menstruatie pijn en rose afscheding met rode kleine vlokjes 26 zwanger.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door frietmiep, 22 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Gelukkig... Goed dat je nog eens gebeld hebt! Blijf het toch heel raar vinden dat ze je niet doorstuurt naar het ziekenhuis voor ctg of echo.. Houdt het goed in de gaten en als het erger wordt niet meer bellen maar gewoon gelijk naar het zh!

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Sorry maar ik zou nog steeds het zekere voor het onzekere willen nemen en een echo willen in het ziekenhuis.

3. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Fijn dat het bloedverlies weer is gestopt en dat je geen ontsluiting hebt, je de baby goed voelt bewegen en het hartje mooi klopt, daarmee zijn denk ik de grootste risico's (op dit moment) uitgesloten.

Heb je nog steeds die krampen en die rugpijn? Zit er enige regelmaat in? Wat zei de vk over deze pijn?

Als de pijn erger wordt zou ik weer aan te bel trekken, je verloskundige focust nu op het bloedverlies, maar de pjin is ook niet te bagatelliseren.

4. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Als het aanhoudt, sowieso naar het ziekenhuis, wat de vk ook zegt!
    Zou toch aandringen op inwendige echo, om te zien hoe het met je baarmoedermond staat.

5. frietmiep

frietmiep Actief lid

11 jun 2010
    135
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja nog steeds krampjes en rugpijn nu constant eigenlijk ze zei dat het kwam dat ik teveel doe terwijl ik 2 dagen alleen op de bank heb gehangen omdat het kon ;) morgenvroeg langs de huisarts voor urine te testen moet wel veel plassen ineens en kleine beetjes dus verwacht blaasontsteking heb toevallig nu antibiotica voor oorontsteking dus blaasontsteking kan er ook nog bij.. ik houd het bloedverlies in de gaten als het toch weer komt of meer als vandaag ga ik gelijk naar het zkh toe

6. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Sorry dat ik het zeg, maar ik vind jou zelf ook niet echt doortastend , ik had er op gestaan dat er in het ziekenhuis even een ctg echo en evt urine gecontroleerd wordt, en niet morgen, maar nu... Beter een keer teveel controle dan te weinig,
    Maar goed , dat ben ik....

7. frietmiep

frietmiep Actief lid

11 jun 2010
    135
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt helemaal maar mag aannemen als de verlos zegt dat alles dichtzit en het niet nodig vind om naar zkh te gaan dat ze ergens toch een punt heeft normaal zou ze mij doorstuten voor urine check maar dat ga ik nu morgenvroeg doen en dan vraag ik gelijk de huisarts om advies. Ik voel de kleine goed bewegen en mocht het bloeden weer beginnen dan ga ik meteen naar het zkh zoals ik al zei in mijn vorige bericht. Niet vervelend bedoeld maar als het nog dichtzit en de krampen en bloedverlies niet heftiger worden mag ik vanuit haar punt gezien toch vertrouwen hebben in haar advies.

8. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Fijn dat je iig geen ontsluiting hebt, dat is gunstig! maar je verloskundige kan niet inwendig zien hoe je baarmoederhalslengte is. Daarom hamert iedereen hier zo op een echo! Stel dat je baatmoederhals nog maar een cm is, dan is dat niet door je vk inwendig te zien maar sta je wel op het punt om ontsluiting te krijgen. De klachten die jij hebt genoemd komen vaak voor bij het verkorten van de baarmoederhals. Zeker omdat de klachten er nog steeds zijn: voor hetzelfde geld is er toch wat aan de gang. Dit kan alleen door een inwendige echo worden uitgesloten. Sowieso vind ik het bijzonder dat je vk op basis van wat ze nu heeft gezien wel uitspreekt dat je rustig aan moet doen en mogelijk eerder zal bevallen. Dat kan zij op basis van wat jij nu aangeeft helemaal geen uitspraken over doen. Misschien is er wel niets aan de hand en maak je je vanaf nu onnodig zorgen en doe je onnodig rustig aan. Of dus de andere kant op: dat er iets gaande is, en dat je alsnog snel bevalt door onkunde van je vk.

