Een cyclus onder BV is in principe geen pijl op te trekken, sommigen hebben toch vrij snel weer een keurige cyclus, maar dat wordt niet als 'gewoon' beschouwd. Mocht je heel graag zwanger willen worden is dan het advies te stoppen met BV. Hier tijdens borstvoeding zwanger geworden, had nog geen cyclus gehad en na 9 maanden bleek ik zwanger. Dit ging helaas mis, maar toen direct weer zwanger geworden. Sinds bevalling toen alleen bloedverlies gehad bij de miskraam. Ben weer zwanger geraakt toen mijn kindje een jaar was en heb hem tot bijna 6 maanden zwangerschap gevoed.
Weinig ervaring met een onregelmatige cyclus dus bij anderen? Hier nog steeds niets te bekennen bijna 6 weken later. Niet dat het erg is hoor.. ik wil het liever nog niet, wil toch nog niet zwanger raken. Was dus al teleurgesteld dat het toch begon.. vond het heerlijk zonder! Het lijkt me niet leuk als het zo snel na de bevalling alweer begint.
Onregelmatig net zoals voor mijn zwangerschap, geen 6 weken hoor, dat nooit, maar tussen de 3,5 en 4,5 week.
Ik heb nu 3 maanden na de bevalling al enkele korte bloedingen gehad, maar of het menstruatie is of nabloeding van de keizersnede? Geen idee... Vrouwen bij wie pas na 6 maanden de menstruatie doorzet, betekent dit dan dat je niet vruchtbaar bent de eerste maanden? Hier nl. nog niet aan de pil...
8 weken na de bevalling weer ongesteld en een strakke cyclus van 28 dagen ondanks dat ik dag en nacht voedde....
Je bent wel vruchtbaar.. dus altijd een voorbehoedsmiddel of de pil gebruiken. Je weet namelijk niet wanneer je vruchtbaar bent. Je eisprong is vaak voordat je voor het eerst je menstruatie weer hebt. En je weet niet van te voren wanneer je eerste menstruatie weer is, dus kun je zwanger raken voordat je weer menstrueert. Hier verschillende in de omgeving die dachten niet vruchtbaar te zijn omdat ze borstvoeding gaven en dan toch binnen of net na een jaar de 2e al kregen hierdoor. --- overigens.. na 6 weken kwam het weer.. Hopelijk is het niet weer jaren heel onregelmatig en dus geen pijl op te trekken.