Gezocht: goede smoes waarom ik geen alcohol kan/mag drinken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door buufke, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Hoi hoi,

Weet iemand nog een goed excuus om aan te geven dat je niet kan/mag drinken????:D
    Afgelopen weekend had ik mijn eisprong en zou er dus een mogelijke bevruchting zijn geweest (duimen!! hihi;)) Maar nu barst komend weekend het carnaval los en is het dus overal groot feest. Nu ben ik geen regelmatige drinker, maar met carnaval is het wel heel gebruikelijk om lekker een biertje te nuttigen.
    Jullie voelen de bui al hangen.....mocht ik idd zwanger zijn , dan wil ik natuurlijk geen enkel risico lopen. Dus zoek ik een goed excuus waarom ik geen alcohol drink.
    De smoes dat ik aan de antibiotica zit, zouden de meesten niet geloven :( omdat die al met enige regelmaat in de vriendengroep is gebruikt. Wie o wie weet er nog een goeie???????????????

Thanx alvast!

xx Buufke

2. TwinWendy

TwinWendy Lid

27 feb 2011
    66
    0
    0
    Zeg dat je wat last van je maag hebt ofzo..?

3. TwinWendy

TwinWendy Lid

27 feb 2011
    66
    0
    0
    Of bied jezelf aan als de BOB:D

4. Within

Within Niet meer actief

Antibiotica, andere medicijnen die niet met alcohol samen mogen. BOB zijn..?

Overigens heb je tot 10 weken geen bloedband met je kindje.. alcohol kan dan nog geen kwaad. Al moet je niet dronken worden natuurlijk.

5. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    - lijnen
    - medicatie
    - bob zijn
    - last van je maag/ maagproblemen (maagzuur)
    - alcoholvrij biertje ?
    - Gewoon geen zin om te drinken kan natuurlijk ook :)

Veel succes!!

6. zeeuwsmeisje81

zeeuwsmeisje81 Actief lid

13 dec 2010
    261
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik zou het ook op antibiotica gooien, en dan gewoon verzinnen dat je een blaasontsteking hebt ofzo !!

Suc6 en alaaf !!!

( zal duimen dat het raak mag zijn !!!!)

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik zit hetzelfde maar ik drink toch echt wel lekker mijn pilsje hoor.....ik heb zovaak niet gedronken iedere keer is het niet raak..dus laat me de carnaval echt niet afnemen..en daarbij is de kans hiero misschien ook maar 5 procent dat het raak is deze keer..dus misschien dat ik er daarom wat makkelijker over denk...

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je hebt antibiotica voor een keelontsteking (kje)/blaasontsteking en dat gaat niet goed samen met alcohol...

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Antibiotica/medicatie, de BOB, morgen een belangrijke afspraak, meer zin in sapjes, ?

10. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    De eerste weken is er geen bloedband met de baby dus kan alcohol geen kwaad.
    Zou gewoon lekker je drankje drinken.

11. quila

quila Actief lid

12 okt 2010
    316
    0
    0
    Horeca
    Buurt van Nijmegen
    Ik had afgelopen weekend hetzelfde...

Ook feest met alle vriendinnen, wat nu...
    In het begin gewoon een wijntje gedronken en tussen door steeds aan de fris... Eén vriendin viel het op, ik zei dat ik het heet had en daardoor erge dorst had...
    Uiteindelijk zat ik alleen nog maar aan de fris en niemand die het opviel.... haha... Alaaf

12. Milouu

Milouu Actief lid

7 dec 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb precies hetzelfde... Ik ga in ieder geval vrijdagochtend wel testen (mijn NOD is op zondag of maandag). Mocht de test positief zijn dan drink ik helemaal niet en dan zie ik vanzelf wel hoe iemand er op reageert. Dan zeg ik wel dat ik geen zin heb om te drinken omdat ik de volgende dag toch weer vroeg moet opstaan. En mocht de test negatief zijn dan drink ik 2 of 3 glazen en verder alleen fris!
    Succes.

Groetjes Milouu ALAAF

13. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Heey,

Ik wist niet eens dat je de eerste weken nog geen bloedband hebt met je kindje.:( (en dus een biertje kunt drinken :D).
    Dat is al een hele geruststelling, kan ik gewoon een klein beetje drinken zonder me al te schuldig te voelen. ( en zonder dat het opvalt natuurlijk!) Zal me natuurlijk niet dronken drinken, maar het is wel makkelijk om de schijn op te houden.
    Thanx!!
    Leuk ook om te zien dat er zoveel leuke reacties bij staan!!!

