Menstruatie opwekken.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xAnne5, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xAnne5

xAnne5 Lid

1 jan 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Een aantal maanden geleden ben ik gestopt met de pil maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik heb op het internet het een en ander gelezen over een medicijn wat de eisprong opwerkt, Clomid. Maar ik las ook dat je dat je het middel moet gebruiken vanaf de derde dag na het begin van de menstruatie tot en met dag zeven. Hoe weet ik nou welke dagen dat zijn als ik al maanden niet menstrueer? Iemand tips? Of nog andere tips!

Thanks!

2. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Clomid is niet om een menstruatie op te wekken maar om een eisprong op gang te krijgen;)
    Clomid slik je inderdaad vanaf de derde dag van je menstruatie. Ik werd ook niet ongesteld en mijn gynaecoloog heeft duphaston voorgeschreven, dat wekt een menstruatie op, zodra de menstruatie op gang is moet je dan vanaf de derde dag de clomid gebruiken. Duphaston is een kuur van 10 dagen, dan zou je binnen een week ongesteld moeten worden en dan vervolgens dus de clomid vanaf de derde dag van je menstruatie moeten slikken, vijf daagse kuur. Echter gaat dit alles wel onder controle van de gynaecoloog! Je krijgt inwendige echo's en zult regelmatig terug moeten voor controle!
    Je kunt naar je Huisarts gaan om te vragen of deze je door wilt verwijzen naar de gynaecoloog, deze zal dan bepalen of je in aanmerking komt voor de medicatie, na een bloedtest en een inwendige echo!
    Succes!

3. ik87

ik87 Bekend lid

23 apr 2013
    741
    0
    16
    Studeren en werken
    limburg
    Meestal moet je lichaam even ontpillen. Ik ben ook de eerste drie maanden niet ongesteld geworden, vervolgens 1 keer ongesteld en toen weer 2 maanden niet. Ik zou het eens even afwachten.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Hoe lang ben je al gestopt met de pil?

Als je aan clomid moet om een eisprong op te wekken, dan begin je idd op dag 3.
    Als je zelf niet menstrueert dan krijg je opwekkers mee. Een paar dagen na de kuur word je ongi en dan kun je starten.

Weet niet wat je plan is, maar deze middelen moet je niet op eigen houtje gaan slikken! Begeleiding/behandeling van een gyn is zeker noodzakelijk.

Deel Deze Pagina