Ik snap dat je wilt vertrouwen op je vk, en hopelijk heeft ze het bij het goede eind. Maar volg je gevoel en intuïtie. Als je niet 100% vertrouwt wat de vk heeft gezegd, neem dan het zekere voor het onzekere.

Hopelijk is het een blaasontsteking, dat kan ook sommige van je klachten veroorzaken idd, maar niet alles volgens mij. Als het geen blaasontsteking is laat dan alsnog een echo maken (hoe eerder hoe beter, liefst vanavond nog). Mijn vk dacht bij mij ook aan een blaasontsteking, maar zie in m'n handtekening hoe dat is afgelopen. Misschien zaai ik paniek zo, maar ik heb echt het beste met jou en je kindje voor.

9. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Ik heb eerder het idei dat je verlos haar zondag belangerijker vind... Ik hat rugween en ook drukkend gevoel daar beneden dacht dat het bij indaalde hoorde. Aangezien ze dat een paar dagen eerder zijden.. Bij mij was het te laat om nog in te grijpen en onze zoon is te vroeg geboren. Jij zit nog eerder in je zwangerschap ga er dus achter aan en blijf op je punt staan.. Je kan ook bloedverlies van een scheur in je placenta krijgen ziet zij dat ook met haar rontger ogen?

10. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens! En bedoel mijn reactie niet bot hoor.

11. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Ik sluit me bij bee aan! Wil je ook niet onnodig ongerust maken. Maar met zulke klachten zou ik zeker naar spoed gaan. Zoals zoveel andere dames komen je klachten me bekend voor en ik heb er geen leuke herinneringen aan overgehouden. Ik wil je ook niet beledigen maar zoals andere vrouwen vind ik ook dat je er echt wat mee moet doen. Wat bee zegt over de baarmoederhals kan echt wel kloppen. Je hebt het niet in de hand en je voelt het niet vooraleer het te laat is...

12. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik zou inderdaad ook aandringen op een echo! Gezien het feit dat ze het eerst ook niet echt serieus nam en nu bepaalde conclusies trekt op info die haar die conclusies volgens mij helemaal niet kunnen geven, zou ik niet op haar woord vertrouwen. Helemaal niet als jij eerder niet het gevoel had serieus genomen te worden. Niet alle deskundigen maken de juiste aannames, dus ik zou echt een second opinion willen!
    Hopelijk is er niks aan de hand en heb je 'gewoon' een blaasontsteking, maar wat anderen ook zeggen: liever te vaak aan de bel trekken voor niks dan 1 keer te weinig voor iets ernstigs!

13. frietmiep

frietmiep Actief lid

11 jun 2010
    135
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo meteen naar de ha dl mee die heeft wss weer oorontsteking... en heb goed geslapen geen bloed meer verloren wel nog rugpijn en onrustige buik hopelijk weet ik straks meer.

14. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ik zou een andere verloskundige overwegen.

Met minder klachten dan die jij opnoemt lag ik de vorige zwangerschap al in het ziekenhuis.
    Ik zou je hele verhaal voorleggen bij de huisarts en ook wat de verloskundige heeft gezegd en gedaan. Wie weet wil hij je wel naar het ziekenhuis door verwijzen voor een degelijk onderzoek.

En niet even voelen en zeggen dat je rustig moet doen als je al 2 dagen aan het bankhangen bent.

15. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hoe was het bij de huisarts? Zowel met jou als dl?

Heb je de huisarts over al je klachten verteld en dat de vk je niet wilde doorsturen? Wat zei hij/zij? Hopelijk heb je snel de uitslag van je urine.

