Menstruatie? Snap er niks meer van.

Discussion in 'Zwanger worden' started by nani1234, Jul 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nani1234

nani1234 Actief lid

Jul 18, 2014
    237
    11
    18
    De vorige keer dat ik met de pil (marvelon) stopte had ik meteen mijn oude reg cyclus. 28 dagen. Na 16 jr pilgebruik.
    Nu begin mei 2014 gestopt met cerazette, na 9 mnd. Met alleen spotting af en toe.
    Kreeg paar dagen later meteen hevige bloedingen. Flinke menstruatie.
    Daarna duurde t 40 voordat ik weer ongi werd. Spotting (bruin) 2 dagen en 1 dag licht bloed verlies.
    Nu na 25 dagen t zelfde. 2 dagen bruine spotting, 1 dag licht bloedverlies en dan niks en nu weer 2 dagen licht bruin verlies.
    Kan ik dit nu mijn ongi noemen. In de tussentijd heb ik geen eisprong kunnen vinden. Ik gebruik ovulatie tests. Nu begin ik maar weer met de ovulatietests.

Ondertussen voel ik van alles. Vlagen van misselijkheid, duizelig, krampen, lage rugpijn en plofjes in mijn buik.
    En nee.....niet zwanger.

Een lichaam kan zeker rare dingen met je doen....:(

Herkennen jullie dit? Eventueel tips?

2. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

Jul 3, 2013
    364
    60
    28
    Female
    Flevoland
    Het kan door het ontpillen komen, sommige vrouwen krijgen dan bloedingen tussendoor en kunnen de bekende zwangerschapskwaaltjes krijgen. Ik zou het voor jezelf wel even bijhouden wanneer de bloedingen precies waren, in een schriftje of, zoals velen hier, in een app.
    Toen ik stopte met de pil vorig jaar heeft het bij mij 60 dagen geduurd voordat de menstruatie er was, daarna rond de 35 dagen (tussendoor ook spotting) en de 3e ronde had ik een nette cyclus van 27-28 dagen.
    Het kan even duren voordat je lichaam de natuurlijke menstruatie weer gevonden heeft, dit is bij elke vrouw anders... Het verschil in pil kan er ook mee te maken hebben dat je cyclus zich nu zo aan moet passen dat het even duurt. Het hoort er helaas allemaal bij ;)

Groetjes Pindatjuh

3. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ja ik herken het heel erg, zelfs na 2 maanden pil gebruik...
    Je lijf kan je echt heel erg voor de gek houden en je gaat van alles voelen... Zelfs mijn cyclussen doen waar ze zelf zin in hebben (hiervoor al jaaaaren 26-28 dgn zonder de pil) Hopelijk kan je snel je ei vinden, zodat je aan de slag kan ;)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Jep ontpillen kan heel naar zijn en veel van die klachten geven.

5. nani1234

nani1234 Actief lid

Jul 18, 2014
    237
    11
    18
    Vind t zo raar, de eerste x na 16 jaar aan de pil, was ik meteen in een goed cyclus en 2e ronde zwanger.
    Nu vind ik mijn menstruatie onduidelijk en zo anders. Begin morgen maar weer met testen voor eisprong. Nu 34 testen aangesleept. Zou nu toch moeten lukken...

Share This Page