne arts, welke meedenkt in mijn alternatieve denken en bij wie ik mij op mn gemak voel.

Maar, nu is dat straks toch ruim 20 minuten rijden. In principe de wereld niet uit maar ik vraag me dus wel af hoe praktisch het is. Stel je moet snel naar de huisarts, dan is 20 minuten rijden toch iets anders dan enkele minuten lopen. (Nieuwe huisarts zit om de hoek, echt loop afstand)

Ik twijfel nu enorm. Blijven en steeds een stuk rijden. Of duimen dat mn nieuwe huisarts ook ruimdenkender is en overstappen..

Help! Wat hebben jullie gedaan?

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Oei, moeilijk!
    Ik zou denk ik voor 20 minuten rijden kiezen. Ik heb nu zelf ook een huisarts waar ik echt heel blij mee ben en als het 20 minuten rijden zou zijn zou ik dat er makkelijk voor over hebben. Maar dat komt denk ik omdat ik daarvoor hele slechte ervaringen heb gehad met huisartsen.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ben nooit overgestapt van huisarts.
    Heb er wel over nagedacht.
    Mijn huisarts zit ook 20 minuten verderop en dat is inderdaad niet altijd even makkelijk. Hij doet ook geen huisbezoek als dat nodig zal zijn.
    Maar ik voel me daar op me gemak en heb het gevoel dat er echt naar me geluisterd word en dat is voor mij belangrijker.

Mijn vriend zit bij de huisarts hier in het dorp en het is echt drama. Constant een uitloop van meer dan een uur. De assistenten zijn heel kortaf en chagerijnig.

Ik blijf mooi bij mijn eigen huisarts

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Misschien zou je naar die nieuwe praktijk kunnen bellen om naar e.e.a. te informeren bij die arts? Aangeven hoe jij over sommige zaken denkt en vragen hoe hij/zij daar tegenaan kijkt?

5. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Is het wel een optie om bij je huidige huisarts te blijven? Toen wij verhuisd waren was ik ook bij mijn oude huisarts gebleven en elke keer dat ik daar was voor mezelf of voor de kinderen (misschien 2x per jaar, dus vrijwel nooit) kreeg ik de vraag wanneer ik een huisarts in mijn nieuwe buurt ging zoeken. Het was niet de bedoeling dat ik bij hem bleef omdat ik te ver weg woonde voor huisbezoeken (10 minuutjes afstand....) als dat nodig mocht zijn.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zou eerst rondvragen wat de ervaringen van mensen zijn bij de evt nieuwe huisarts. En idd ook zelf bij de praktijk informeren, sowieso krijg je dan de indruk over hoe de assistentes zijn, daar zit ook nog veel verschil in en dat vind ik zelf ook belangrijk.
    Als nu blijkt dat de dichtsbijzijnde huisarts volgens iedereen prima is en je zelf ook het gevoel hebt dat ze in ieder geval een beetje openstaan voor breder meedenken, dan zou ik overstappen, anders niet.

7. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Huisartsen houden als regel aan dat de reistijd maximaal 15 minuten is. Dit omdat ze in acute situaties snel bij je moeten zijn. 3 huisartsen in de familie, dus even gecheckt..

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik mocht niet bij mijn vorige huisarts blijven. Langer dan 15 min rijden. In geval van huisbezoeken enz kunnen ze niet optijd bij je zijn. Dus dat moet je eerst navragen of ze daar moeilijk over doen.

9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik heb nog een hele tijd mijn huisarts op 45 min rijden gehad. Is ook nooit wat van gezegd (ik kwam er ook niet vaak en had toen geen zin om andere te zoeken).

Ik zou overigens wel overstappen. Zeker met kinderen vind ik een huisarts dichtbij wel erg fijn.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou het bespreken met je huisarts.
    Wij hebben in onze praktijk ook patienten die buiten ons rayon wonen dus meer dan 15 minuten.
    Ze mogen dan wel in onze praktijk blijven maar er worden geen huisbezoeken afgelegd bij bijvoorbeeld een ziek kind, kost gewoon echt teveel tijd.
    Hebben het weleens aan de hand gehad, een patient die erg ziek was maar woonde zeker 20 minuten rijden, dokter is niet gekomen want kan gewoon echt niet want dokter moet ook wanneer hij buiten de deur is ook weer snel op de praktijk kunnen komen als daar een noodsituatie voordoet.
    We hebben voor deze patient een ambulance laten komen en deze patient is later ook naar een andere praktijk gegaan, hij was ook op de hoogte van onze praktijkregels en was ook met patient gesproken. Ook zo een iemand die altijd riep nooit iets te hebben maar dan toch een hartaanval met 45 jaar. Jij of je kind kan altijd iets krijgen wanneer er toch een dokter moet komen en dan gaat de vlieger van ik heb nooit iets niet meer op ;)

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik had geen keus, toen ik naar een andere stad ging verhuizen moest ik een andere huisarts zoeken. We woonde net iver de grens en was niet eens 15 minuten rijden. Toen we daarna naar de andere kant van de stad verhuisde ook weer een andere huisarts moeten zoeken omdat we meer dan 15 minuten bij hem vandaan woonde. Wij hadden dus 2 keer geen keuze.

Zelf vind ik 20 min echt te ver. Stel je bent zelf heel beroerd of hebt een ziek kind dan is 2x 20 minuten wel echt heel lang in de auto.

12. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Wij mochten niet bij onze huisarts blijven toen we 15 min verderop gingen wonen.
    Hij vond het geen probleem als we met z'n tweeen waren, maar vanwege de kinderen zei hij dat het niet handig was.

We hebben dus een andere huisarts gezocht.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit inderdaad. In sommige gevallen zal het niets uitmaken, maar bij een oorontsteking oid is het echt geen pretje om zo lang in de auto te zitten. Voor je kind niet, maar als je zelf ergens last van hebt al helemaal niet. Ik vind het al vreselijk om ziek 5 minuten te moeten rijden ;)

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Zou ook overstappen gezien alle bovenstaande redenen.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik denk dus idd ook dat ik beter over kan stappen. Vooral voor onze zoon.

Huisbezoeken doet mn huidige niet aan. Maar ik dacht idd ook ooit gelezen te hebben dat je max zoveel er vanaf mag zitten.

Ik ga ze eens bellen. En vragen hoe hun werken.

Thanks meiden! Altijd behulpzaam hier!

16. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Inderdaad overleggen met je huisarts, wat de mogelijkheden zijn. Een huisarts waar je een klik mee hebt is toch wel heel erg fijn. Dat wil niet zeggen dat het bij de nieuwe niet zou kunnen, maar dat is altijd afwachten. De huisarts waar wij bij zitten heeft verschillende locaties, waarvan eentje ook op bijna 20 minuten rijden. En daar moet ik ook wel eens heen, als er op de andere locatie geen plek is.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Even gebeld. We moeten overstappen.

Dus maar duimen dat daar iemand zit die goed bij ons past.

Bedankt!

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit. Dus is blijven niet eens een optie.

19. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik ben niet overstapt. Ze hebben het wel 'moeten' vragen maar ze wist het antwoord al. Bij nood bel ik wel 112.. ( hij komt niet op huisbezoek) Voor het ziekenhuis moet ik bijna maandelijks langer rijden.
    Ik vind mijn huidige fijn en wil voor geen goud een andere..

Oh lees net dat je overstapt! succes met zoeken!

20. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Bij sommige kun je alsnog blijven. Ze komen dan alleen niet op huisbezoek.

Deel Deze Pagina