Zwanger van 3e wanneer kids vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JuffM, 20 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JuffM

JuffM Bekend lid

7 nov 2016
    810
    404
    63
    NULL
    NULL
    Dag allemaal

Ik ben nu 8 weken zwanger ouders broers zussen weten het al wel.
    Voel me heel vaak niet lekker en ben heeel moe!
    Wij zouden heel graag de kids het van de week willen vertellen (vakantie dus ook tijd even te wennen) dit betekent wel dat meerdere mensen het horen want voor je houden als je 4 bent kun je niet maken vind ik.
    Komend weekend krijgen we ook hele weekend bezoek die ook wat op gaan vallen dus die zullen ook meteen genoeg weten.
    Van andere kant weet ik ook dat het nog heel vroeg is.
    We hebben al wel goede echo gehad, hartje klopt.

Wanneer hebben jullie het de kids verteld en wat os je ervaring erbij ?

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Als jullie het graag willen vertellen zou ik het doen. Ik dacht altijd zo; wil ik het eventueel ook zeggen als het mis gaat tegen die personen?! Zo ja, dan lekker vertellen :)
    En voor je kinderen ook fijn, dan begrijpen ze waarom mamma zo moe en misselijk is ;).

gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Wij hebben het verteld na de teemijnecho. Ook toen aan onze ouders enz pas.
    Ik vond dat de kinderen het als eerste moesten weten. En met hun aan iedereen verteld.

Gewoon doen wat voor jou goed voelt!

Neuzeke vindt dit leuk.
  4. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wij hebben het aan onze dochter verteld met ongeveer 9 weken, na de eerste echo. Ze mocht het aan de opa’s en oma’s vertellen. En na de termijnecho met 12 weken hebben we het aan iedereen verteld.

5. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik heb altijd HG-achtige zwangerschappen, start met 3,5 wk met spugen. Dus kinderen weten het ook heel vroeg. Mn de oudste wist het zelf direct. Ik spuug alleen als ik zwanger ben. De 6 en 4 jarige hebben overigens (niet uitdrukkelijk gevraagd) zelf de eerste 10 weken niets gezegd .

Vertel het wanneer het voor jullie fijn voelt!

6. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Alsbeerstw gefeliciteerd!

En wanneer je het verteld is wanneer jij je er goed bij voelt.
    Mijn kinderen (16, 14 en 5) wisten al maanden dat we graag een 4de wilden en dus ook bezig waren.

De middelste begon er zelf over in de auto. Goh mam ben je zwanger, je bent moe en misselijk telkens.

En de rest hebben we het gewoon dezelfde dag verteld. Wel gezegd dat het nog even ons geheimpje was.
    Dat vond vooral de 5 jarige super gaaf. Die heeft uiteindelijke langste haar mond dicht gehouden.
    Na de eerste echo hebben we het aan familie en vrienden verteld.

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Zo hebben wij het ook gedaan.

8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.760
    18.873
    113
    Vrouw
    #8 Neuzeke, 20 okt 2019
    Laatst bewerkt: 20 okt 2019
    Hier wisten de kinderen het voor de andere familie.
    De kinderen hebben het mogen vertellen.
    Ze waren 7 en 8 jaar en linkten het kotsen en moe zijn nergens aan want wij hadden gezegd dat ik wat ziek was en dit wel eventjes kon duren.
    Eens de 1ste en 2de echo goed waren (6,5 en 9,5 weken) mochten ze het ook gewoon aan iedereen vertellen.

Ik vond dat wel leuk dat wij als gezin zo eventjes wat geheimen hadden. 1st het zwanger zijn eventjes ons geheim, dan het geslacht ons geheim en de naam (die gekozen werd door de broers) en die kerels hebben goed gezwegen.

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.664
    27.309
    113
    Vrouw
    Pas na de termijnecho. Vorig jaar had ik spoedoperatie ivm een bbz en daar is zoon nooit over ingelicht dat ik zwanger was. Wou om die reden pas de derde echo afwachten, wou echt uit de gevarenzone zijn.

Onze ouders en 1 vriendin wisten het wel, maar die snapten ook hoe spannend de begin weken zijn dus dat was ook ter ondersteuning van mij (bovendien was mijn vader altijd mee naar ziekenhuis voor de gyn dus als ik ineens maar 1 keer hoefde en geen injecties mee kreeg viel dat ook op haha, hij was ook mee toen ik op hcg prikte) Zoon zou dat niet snappen. Wou hem ook niet blij maken met een dooie mus als het wel vroeg mis ging.

10. JuffM

JuffM Bekend lid

7 nov 2016
    810
    404
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie berichten!
    Ik vind het zo ontzettend lastig maar mn gevoel gaat naar eind deze week toch vertellen

11. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Onze kinderen waren 3,5 en bijna 7 toen ik zover was. We wilden het vertellen met minimaal 12 weken, maar ivm erge misselijkheid en overgeven toen, hebben we het met 9 weken al moeten vertellen aangezien de oudste zich erge zorgen maakte om mij en dacht dat ik erg ziek was...

12. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier verteld met 11 weken, Na de termijn echo.

13. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Mijn missed abortion hebben we hem nooit verteld, omdat ik hem dat wil besparen. Dus bij deze zwangerschap pas na termijnecho (3e echo) aan hem verteld, hij mocht het vervolgens op school vertellen en aan mijn broers + aanhang. Ik wilde ook niet dat jan en alleman t wist voordat hij t wist, had alleen mn ouders verteld en op mijn werk mn leidinggevende en goede collega.

Achteraf zei hij wel oooh nu snap ik waarom je steeds moe was en misselijk (ik hoef gelukkig niet over te geven in mijn zwangerschappen).

Grote kans dat ze jouw klachten niet linken aan een zwangerschap, althans niet van tevoren, zeker niet op die leeftijd. Maar wat iemand al zei, zou je het ook willen delen als het toch mis gaat? Je kunt bezoek evt ook afzeggen he als t niet gaat (zou ik sowieso overwegen als je je zo rot voelt).

14. JuffM

JuffM Bekend lid

7 nov 2016
    810
    404
    63
    NULL
    NULL
    Denk inderdaad niet dat ze het dan een zwangerschap linken maar toch

We hebben shirts besteld van grote zus/broer
    Denk toch donderdag ofzo geven
    Dan bijna 9 weken als goed is