menstruatie uitstellen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 4 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi meiden

    Ik heb een vraagje volgende week zaterdag 14-01 gaan we naar aruba voor 2 weken. Stel nou ik ben niet zwanger en wordt gewoon ongi dan wil eigenlijk primolut gaan slikken dat is een pilletje die je menstratie uitsteld. Maar ja ik gooi dan wel weer mijn hele cyclus door de war of zal dat wel mee vallen. Ik wacht dan zowiezo mijn :evil: af en daarna begin ik met slikken en dan 10 dagen doorslikken

    Wat denken jullie?
     
  2. Netje

    Netje Lid

    25 sep 2005
    63
    0
    0
    Maar als je je :evil: afwacht, dan kan je je menstruatie toch niet meer uitstellen, wan die is er dan al?
     
  3. Niet meer actief

    Met deze pillen kan dat dus wel. aangezien ik altijd bijna leegloop als ik ongi ben heb ik dat liever niet in 31 graden op het strand. Als de ongi er is kun je direct beginnen met de pillen en is het na 1 dag weer weg.
     
  4. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik zou het zelf denk ik niet gebruiken nu ik probeer zwanger te worden. Ik weet niet precies wat voor effect het op je lichaam heeft, maar het lijkt mij dat je lichaam daarna als het ware weer moet ontpillen. Zou het dus zelf niet doen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
    Uiteindelijk moet je toch doen waar je jezelf het prettigst bij voelt.
     
  5. Netje

    Netje Lid

    25 sep 2005
    63
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om ongi te zijn op vakantie, maar toch zou ik die pillen zelf niet gebruiken. Ik denk dat er zeker een kans is dat je daardoorje cyclus weer door de war stuurt.
    Maar als het goed is moet je over 5 dagen ongi worden (tenzij je zwanger bent natuurlijk ;) ). Dan ben je er al (bijna) vanaf tegen de tijd dat jullie op vakantie gaan. Ik zou het risico echt niet nemen.
     
  6. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik zou het denk ik ook niet doen. Je bent er idd als het goed is dan alweer bijna vanaf als je daar bent. Kun je lekker in Aruba ervoor gaan klussen mocht dat nog nodig zijn.....
     
  7. Niet meer actief

    Idd als me cyclus deze maand niet langer is als 33 dagen dan ben ik er bijna vanaf als ik daar aan kom en gebruik ik het natuurlijk niet. Maar stel me cyclus is weer eens langer als normaal ja dan weet ik het dus niet meiden.

    Net wat jullie zeggen ik wil nu eindelijkeen goede cyclus en anders gooi ik het weer in de soep me die pillen.

    Moeilijk moeilijk

    Den zelf dat mijn :evil: eerder komen dus dat zou mooi zijn
     
  8. milou

    milou Niet meer actief

    ik heb vaak op vakantie dat m'n ongi anders is: of hij komt later dan verwacht, of hij is minder heftig, of het is veel langer maar wel minder heftig.
    dus ik zou niet gaan slikken want je neemt een extra risico voor je cyclus.
     
  9. Niet meer actief

    bedankt voor jullie antwoorden denk dus dat ik het maarniet ga slikken daar maar tampons gebruiken
     
  10. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    tja lijkt me de beste optie babypaula, en als je dat goed bijhoudt is dat ook niet zo'n ramp is mijn ervaring. Ik werd in oktober al de tweede dag van mijn vakantie ongesteld, 6 dagen vroeger dan verwacht en ik ben de vakantie toch ook goed doorgekomen, zelfs gewoon gedoken en gezwommen. Ik hoop dat je een fijne vakantie zult hebben.

    groetjes Karin
     
  11. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik ben hoogstwaarschijnlijk ook ongesteld tijdens mijn vakantie, maar ik zou die pillen niet aandurven. dan maar iets vaker naar het toilet. Nu heb ik zelf nooit heel veel last van mijn ongesteldheid (laatste duurde maar 2 dagen), maar vervelend is het wel inderdaad
     

Deel Deze Pagina