30 juli staat de afspraak maar ja vraag me toch het 1 en ander af. hoe zit t met het zetten? is dat echt pijnloos? en als hij eruit gaat, is het toch alleen een klein littekentje? en blijft dan de menstruatie net als met de minipil weg?
Ik heb geen pijn ervaren met het laten zetten en het eruit halen. Heb een litteken van een paar mm eraan overgehouden aan de binnenkant van m'n arm dus nauwelijks zichtbaar. Ik heb er helaas geen goede ervaring mee, ik was van de 4 weken er 3 ongesteld. Ook ben ik er 10 kilo mee aangekomen. Maaaarr ik weet dat het niet zo hoeft te zijn. Vriendin van me had nergens last van en werd niet meer ongesteld. Dus ik denk dat voor iedereen toch anders is.
dat lijkt me heel naar idd. hoop wel dat de arts weet wat ze doet. hoor dat het nog wel eens mis gaat. werd ook extra paar keer nog gewaarschuwd...
hoop t maar, hoorde nog wel eens dat ie verkeerd is gezet en vrouwen toch zwanger werden... dus vandaar als het goed is heeft deze gyn er veel ervaring mee. ben benieuwd...
Bij mij heeft de huisarts hem gewoon gezet, kan bijna niet misgaan hoor. Laat je niet te veel wijsmaken door alles wat op internet staat. Zetten gebeurde onder plaatselijke verdoving, na het prikje voelde ik dus niks. Eerste paar dagen voelt het een beetje vreemd in je arm, maar daarna voel je hem niet meer zitten (wel als je over je vel voelt hoor). Uithalen ging ook onder plaatselijke verdoving, deed ook geen pijn. klein litteken overgehouden aan de binnenkant van mn bovenarm, totaal niet storend.
Hier is hij door de gyn gezet zonder verdoving ( Ik dacht verdoven = 2 prikken, zonder verdoving is 1 prik ) nou dat viel flink tegen deed echt veel pijn na het inbrengen. Toen heb ik 4 maanden gevloeid - ook niet zwanger geworden want amper geknuffeld met manlief. En toen heb ik hem laten verwijderen met verdoving. Dat ging vrij makkelijk maar ik heb wel een littekentje hoor, nu maak ik zowizo geen mooie wonden.
Niet bang zijn dat ie niet goed gezet wordt hoor. Tegenwoordig krijg je de inplanon nxt , daar zit een speciale applicator aan waardoor het heel makkelijk is voor de huisarts of gyn. Ik had er geen pijn van. Het litteken van het zetten zie je helemaal niet. Eruit halen was wat gefriemel en daar een klein litteken van 2 mm van. Ik had nooit bloedingen gelukkig toen ik de inplannen had. Vond het ideaal !
Laten zetten deed geen pijn. Een dag na het zetten voelde het wat beurs aan en ik heb zo'n twee weken met een enorme blauwe plek rond gelopen op m'n arm. Hij zit er nog in dus ik heb geen idee hoe er uit halen voelt. In november laat ik hem er uit halen. Ik heb de eerste 3 maanden veeeeel gevloeid. Ik was in staat om hem er uit te laten halen, maar plots hield het op. Nu ben ik eens per maand een dag "ongesteld" dan vloei ik een beetje en heb buikpijn alleen minder erg dan met een normale menstruatie. Dit is voor mij goed te doen. Toch denk ik niet dat ik er weer een laat plaatsen als onze kinderwens vervuld is.
