Menstruatie uitstellen met utrogestan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nana33, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meiden,

Ik zit met het probleem dat als ik daadwerkelijk ongesteld wordt op de dag dat ik ongesteld moet worden, ik dan die cyclus geen IUI zal krijgen, omdat dat de IUI precies tijdens de kerst zou vallen, grrrrr. Nu zou ik dus heel graag mn menstruatie twee dagen willen uitstellen. Twee dagen moet precies genoeg zijn om de IUI over de kerst heen te tillen. Nu wil ik proberen dit voor elkaar te krijgen door vanaf 11 dpo 3x per dag 2 bollen utrogestan te gebruiken. Ik wordt altijd 14dpo ongesteld. Het probleem is alleen dat toen ik dit eerder gebruikte (toen ik zwanger probeerde te worden van mn dochter) ik soms wel later ongesteld werd, maar soms ook niet. Ik zit daarom een beetje te twijfelen of ik misschien niet 3x3 bollen moet nemen. Dit is alleen natuurlijk wel veel en ik weet niet of er dan rare bijwerkingen kunnen zijn.
    Mijn vraag is daarom: hielden de utrobollen bij jullie je menstruatie tegen en zo ja hoeveel bollen gebruikte je toen?

2. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @nana
    Mijn menstruatie kwam een dag eerder toen ik de utro gebruiken. Ik zou ook niet zomaar die bollen of eigen initiatief gebruiken, het blijven wel medicijnen...
    Succes iig!

3. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Utrogestan houdt de menstruatie niet tegen. Sommige en ik ook werden ongesteld tijdens het gebruik. Utrogestan is niet om de menstruatie uit te stellen, maar om een lekker bedje te creƫren voor het bevruchte eitje. Dat vertellen mij de artsen.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Utrogestan is daar inderdaad niet voor bedoeld. Hier kwam de menstruatie soms gewoon door de Utrogestan heen, zeker als je van jezelf een vaste luteale fase hebt.

Drie keer drie bollen is ook geen normale dosis, dus ik zou het niet doen. Je hebt kans dat je juist alles in de war schopt. Het valt me op aan je berichtjes dat je behoorlijk zelf aan het experimenteren bent met medicatie. Dat lijkt me niet zo verstandig.;)

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Als je je menstruatie wil uitstellen als je op vakantie bent dan kun je via de huisarts Primolut aanvragen. Ik weet niet of dit misschien een optie is?
    Je moet dan alleen wel zeker zijn dat je de huidige ronde niet zwanger bent.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hee Sassie, jij hier ook?!:)

Ik weet niet of Primolut gecombineerd kan worden met de wachtdagen na een IUI-behandeling. Ik heb het altijd alleen gebruikt om een ongi op te wekken. Ik weet niet op welke dag je zou moeten beginnen als je je menstruatie wilt uitstellen. Voor de verwachte ongi-datum? Lijkt me wat link als je zwanger zou kunnen zijn.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb het ook wel eens gedaan, maar dan kun je beter wel eerder dan zo laat in de cyclys met de utro beginnen.

En wat anderen zeggen over meds: tsja. Het zijn medicijnen maar kom op mensen, we hebben het hier over utro!!
    Ik zou het gewoon lekker proberen, snap je helemaal en wat kan er nou mee misgaan? Misschien dat je toch ongesteld wordt en dat je plannetje niet door gaat. Maar ik denk niet dat je dat je er een derde tepel van zult krijgen ;)

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Primolut zou ik niet gaan slikken hiervoor, utro is in zo'n geval echt onschuldig ;)

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha en nu drie berichten achter elkaar aan van mij: eerder dan 11 dpo omdat je natuurlijke progesteron dan al flink aan het inklappen is. Je kunt denkt ik het beste UITERLIJK 7 dpo starten, maar liever nog eerder om je plannetje te laten slagen.

10. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Ik denk toch dat het nooit verstandig is niet eerst iets met de arts te bespreken, die er verstand van heeft, als het om de behandeling en medicatie gaat

11. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ja :D (Al langer dan jij zie ik, maar ik heb een zwangerschapspagina-stop van 3 jaar gehad door drukte thuis, toen voor 1 forum gekozen ;))

Ontopic.
    Hoe ik het gelezen heb is dat ze binnenkort ongesteld moet worden, maar dat ze dit een paar dagen wil uitstellen vanwege IUI in de volgende ronde. Als ze haar menstruatie een paar dagen kan uitstellen, heeft ze meer kans dat de IUI pas na de Kerst valt.

