Welke soort sporten/oefeningen helpen bij het strakker worden. Dus niet per se afvallen, maar weg met de zwembandjes Fitness, krachtoefeningen e.d. vallen af. Ten eerste vind ik het vreselijk dus weet dat ik het toch niet lang volhou. En ten tweede door een chronische schouderblessure lukken sommige dingen ook niet. Hardlopen vind ik wel leuk bv. Maar helpt dat alleen conditioneel (wat op zich ook niet verkeerd zou zijn) maar zoek het liefst iets dat en conditioneel helpt en voor een betere lijn Uiteraard icm met gezond eten, maar zeker minder snoepen
Om strakker te worden zul je toch echt aan krachttraining moeten beginnen. Je wil vetmassa kwijt en vervangen voor spieren. Met cardio verlies je alleen vetmassa, daar word je niet strakker van.
Ik heb een poosje 2x in de week bootcamp gedaan, en had echt al snel resultaat. Helaas mee gestopt en nu zwanger, maar zodra dit straks weer kan ga ik hier zeker weer nee veder.
Dus daar val je alleen kilo's mee af bedoel je? Want dat moeten er niet te veel zijn. Ik wil geen afgetraind lichaam hoor, maar gewoon de zwembandjes weg.
Ik ben fan van hoepelen (wel een fitnesshoepel voor volwassen) Je verbrandt in korte tijd relatief veel calorieën en het is goed voor buik- en rugspieren. Ook is het makkelijk op te bouwen. Zo begon ik met 3x per dag en 1 à 2 minuutjes (wel links- en rechtsom hoepelen). Tot ik makkelijk een half uur of langer kon hoepelen. Dan doe ik bv ochtend, middag en avond 15 min links en dan rechts en heb ik 1,5 uur gesport. En bij minder tijd doe ik maar 1 of 2x per dag wat langer of wel 3x en dan wat korter.
Hoepelen, haha wat leuk! Daar zou ik nou nooit aangedacht hebben. Dan moet ik wel wat oefenen, want als kind kon ik het al niet, stond ik maar te draaien en viel die hoepel recht naar beneden
Vetrandjes verliezen betekend dat je vetmassa kwijt moet, dus in theorie kilo's vet kwijt. Als je niet dunner wil worden moet je die vervangen voor spiermassa, dan wordt je vooral strakker. Dus niet minder gaan eten, maar wel krachttraining er bij gaan doen en je focussen op spiermassa opbouwen.
Ik moet ook bekennen dat in het begin die stomme hoepel om de paar sec naar de grond stortte en linksom ging ook een stuk beter dan rechtsom haha. Maar was echt een kwestie van oefenen en volhouden. Zo'n fitnesshoepel is zwaarder en dat is ook makkelijker omhoog te houden, omdat je meer controle houdt en hij langzamer gaat. Mijn kinderen waren helemaal aangestoken en hadden een kunststof kinderhoepel, die vonden ze eigenlijk moeilijker. En omdat ik gewoon echt niet van sporten hou, combineer ik het met een momentje netflixen
Hmm ik snap het...maar die krachttraining, weet dat ik daar zo geen motivatie voor op kan brengen. Wat kilo's eraf is niet erg hoor, maar wil ermee zeggen dat ik dus niet als doel afvallen heb zoals de meeste mensen dat hebben.
Alleen cardio helpt niks. Vaak houd je zelfs je buikje. Net zoals hierboven al gezegd...je zult er ook kracht bij moeten doen. Wat erg leuk is voor beginners is Kayla. Makkelijk en cardio gecombineerd met leuke krachtoefeningen. Er zijn veel mensen echt heel mooi strak van geworden. En...het is maar 28 minuten ( 4 keer 7 minuten) en dat 3 keer per week.
Is dat iets om thuis zelf te doen, want dan kan ik het ws beter opbrengen dan dat ik mijzelf naar de sportschool moet slepen. Ik zal eens googlen.
Ik zou je inderdaad krachttraining aanraden. Je hoeft overigens niet veel af te vallen aan kilo's als je aan krachttraining doet. Je komt dan namelijk ook weer aan in spieren, maar hebt wel een strakker lichaam. Aangezien spieren minder ruimte innemen als vet. - Oké en nu ik dit gezegd heb moet ik mijzelf ook maar eens motiveren om aan krachttraining te gaan doen, want ik kan het ook wel gebruiken. Ik heb er namelijk ook een gruwelijke hekel aan (ik krijg gewoon dat heerlijke gevoel niet), waardoor ik het elke keer uitstel. -
Met een schouderblessure moet je in ieder geval niet gaan opdrukken, maar je kunt wel dingen doen als buikspieren, planken, squats en traplopen. Daar hoef je het huis in ieder geval niet voor uit. Als je dat combineert met (meer) wandelen en fietsen, kom je al een heel eind.
Ik doe nu 30 days shred en vindt het erg leuk! Zit nog in level 1 maar zie nu op de foto's al iets verschil. Het is elke dag 30 min via YouTube
Die 30 days shred is volgens mij precies wat ik nodig heb, al kijk ik er al tegenop om eraan te beginnen als ik het zo lees Maar je moet er wat voor over hebben.
Ik ben afgelopen februari begonnen met Body Revolution van Jillian Michaels (van 30 Day Shred). Ik doe dit vijf avonden per week, 30 minuten. Daarnaast begonnen met hardlopen (Start to Run), drie keer per week. Ik loop nu vijf kilometer, zie mezelf duidelijk strakker worden en 7 kilo afgevallen. Ik krijg mooie strakke benen door het hardlopen. Qua eten let ik niet echt op, ik snoep ook echt nog wel eens.