Ik heb hem 2x gehad zetten er er uit halen doet geen pijn je krijgt alleen blauwe plek op je arm alleen ik kon niet tegen de hormonen die er in zaten dus ik deed niks anders dan vloeien. Tot bloedarmoede toe!. Dat verschilt echt per vrouw Hoe je er op reageert. Verder wel heel betrouwbaar hoor. Ik was nog al een slordige pil slikker en mn dochter is Door koperspiraal gekomen
oei dat lijkt me schrikken! dacht dat de spiraal altijd waterdicht was zeg maar. hier zijn we naar mijn idee wel compleet. ik ben alleen nog niet zo ver om het 100% uit te sluiten dat er een derde komt, dus wil nog wat jaren tijd hebben om goed over een definitieve oplossing na te denken. lijkt me zo toch het beste. ben benieuwd. hopelijk reageerd mijn lijf er wel goed op.
ik heb in 2012 de inplanon laten zetten het was even een raar gevoel met het zetten maar geen last van gehad! ik ben in de 2,5 jaar ook niet ongesteld geweest opzich wel fijn 6 weken geleden heb ik hem laten verwijderen, ik heb een kleine plaatselijke verdoving gekregen en voelde er eigenlijk niks van alleen toen de verdoving wat uitgewerkt was beetje lastig gevoel gehad. heb een klein littekentje ervan op het begin toen de inplanon erin zat had ik geen bijwerkingen.. maar later werd de 'zin' in sex steeds minder dat was voor mij en mijn partner niet fijn omdat het ervoor gewoon goed was! nu de inplanon eruit is is het weer helemaal zoals ervoor haha. ik heb dus een goede en slechte ervaring met de inplanon.
vandaag de staaf laten zetten. alleen de verdoving brandde maar verder van het zetten zelf totaal niets gevoeld. ging super vlug. had het haast niet door. nu is het 30 dagen geleden dat onze dochter geboren is. nu staat in de bijsluiter tussen 21-28 dagen word geadviseerd. later is het een week nog onveilig. nu vraag ik me af, geld dat ook als je borstvoeding geeft? Volgens de gyn heb ik nog bescherming door de bv...
Ik was volgens mij na een week helemaal veilig. Dan had het staafje even de tijd om alles te regelen in je lichaam. Ik zou er niet geheel op vertrouwen dat je door de bv helemaal veilig bent, naar mijn weten is dit niet altijd het geval volgens mij.
geloof het ook niet. dan maar nog een weekje wachten gelukkig geen napijn. valt me reuze mee. voordeel is ook dat ik eigenlijk geen gewone pil mag ivm iets verhoogde kans op trombose. tot welke leeftijd plaatsen ze die staafjes trouwens? mocht het zo goed bevallen dat ik zo een sterilisatie kan uitstellen.
Ik heb de implanon een jaartje gehad en vind het echt een onding. Ik was meer aan het vloeien dan niet. Na een jaar eruit gehaald. Mijn schoonzus had juist hele goede ervaringen en is nu nooit meer ongesteld. Ik moest nog twee weken wachten met onbeschermd gemeenschap hebben. Ik heb nooit zwangerschapstesten gedaan.
Ik heb 3x Implanon gehad en vond het ideaal! Door een darmziekte is de pil vaak onbetrouwbaar bij mij. Alleen de eerste keer werd door een huisarts gezet, de andere keren door de gynaecoloog. Deze laatste wist te vertellen dat de dames die zwanger waren geworden terwijl ze (dachten) Implanon te hebben, het staafje nooit in hun arm hebben gekregen maar dat deze in de applicator was blijven zitten. Ik ben in die 9 jaar heel af en toe een paar dagen ongesteld geworden. Ook heb ik 3 littekentjes op m'n arm, maar die zie je amper. Een nieuwe Implanon wordt (in elk geval was dat het beleid van de gynaecoloog) niet op dezelfde plek geplaatst, maar een klein stukje naar links/rechts/onder/boven of in de andere arm. Het zetten vond ik prima, het eruit halen was 3x lastig: vergroeid met het weefsel eromheen. En de laatste was verschoven doordat ik tijdens het uitglijden op een trap met mijn arm over een harde opstaande rand schoof. Na Implanon heb ik nog even de Nuvaring gehad, maar dat vond ik niks. Toen m'n ziekte rustig werd, ben ik weer aan de pil gegaan omdat ik verwachtte binnen een paar maanden te gaan stoppen ivm kinderwens.