Ik weet dus niet of ze nu al in de wachtdagen zit, of er deze ronde ook een kans is dat ze zwanger kan zijn. Als ze deze ronde niet zwanger kan zijn, dan lijkt me Primolut wel een optie? Je moet dan 3 dagen voor de verwachte menstruatie starten en na het staken komt je menstruatie na 2 a 3 dagen. Ze zou het dan maar voor 2 a 3 dagen hoeven te slikken volgens mij?
    Ik heb het zelf nooit gebruikt, dus ik weet niet hoe je cyclus erna dan is, of dat gewoon weer is zoals je gewend was of dat het even een rommeltje wordt.

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik weet dat zelf met medicijnen "rommelen"niet het toppunt van verstandig zijn is;), maar ik ben inmiddels redelijk ervaren met (mn eigen) fertiltiteitsmeds en zoals Maartje al zei utro is vrij onschuldig spul. Voor deze ronde iui heb ik van mn arts geheel zelf mogen bepalen welke hormonen ik wilde en hoeveel ik wilde spuiten, uiteraard wel gebaseerd om mn eerdere ervaring, maar hij heeft helemaal niets gecheckt- hij heeft niet eens mn gegevens van de vorige iuis :). Ik weet dat utro niet bedoeld is om je menstruatie uit te stellen, maar soms heeft het wel dit neveneffect. Bij mij was dit tot nu toe ongeveer in de helft van de cycli het geval. Ik denk niet dat er een arts is die mij 3 dagen primolut wil geven, omdat ik geen zin heb om een cyclus over te slaan. Eerlijk gezegd zou ik me ook een beetje lullig voelen om een arts hiermee lastig te vallen. Maar ja, zelf wil ik natuurlijk wel graag zo snel mogelijk door.

Ik wilde eigenlijk pas zo laat beginnen om zo min mogelijk bollen "te verspillen", maar ik denk dat Maartje een punt heeft en dat dit misschien wel te laat is. Ik ga daarom vandaag al beginnen met de bollen (8dpo) en doe dan 3x2 onder het mom baadt het niet dan schaadt het ook niet. Ik zal tzt wel even laten weten of het gelukt is of niet. En mocht mn plannetje niet lukken, dan mag ik deze kerst en O&N iig weer eens een wijntje/champie drinken (hoewel ik die graag op geef voor een IUI!).

13. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik zou het ook zo doen zoals Maartje zegt!Zou ik persoonlijk ook wel aandurven...

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heb je nog genoeg utro in huis?

15. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nana: hou er wel rekening mee, dat het zo kan zijn dat je menstruatie later komt maar dat je cyclus wel door loopt!
    Dit was namelijk bij mij het geval en je cyclus raakt daardoor dus helemaal in de war. Op internet zijn hierover ook meerdere verhalen te vinden.
    Het zou dus kunnen dat je menstruatie later komt, maar dat je bij de eerste fm ziet dat je eitjes al veel verder zijn dan normaal is voor die cyclusdag. Bij mij zat er op een gegeven moment slechts 2 dagen tussen m'n menstruatie en ovulatie. Was dan ook de reden dat ik er mee gestopt ben.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mariska. Ik zie dat je aan de DHEA zit. Vervroegde overgang ellende?
    Een bijkomende kwaal daarvan kan zijn dat je (te) snel je ovulatie hebt...

17. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, dit lag echt aan de Utrogestan. Zodra ik daar mee stopte was de ellende voorbij.

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Waarom slik je dan DHEA?

19. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik idd DHEA ivm laag AMH, maar ik heb mijn eisprong normaal niet heel vroeg. Bij mij kwam die korte tijd tussen menstruatie en eisprong echt door de utrogestan. Als je gaat googlen kom je daar meerdere verhalen over tegen.

Nadat ik gestopt ben met de utrogestan heb ik die korte periodes tussen menstruatie en ovulatie ook nooit meer gehad. Dus ik weet 100% zeker dat het daar aan heeft gelegen.

20. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Maartje: Ja, ik heb gelukkig nog net genoeg bollen om het tot CD16 vol te houden. :) Ik had ze nog over van mn dochter.

@Mariska: Oei, dat zou een beetje jammer zijn als dat zo is. Ik heb dit inderdaad wel eens eerder van iemand gehoord. Maar goed, als ik het niet doe gaat de IUI sowieso niet door, dus ik waag het er maar gewoon op. Mochten de eitjes al te groot zijn voor een IUI na kerst dan hebben we pech, maar dan heb ik het iig geprobeerd.

Deel Deze Pagina