Ben ik zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sarasara1, 20 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarasara1

Sarasara1 Lid

20 okt 2017
    8
    0
    1
    Vrouw
    hallo allemaal, ik heb een vraag waar ik heel erg mee zit. Ik ben 1 September ongesteld geworden en het duurde ongeveer 7/8 dagen, de dagen daarna heb ik seks gehad met mn vriend. Maar terwijl ik klaar was met ongesteldheid, ging ik weer bloeden het was niet veel me er kwam wel een klein beetje bloed enhet duurde 2 dagen als ik het nog goed weet. Heeft iemand dit ook gehad? Ben ik nu zwanger?

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Is je cyclus altijd netjes 28 dagen? En is 1 september echt je laatste menstruatie geweest? (Of moet het oktober zijn?)
    De enige manier om met zekerheid te zeggen of je zwanger bent ja of nee is door een zwangerschapstest te doen

3. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Misschien kwam de laatste keer bloed wel door seks. Zou kunnen, enige manier om er achter te komen is om een zwangerschapstest te doen.

Succes!

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ovulatiebloeding. Bloeding welke kan plaatsvinden rondom je eisprong. Dat heeft niks met een zwangerschap van doen.

Je kunt wel zwanger zijn uiteraard aangezien je wel rond je ei dan sex hebt gehad. Dan zul je een zwangerschapstest moeten doen.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.126
    17.140
    113
    Niemand hier kan je dat vertellen. Je zal toch echt een testje moeten doen.

nizzie86 vindt dit leuk.
  6. Sarasara1

Sarasara1 Lid

20 okt 2017
    8
    0
    1
    Vrouw
    Jaa ik bedoelde oktober mensen sorryy

7. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Zwanger ben je als een test positief is. Hier valt hiks van te zeggen.

Sado vindt dit leuk.
  8. manaolana

manaolana Niet meer actief

Proberen jullie ook zwanger te worden of zou het eigenlijk niet de bedoeling zijn? Inderdaad kan alleen een test uitsluitsel geven maarrrr als de eerste dag van je laatste menstruatie 1-10 is geweest kan het nu ook nog te vroeg zijn om te testen. Met een cyclus volgens het boekje zou je een eisprong hebben gehad op 14-10 en dat is pas 6 dgn geleden. Een negatieve test betekent dus niet perse dat je niet zwanger bent. Het zou kunnen dat de innesteling nog moet plaatsvinden. Ik zou nog minstens een week wachten met testen.

9. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Uhh ff kijken..

Ff zonder gekkigheid enige manier om daar achter te komen is om een test te doen. Succes en hopelijk het nieuws wat je wilt.

Bijgevoegde bestanden:

Sado, Biny, Littlegirl1989 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    1 okt was ook mijn laatste menstruatie dag toevallig. Hmm laten wij het gewoon afwachten want zou je nog niet overtijd zijn toch.

11. Sarasara1

Sarasara1 Lid

20 okt 2017
    8
    0
    1
    Vrouw
    Jaa we gaan gewoon afwachten

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    1 oktober start cyclus, cyclus van 28 dagen is dus pas over 8 dagen je nod.
    Grote kans dat er nu nog helemaal geen innesteling heeft plaatsgevonden.

Ik neem aan dat je geen pil gebruikt?

Daarbij.... als jij een paar dagen na 7-8 oktober sex hebt gehad met je vriend en je hierna 2 dagen bent gaan bloeden, denk ik dat het een contactbloeding is geweest.
    Het was dan hoogstwaarschijnlijk nog te vroeg voor een ovulatiebloeding.

13. Sarasara1

Sarasara1 Lid

20 okt 2017
    8
    0
    1
    Vrouw
    En wanneer zou ik vruchtbaar kunnen zijn dan?

14. Sarasara1

Sarasara1 Lid

20 okt 2017
    8
    0
    1
    Vrouw
    Want van 10 oktober tot 16 ben je toch vruchtbaar

Bijgevoegde bestanden:

15. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Deze app neemt het ruim en gemiddeld. Dit geldt niet voor iedereen zo. Niet elke vrouw heeft een cyclus van 28 dagen en precies halverwege een eisprong.
    Je zult je volgende menstruatie moeten afwachten en als die niet komt een test doen.

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Kan maar hoeft niet.
    Er zijn vrouwen die een lf hebben van 8 dagen met dus een eisprong op de 20e dag (als ze een cyclus hebben van 28 dagen).
    Een app kan een leidraad zijn als jouw lichaam precies het gemiddelde doet.
    Helaas is dat niet altijd het geval.

Hoelang ben je van de pil af?

17. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Een app is onbetrouwbaar als methode om je ovulatie vast te stellen. Zoals anderen voor mij al schreven, gaat een app van gemiddelden uit, terwijl maar heel weinig vrouwen aan dit gemiddelde voldoen. Ik zou die app aan de kant gooien. Als je elke 2 a 3 dagen seks hebt, dan zit je altijd wel rond je vruchtbare dagen. En zou dit niet haalbaar zijn, dan kun je altijd nog ovulatie testen gebruiken voor je LH-piek (de aanloop naar je eisprong) en temperaturen om vast te stellen of er daadwerkelijk een eisprong is geweest.

Als de eerste dag van je laatste menstruatie 1/10 was dan zou ik wachten tot 30/10 met testen. Hoe zagen je cycli de afgelopen maanden uit? Welke anticonceptie heb je gebruikt en hoe lang ben je gestopt?

18. Sarasara1

Sarasara1 Lid

20 okt 2017
    8
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb net een ovulatie test gedaan en er is 1 lichtstreepje en 1 donkere test ik heb gelezen op internet dat ik te vroeg heb getest klopt dit ?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      46,8 KB
      Weergaven:
      143
  19. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Zomaar een ovulatietest doen heeft geen nut... Je zit inmiddels op cyclus dag 22 dus je eisprong kan allang geweest zijn. Een licht streepje zegt niets omdat lh gedurende de cyclus kan schommelen.

Misschien handiger om wat vragen die hierboven ook al zijn gesteld te beantwoorden, dan kunnen we met je meekijken en denken..
    - Wanneer ben je gestopt met anticonceptie en wat heb je gebruikt?
    - ,hoe waren je voorgaande cyclussen?

Citroentje93 vindt dit leuk.
  20. manaolana

manaolana Niet meer actief

Wat @SMJD zegt. En daarnaast, als je wilt weten of je zwanger bent kun je beter een zwangerschapstest dan een ovulatietest doen... ;).

En tot slot moet je bij de digitale CB (zowel zwangerschaps- als ovulatietesten) niet naar de streepjes kijken. Die zeggen niets. Het zijn digitale testen en die interpreteren de streepjes anders dan wij doen.

Deel Deze Pagina