16. frietmiep

frietmiep Actief lid

11 jun 2010
    135
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo net terug van ha dl toch weer oorontsteking. Germ. Ik heb geen blaasontsteking de huisarts legde voor als de klachten blijven weer verlos bellen. Bloedverlies was niet het ergste als het maar weer wegblijft. Harde buiken en alles schrijf ik nu op. En indd huisarts zei ook al als je 2 dagen hebt bankgehangen en toch klachten hebt bellen. Ook emotioneel is het nu niet te doen kan heel de dag huilem omdat ik niet weet wat ik moet doen. Ml is weer voor 5 dagen weg dus sta er nu lettelijk alleen voor. Mijn vader is aan het kijken voor hulp mbt huishouden en dochter voor nu omdat iedereen bang is dat ik het niet ga voldragen zo.

17. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Sorry maar ik zou je wel een schop onder je kont willen geven nu!
    Helemaal niet lullig bedoeld, maar kom op meid, kom in godsnaam voor jezelf en je baby op! Je gaat nu lopen stressen omdat je eigenlijk nog steeds niets weet en er wel gezegd is dat je rustig aan moet doen ivm de harde buiken. Als ze het vermoeden hebben dat je dit kindje niet gaat voldragen, wat is daaar de reden dan van? Je hebt duidelijkheid nodig! Stress is het laatste dat je nu kunt gebruiken.
    Harde buiken hebben een oorzaak, als drukte en blaasontsteking dat niet zijn, wat dan wel?
    In het ziekenhuis kunnen ze dit veel beter in kaart brengen dan dat koffiedik kijken wat jouw vk doet!
    Pak je telefoon, bel het ziekenhuis, leg je klachten voor en zeg dat je radeloos bent en dat je een ctg en echo van je baarmoedermond wilt!

18. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Eens met Poppenkop!

Weet niet wat we verder nog moeten zeggen om tot je door te dringen maar neem de adviezen serieus en zeker als je je zelf nu zo voelt: enige manier om gerustgesteld te worden is linea recta naar het zkh. Jouw vk doet uitspraken die ze niet mag doen, zodra het medisch wordt (en dat is het met deze klachten) kan alleen een gynaecoloog mbv CTG en echo echte uitspraken doen. Alsjeblieft meid, leg je niet neer bij de uitspraak 'dat je waarschijnlijk eerder zal bevallen'. Als je zo door gaat zou dat al heel snel kunnen zijn, terwijl als je je klachten serieus neemt en de gyn constateert dat er iets gaande is, kunnen ze nog van alles doen meestal om je nog veel langer zwanger te laten blijven. Bevallen met 26 weken wil je niet toch? Nou dan, denk aan je kindje. En vergeet niet: het kan ook nog steeds onschuldig zijn. Je wil toch niet zo gestrest en ongerust blijven? Is ook niet goed voor je kindje.

Dat de huisarts je klachten serieus vindt blijkt overigens ook uit je berichtje. Dat samen met al onze adviezen is hopelijk genoeg om je de telefoon te laten pakken en naar het zkh te laten gaan.

Hoop het echt, want maak me erg zorgen om jou en je kindje.

PS: vervelend van de oorontsteking van je dochter. Beterschap! En dat je man 5 dagen weg is. Hopelijk kan je vader oppassen zodat jij naar het zkh kan (en anders je dochter toch maar even mee).

19. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Je moet bellen en aandringen hoor!!! Beter voor niks dan te laat.....
    Mijn bevalling begon op deze manier. Bij 27 weken en 2 dagen. Niemand nam me serieus en zo ben ik na 3 dagen klachten moeder geworden van een extreem prematuur kindje...
    Bellen dus! Eb voor jezelf en je baby opkomen!

20. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ach ik snap dat je nu emotioneel bent en niet weet wat te doen. Zeker nu je man weg is.
    Maar denk aan het aller belangrijkste nu en dat is het kindje dat in je buik groeit.
    Stel er is echt niks aan de hand na goed onderzoek in het ziekenhuis dan vindt niemand het erg dat je gekomen bent! De stress en spanning die je nu voelt is ook niet goed!

Dus voel je niet bezwaard. Bel je verloskundige en zeg dat je onderzocht wil worden. Het is fijn dat je baarmoederhals nog dicht zit maar dit wil je ook zo houden neem ik aan?

Kom voor jezelf en je baby op!

Deel Deze Pagina