Alaaaaafff

xx

14. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    sorry, maar waarom zou je een excuus of een smoes moeten hebben om niet te drinken? zoiets mag je toch zelf weten en je hoeft je dan toch niet te verantwoorden tegenover anderen, of zie ik dat dan verkeerd?

15. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Je kan ook aan het begin van de avond een drankje nemen en als iemand dan vraagt of je er nog een wilt zeg je gewoon dat je net een nieuwe hebt gehad of dat iemand net drinken aan het halen is.

Ik ben het ook wel eens met Roeska, je hebt geen excuus nodig om geen drank te drinken en je moet ook oppassen dat je jezelf niet in allerlei bochten gaat wringen om je maar aan een verhaal te houden. Dan gaat de geloofwaardigheid er snel af.
    Ik zou ook gewoon zeggen dat ik geen zin heb in alcohol als je niet wilt drinken

16. fleur1980

fleur1980 Actief lid

15 jan 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb hetzelfde probleem. Maar heb donderdag (als cyclus tenminste weer 24 dgn is) mijn nod, dus wil zaterdag even testen.
    Een vriendin van mij (die altijd dronk... dus zou zeker opvallen als ze dat een keer niet zou doen) deed het zo:
    Bestelde gewoon een pilsje en liep daar al hossend mee rond. Af en toe liet ze het op de bar staan of nam het mee naar de wc (en gooide het daar weg) Soms zette ze het ook bij haar vriend neer, die dronk het dan verder op terwijl zij zijn glas pakte dat bijna leeg was.
    Zo in het feestgedruis valt dat echt niet op.
    Zelf heb ik vaak (echt!) het excuus dat ik aan het lijnen ben of druk met mijn studie waardoor ik volgende dag fit moet zijn.

17. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    Heel veel succes, ik zit in dezelfde situatie.

Als je wat verder weg woont dan kun je de bob zijn. Anders: antibioticakuurtje werkt het beste, en echte vriendinnen zullen misschien wel denken "aha", maar er niets van zeggen.

We zitten gewoon allemaal in hetzelfde schuitje, en als het zover is dan kun je er samen hartelijk om lachen, maar nu met overtuiging zeggen dat je even niks kan drinken door een kuurtje.

Dat er nog geen bloedband is, ja dat is zo, maar ik wil het gewoon maximale kans geven dus ik drink nu ook niet.... Ik kan het best laten en heb geen zin om onder druk van anderen iets te doen waar ik me niet goed bij voel. Maar als je graag zou willen drinken dan kan het de eerste weken nog prima, en er teveel rekening mee houden maakt het ook wel weer "zo'n groot ding". En dan kan de teleurstelling ook wel weer erg groot zijn.

18. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    @Roeska123: Ik snap wel dat ik zelf kan kiezen of ik wil drinken. Maar als ik nu met carnaval ineens aan de fris ga, dan denken ze gelijk dat ik zwanger ben. Wil het graag nog even stil houden voor mijn omgeving nl.
    @Fleur: dat is idd ook een goeie, gewoon met een biertje rondhossen en mijn vriend het op laten drinken, hahahaha ( en het excuus dat ik aan het lijnen ben, gaat helaas niet. Ben prima op gewicht)
    @Astrid, maar jij kan al bijna testen! Spannend!!! Zal voor je duimen.

19. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Ik ben inmiddels een halfjaar verder en hou ook wel van een drankje. Ik ga er niet meer zo heftig mee om. Ik ben er al zoveel mee bezig en als ik dan ook niet meer mag drinken, dan staat echt alles in het teken van zwanger worden!
    Ik heb volgende week mijn NOD en ben dan op wintersport.
    Dus dat wordt nog wel een dingetje als ik midden in de week zwanger blijk te zijn, maar dat zien we dan wel weer... :)

20. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Wij zijn net pas begonnen en ik merk dat ik er toch meer mee bezig ben dan ik had verwacht. Wil niet teveel risico lopen, maar wil mezelf ook niet alles ontzeggen idd. Dus zal er wel eentje drinken hoor, maar niet overdreven veel, hihi.
    @Lex: we kunnen het helaas niet timen, maar in je vakantie gaan testen is ook lekker spannend!! Ik duim voor je!!! En natuurlijk heel veel plezier!

Deel Deze Pagina