Missed abortion. Dat is de term. 1-3 % gaat mis zodra het hartje klopt. 17 april 2018 Het hartje klopt! Die testen gaven wel 2 streepjes aan, maar ja, je weet het nooit zeker natuurlijk. Nou de echo gaf het aan. Een kloppend hartje met 6 weken en 3 dagen. Helemaal prima! Wanneer het hartje klopt gaat het relatief gezien nog weinig mis, maar goed alles kan. En zo bleek. 9 mei een 2e echo. Onze blije dochter was mee. Nog een broertje of een zusje voor haar en haar broertje. We gingen het hartje luisteren. De verloskundige zette de echo erop, en direct wist ik het. Nee. Geen hartje. Ik zie het al niks. Nee niks hoor. Hartslag omhoog. Vechten tegen de tranen en ik hoor mezelf zeggen; “oh kijk liefje, daar zit het baby’tje, maar het baby’tje is ziek, zie je dat. Die komt niet meer bij ons wonen maar bij opa in de hemel. En ze accepteerde dat. Zomaar. Flexibel als ze is. Ik hou van haar. Inmiddels ben ik ruim “11 weken zwanger” maar hoe zwanger ben je als er een dood vruchtje in je buik zit, dat al zo’n 2,5 week niet meer leeft. Ben je dan nog wel zwanger. Val ik nog in de categorie zwangere vrouwen, of is er een aparte groep voor vrouwen met een klein lijkje in hun buik. Geen slapeloze nachten in december voor ons. Toch gaan we ervanuit dat dit voor ons nog echt een keer is weggelegd. Ik zou willen zeggen, het komt goed, ik heb geduld. (Geduld heb ik niet) Dan kwam gister nog de man van moeders voor moeders om de kratten op te halen. Ik bedank hem en zie hoe hij ze mee neemt en geen nieuwe terugzet. En nu keuzes maken. Wachten, werken, ziekmelden, cytotec medicatie, curettage, homeopathie, voetreflexologie. Wie het weet, mag het zeggen!
Sterkte en dikke knuffel! Hier net hetzelfde meegemaakt, zelfs 3 goede echo’s gehad en toch nog misgegaan na 10 weken. Sterkte met het maken van de keuze!
Knuffel voor jou, ik zit in hetzelfde schuitje! Vrijdag naar de gyn en vragen om cytotec, vind het een naar idee om met een levenloze vrucht rond te lopen en wil het zo snel mogelijk afsluiten.
Heftig... wil je sowieso sterkte wensen. Wat betreft het maken van die keuzes, volg je gevoel. Alles kent voor- en nadelen. Voordeel van cytotec vond ik dat je het vruchtje/kindje zelf thuis kan opvangen en er respectvol mee kan omgaan, danwel begraven bijv. Nadeel is vooral het lichamelijk afzien; mini bevalling... zonder garantie dat de medicatie tot een succesvolle uitdrijving van je kleintje gaan zorgen... en uiteraard risico op andere complicaties zoals bloedingen, infectie... mogelijk alsnog een curettage. Voordeel van curettage zou zijn dat je lichamelijk weinig afziet, je gaat onder narcose en daarna is je miskraam al achter de rug. Nadeel is dat je geen afscheid kan nemen van je kleintje en risico’s op complicaties zoals verklevingen die een volgende zwangerschap kunnen belemmeren... Werken; alleen als het voor afleiding zorgt... vooral niet voorbij gaan aan je eigen verdriet, dit is een rouwproces... Volg vooral je eigen gevoel en hart
Die mini bevalling is het ook zonder cytotec, het uitdrijven van t vruchtje vond jk enorm indrukwekkend. Het was heel duidelijk herkenbaar en niet te missen als ik op mijn werk zou zijn geweest dan had ik tijd gehad om thuis te komen, ik voelde duidelijk een toename in krampen en bloedverlies wat ik prima kon opvangen met grote maandvervanden en ik had dus tijd om thuis te komen.
Voor mij is het moeilijk dat ik niet van mijn werk weg kan. We hebben veel agressie en ook psychotische jongeren, ik kan mijn collega niet alleen laten staan op het moment dat ik per direct naar huis wil. Daarbij voelen ze het ook precies aan hoe ik me voel, dus het is niet handig. Ik wil nu eerst dit achter de rug hebben en heb liever dat ze vervanging voor me hebben, dat geeft me een geruster gevoel om de tijd te nemen. Ik was nog wel langs geweest om het nieuwe rooster thuis te maken, maar ik kreeg terug van mijn leidinggevende hoe ik het in mijn hoofd haalde.. Dat vond ik echt super lief
Heel veel sterkte! Ik heb exact hetzelfde meegemaakt Ik heb voor de cytotec gekozen en deze was heel effectief voor mij. 19u na inbrengen van de eerste tabletten is LIlly/Louie geboren
Dankje! Ik ga vanmiddag nog voor voetreflextherapie en zaterdagavond neem ik de cytotec dan.. Maar mooi gebaar dat je namen hebt gegeven aan het kindje dat niet in je armen ligt maar wel in je hart..
Hele verstandige keuze want aan t werk zijn tijdens is echt niet fijn, als je al wat verder bent. Ik heb twee x een vroege miskraam gehad wat prima had gekund maar mijn missed abortion had ik niet op mijn werk willen hebben
Alsof ik mijn verhaal lees. Op dit moment zit in wel in de ziektewet. Wij hebben besloten (nouja ik) dat we de natuur 2 weken de kans gaven. Deze zijn morgen om. Volgende week wordt ik waarschijnlijk opgenomen om het eerst met pillen te proberen. Heel veel sterkte!
Dankjewel! jij ook heel veel sterkte... Ik ben ook ziek thuis, inmiddels nu een week. Ik verwacht volgende week ook nog niet terug te zijn eerlijk gezegd.. En mijn leidinggevende heeft gezegd dat dit belangrijker is dan werk, werk draait wel door. Dus denk aan jezelf zonnebloem!