Wanneer klussen; tijdens, voor of na de eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Apekop, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apekop

Apekop Actief lid

29 mei 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Dit is mij nog niet geheel duidelijk.. Kan je nou ook klussen na je eisprong? Dat moet dat toch binnen de 48 uur? Of binnen de 24 uur? Tijdens de eisprong lijkt me logisch maar als je niet precies weet wanneer die is, kan je dan beter ervoor of erna klussen?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het liefst de dag ervoor. Zaadcellen blijven over het algemeen 2 dagen in leven, dus dan heb je van tevoren een legertje klaar daar binnen. Een eicel is na de eisprong maar een uurtje of vier te bevruchten, dus klussen na je eisprong kan niet omdat je dan zeker te laat bent! Zaadcellen moeten eerst nog een lange weg afleggen, dus dan heb je dikke kans dat het bijelkaar langs gaat.

Als je ovulatietest overigens positief is, betekent dat niet dat je op dat moment je eisprong hebt. De test pikt de LH-piek op, die ervoor zorgt dat je binnen 48 uur je eisprong hebt. Dus je kunt wel na een positieve ovulatietest binnen die 48 uur klussen, dan ben je zeer waarschijnlijk nog wel op tijd.

3. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Mijn ovulatie testen waren 2 dagen vóór mijn eisprong altijd al positief. Daar kwam ik achter d.m.v. tempen.

En i.d.d. de zaadjes blijven zeker nog 24 uur rondzwemmen dus om de dag klussen is altijd prima ;)

4. Apekop

Apekop Actief lid

29 mei 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Hoe weet je zeker dat die zaadjes in leven blijven? En dat ze er daadwerkelijk blijven rondzwemmen? Als je gelijk opstaat en gaat douchen na het klussen en ze komen er weer uit, blijven er dan ook een paar achter?
    En mijn testen waren idd ook een paar dagen postief. Ik dacht zelf dat ik donderdagavond al wat voelde en vrijdag de hele dag. Woensdagavond hadden we geklust en volgens mijn testen was ik op zaterdagochtend het meest vruchtbaar aangezien de test toen het donkerst van kleur was. Dus weet niet precies wanneer mijn eisprong nou geweest is maar ben toch wel op tijd geweest nu?

5. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831
    0
    0
    Niet alles komt eruit er blijven er altijd een paar achter (en meer dan je denkt!) De sterkte overwint ;)

6. Apekop

Apekop Actief lid

29 mei 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Oke! Das mooi! Bedankt Deebie!

7. Deebie

Deebie Bekend lid

29 sep 2008
    831