Hallo dames, Ik heb even een vraagje. Toen ik zwanger raakte van mijn eerste kindje 5 jaar geleden gebeurde dat zeer spontaan, was zeer welkom. Maar toen dronk ik af en toe een wijntje voordat ik zwanger raakte. Hoe is jullie mening hier over? Neemt hier iemand zo af en toe wel is een wijntje of echt strikt helemaal geen alcohol voor en tijdens zwangerschap?? Ben er gewoon benieuwd naar. Vind zo nu en dan 1 wijntje namelijk best lekker maar twijfel of dat kan of niet.
ik drink geen druppel als alternatief haal ik bij Gall en Gall alcoholvrije wijn , deze is wel lekkerhoor niet alsof t siroop is t smaakt echt naar wijn alleen proef je de alcohol niet .
Hee ik wist niet dat er alcoholvrije wijn was. Dat is een goede tip. Ik ga is op zoek naar alternatieven. Ik heb helemaal geen eisprong dus ik twijfel of ik nu af en toe een drankje kan drinken. Wat vinden jullie? Ben benieuwd naar ieders mening/ervaring.
Wij zijn ook bezig met zwanger worden maar ik drink gewoon, dan wel geen wijn want dat lust ik niet . Maar ik drink zo af en toe, als ik er zin in heb, gewoon mijn glaasje malibu. Pas op t moment dat ik vermoed dat t raak zal zijn, of weet dat ik zwanger ben drink ik niet meer. Begrijp me niet verkeerd want wij willen heel graag een 2e maar het leven gaat ook gewoon door, heb straks nog genoeg tijd om niet meer te drinken als ik eenmaal zwanger ben.
@Charity2010, Ja dat bedoel ik dus ook. Ik zal ook zeker niet drinken als ik zwanger ben hoor. Maar het gaat me om de periode ervoor zeg maar. Ook omdat ik heb gehoord dat ik voorlopig niet normaal zwanger kan raken.. Maar ben ook gewoon benieuwd naar ieders mening hier over. Het ligt vaak toch gevoelig zeg maar. De 1 is er strikt op tegen ook er voor de ander wat minder. Ben benieuwd.
Ik ben er heel strikt in, ook al zei m'n gyn dat af en toe een wijntje tijdens de zwsch best kan. OK, moet eerlijk zijn: vorige zwsch met kerst en nieuw telkens een half glaasje (was toen 8 maand) maar dat was het. At (en eet) zelfs geen voedsel als het bereid was met alcohol (sausjes of zo). Vandaag wilde een collega trakteren met champagne; had ik plots toch een migraine-aanval!
Nu drink ik geen druppel....maar de avond voor de positieve test, had ik toch aardig wat glaasjes genuttigd had helemaal ook niet verwacht op dat moment al een positieve test te hebben Dus voor de zwangerschap heb ik er geen rekening mee gehouden...erna wel
Tijdens de zwangerschap heb ik geen druppel gehad, ik persoonlijk vind dat absoluut niet kunnen. Voor de zwangerschap wel gewoon gedronken. In het begin wel wat rekening mee gehouden maar als je 2 jaar bezig bent geweest denk je daar heel anders over. zoals iemand hier aangeeft het leven gaat gewoon door.
Heb tot aan mijn positest wel gedronken hoor. De eerste 6 weken krijgt de kleine niets van moeders mee. Na de positest heb ik niets meer gedronken maar ik hield er geen rekening mee toen we bezig waren met zwanger worden.
Tijdens de zwangerschap niet, terwijl ik echt een wijnliefhebber ben (klint altijd zo 'erg zuipschuitachtig' haha maar een goede glas wijn kan ik erg van genieten) Ik heb alleen met het kerstdiner een glas prosecco genomen tijdens het eten. Nou ik heb er misschien 3 slokken van gehad, maar het smaakte me toch 'anders' ... ik kon er niet van genieten omdat je gewoon weet dat het niet goed is voor je kindje. Ik heb hem ook niet opgedronken. Nee, dan gewoon niet hoor.
