Hallo, Ik ben nieuw hier en blijf graag anoniem. Wel wil ik graag mijn verhaal even kwijt, want behalve bij mijn vriend kan (wil) ik dat aan niemand die ik ken.. Ik ben 24 en heb vanaf mijn 15e de diane35 pil gebruikt. Eind vorig jaar werd ik ineens niet meer ongesteld in mijn stopweek en een half jaar later had de dokter me naar het ziekenhuis doorverwezen. Daar kreeg ik een echo, maar ze konden niks raars vinden. Ik moest stoppen met de pil tot dat ik weer normaal ongesteld werd. Een paar maanden later werd ik dit gelukkig ook weer. Mijn vriend en ik hebben het in die periode niet elke keer even veilig gedaan, want stiekem wilde we toen al een kindje. Ik ben na de 1e keer dat ik ongesteld werd wel weer met de pil begonnen. Maar na 2 strippen besloten mijn vriend en ik dat onze kinderwens zo groot was en dus stopte ik met de pil. De laatste pil heb ik 1 oktober genomen en een paar dagen later werd ik keurig ongesteld. Daarna werd ik 18 november weer ongesteld na een cyclus van ruim 40 dagen. Na 18 november ben ik niet meer ongesteld geweest. Ik heb 2 negatieve tests gedaan en dinsdag ga ik weer testen. Ik heb ook geen zwangerschapssymptomen, behalve dat ik emotioneel heel onstabiel ben. Vorige week dacht ik echt dat ik wel zwanger zou zijn, want ik kon janken om niks en kon van aardig zijn ineens omslaan in heel boos. Op het moment ben ik soms echt een kreng voor mijn vriend en dat weet ik ook, maar ik reageer extreem heftig zonder dat ik dat wil Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar pfoe wat is dat lastig!!!
Het kan inderdaad zo zijn dat je lichaam aan het ``ontpillen`` is. Het is jammer genoeg ook niet bij iedereen zo dat ze een regelmatige cyclus hebben. Sommig hebben een cyclus van 23 dagen, en sommige van 60 dagen of zelfs langer. je lichaam moet het nu allemaal zelf weer op ``orde`` zien te krijgen doordat je bent gestopt met de pil, en dit kan helaas een hele tijd duren! vertrouw je het niet kan je altijd de huisarts even bellen
Hoe lang duurt ontpillen dan? Want ik ben een half jaartje gestopt geweest met de pil, toen wel weer 2 strips geslikt en nu ook al weer 3 maanden geen pil. Stiekem hoop ik gewoon dat dinsdag de test positief is Hoe vaak testen jullie als jullie niet weten hoe lang jullie cyclus duurt? Ik 1x per week vanaf de nod (en dan ga ik van een cyclus van 28 dagen uit, wat ik dus niet heb)
ik ben net gestopt met de pil en zie onderschrift mijn lichaam is denk ik ook erg bezig met ontpillen. ik ga morgen nog 1x testen als die negatief is dan wacht ik het gewoon af en hoop ik dat mijn ongie snel komt. het kan ook zijn dat je onregelmatige cycussen hebt, dus de ene keer 28 dagen maar de andere keer ineens 36 .. ik heb na mijn bevalling tot ongeveer augustus dit jaar geen pil geslikt omdat ik er steeds ziek van werd
Persoonlijk geloof ik niet zo in ontpillen, maar wel in hormonen die in disbalans zijn geraakt... De kans dat je hormonen toch in de war zijn is groot. Door stoppen-doorgaan-stoppen. Het is ook mogelijk dat je toch zwanger bent... Het kan dus beide kanten op. Wanneer ik een glazenbol heb, dan ben je de tweede ( ikke eerst ) die er in mag kijken. Succes en houdt ons op de hoogte!
Oh wat zou fijn zijn hè? Of dat je gewoon ergens 'iets' hebt, zodat je gelijk weet dat het raak is. Maar helaas kunnen we niks anders doen dan afwachten en af en toe testen. Succes met wachten, want inderdaad phoe wat is dat soms lastig!
Ja en geduld hebben is niet alleen lastig, maar het duurt ook gewoon erg lang. Na 18 november niet meer ongesteld geweest vind ik niet normaal hoor Ik hoop dat ik vandaag testen kan kopen, zodat ik morgen weer met goede moet een test kan doen.
Helaas hebben veel meiden er last van. Hier wasmn laatste ongi 25 okt. Vroege miskraam. Maar ik ken ze van 30 tot wel 70 dagen...
Bij mij duurde het 'ontpillen' in totaal ruim 9 maanden, na die periode werd ik weer regelmatig ongesteld (cycli van rond de 29) sommige vrouwen hebben geluk en krijgen meteen weer een goede cyclus en bij anderen (zoals ik) duurt het gewoon lang voordat het lichaam de juiste hormonen weer aanmaakt. Heel vervelend! Ik weet dat sommige ha soms wat geven om cyclus op te wekken, je zou daar s langs kunnen gaan als het te lang duurt. Succes! Hoop dat het snel op gang komt!
Mijn vorige cyclus duurde 86 dagen. Had echt gekke kwaaltjes die ik zelf nog nooit had meegemaakt.. Misselijk, overemotioneel, rusteloze benen, gevoelige tepels.. Dacht echt zwanger te zijn! Maar alle testjes bleven negatief en heb zelfs een inwendig onderzoek gehad.. Zit nu ook alweer op dag 45 en heb weer last van kwaaltjes, maar geen menstruatie te bekennen. Ben ook een aantal negatieve testen verder nu en ik geloof dus echt dat mijn lichaam me voor de gek houdt! Ik wil je niet ontmoedigen, maar t kan echt van alles zijn.. Succes!
Ikzelf heb 11 jaar de Diana pil geslikt. Ik ben in augustus gestopt met de pil en had toen eerst mijn doorbraakbloeding. Daarna was mijn 1e cyclus 97 dagen. En nu zit ik op 41 dagen (en nog niet ongesteld, maar komt denk ik deze week). Mijn lichaam heeft dus blijkbaar veel tijd nodig om zijn hormoonbalans weer terug te vinden. Dat kan bij jou ook het geval zijn. Maar zolang je het niet veilig doet, kan je dus ook gewoon zwanger worden . Succes!
Net weer een negatieve test gehad Wanneer zou ik de volgende test doen? Hoe vaak testen jullie als jullie niet weten hoe je cyclus loopt? Verder moet ik zeggen dat ik ook niet echt bezig ben met m'n eisprong en met ovulatietesten ofzo, ik snap niet echt hoe dat werkt en sta ook elke dag op een ander tijdstip op. We doen het gemiddeld wel om de dag, dat lijkt me al kans genoeg toch?