Tijdens de zwangerschap van Bas geen druppel. Voelde gewoon niet goed. In de periode voor die zwangerschap heb ik wel af en toe gedronken. We waren niet bezig met zwanger worden en wisten tot 8 weken zwangerschap niet dat Bas onderweg was, vandaar (uiteraard was hij zeeeer welkom hoor! Ik zou m van mijn levensdagen niet willen missen!) Nu we graag een broertje of zusje voor Bas willen, drink ik alleen alcohol als ik ongesteld ben. En aangezien ik gisteren helaas gewoon ongesteld werd, staat er een heerlijk glas wijn naast me. Tja, als je dan toch niet zwanger bent...
Ik heb voor mijn zwangerschap gewoon gedronken, en nog aardig wat ook. Had geen idee dat ik zwanger was (ongepland), en eerlijk gezegd voelde ik me dr best schuldig over nadat ik wist dat ik zwanger was. Maargoed, daar doe je nou eenmaal niks meer aan en ik heb gelukkig een gezonde dochter mogen krijgen! Overigens heb ik in mn zwangerschap niet gedronken, alleen met oud en nieuw een paar slokjes champagne, waar ik ook meteen kotsmisselijk van werd, dus voor mij was het laten staan van alcohol ook geen probleem.
ik heb bij beide zwangerschappen wel eens 1 glaasje wijn of rose bier gedronken maar dan liet ik het echt bij 1. in rose bier zit echt maar 2% alcohol in dat dat dronk ik(super hete zomer 2 jaar geleden)dan echt om mezelf even te verwennen. En ook mij is verteld dat dat gerust kon en ondank af en toe lichtelijke schuldgevoelens heb ik er achteraf geen spijt van en nu bezig met de 3de en geloof dat ik ook dan af en toe echt nog wel 1 wijntje zal drinken....! Het is voor je bloed heel erg goed juist om wijn te drinken en als je niet zwanger bent worden 2 glazen p/d zelfs aangeraden maar 3 is dan weer net te veel. Ik wil niet zeggen dat jullie nu vooral wel dat ene wijntje moeten pakken maar vind wel dat er minder spastisch over gedaan moet worden. Gr.
@moedervan2boys.. Ik vond het eerst altijd ontzettend overdreven als vrouwen zo panisch deden over een glaasje wijn of een biertje ofzo. Alleen nadat ik bevallen was vertelde mijn kraamverzorgster me een heel eng verhaal dat 1 glas alcohol meer dan genoeg was om ernstige afwijkingen bij je kindje te veroorzaken. Ik wil niemand de stuipen op het lijf jagen hoor, want het kunnen natuurlijk ook spookverhalen zijn (iedereen zegt altijd wel iets anders, en voegt overal zijn eigen ding aan toe). Maar het heeft mij best laten schrikken.. Ze zou die informatie hebben van haar opleiding voor kraamverzorgster, dus zou zoiets nou waar zijn of..??
Voor de zwangerschap hield ik er sowieso geen rekening mee en tijdens de zwangerschappen dronk ik van tijd tot tijd een wijntje.
Volgens mijn VK mag je ook gewoon af en toe een glaasje wijn pakken...was het eerste wat hij zij als je het dan maar bij een glaasje houd en geen flessen naar binnen giet
Ik heb hier ook over nagedacht. Ik heb besloten tot aan een positieve test gewoon te doen alsof ik niet zwanger ben en dus kan drinken en eten wat ik wil. Als ik nu alles moet laten en het misschien nog maanden duurt vind ik dat ik mezelf te kort doe. Dus hier eet ik gewoon medium biefstukken en ik smeer nog een lekker laagje filet american op mijn broodje. Ik drink nog RedBulletjes en dus ook een lekker glaasje wijn
Wat fijn dat ik toch niet de enige ben...ik denk maar zo, zo`n zwangerschap is niet niks en behoorlijk afzien dat je je zelf dan af en toe even iets gunt dat moet gewoon kunnen anders is het net een strafkamp!!!