Hallo, Wij zitten in de prille fase van het zwanger worden, maar ik zit toch met een brandende vraag. Op 12 april heb ik mijn laatste pil geslikt, waarna op 14 april de ontrekkingsbloeding volgde.. Sindsdien heb ik twee cycli gehad van 31 en 32 dagen. Bij de eerste cycli ben ik er niet zo mee bezig geweest, maar bij de tweede cyclus heb ik via clearblue digital ovulatietesten mijn LH piek vastgesteld op cyclusdag 26, waarna op dag 27 mijn eicel sprong. 5 dagen later begon mijn menstruatie. Ik vermoed dus dat ook tijdens de eerste cyclus mijn eisprong pas laat heeft plaatsgevonden. Nu, de derde cyclus heb ik wederom laat positief getest met de ovulatietesen, op dag 27 's avonds wel te verstaan, en zijn ze dag 28 en 29 ook positief geweest, dus ik denk dat de eisprong plaatsvind op dag 30. Nu ben ik bang dat mijn cyclus weer veelste vroeg ten einde loopt op dag 31 of 32.. of misschien een paar dagen later, maar dan is mijn luteale fase steeds veel te kort, en bereid mijn lichaam zich al voor op een menstruatie tijdens mijn LH piek. Ik slik al een tijd tarwekiemolie, en efamol pmp, beide om regelmaat te krijgen, voor een goede doorbloeding en voor het verlengen van de lf, maar is hier nog meer tegen te doen? Het vervroegen van de eisprong misschien? Of het verlengen van mijn lf? Maar uitgaande van deze eisprong, en een lf van 14.. zouden mijn cycli 46 dagen gaan duren, dat lijkt me ook niet normaal, vandaar dat ik een beetje in de war ben. Alvast bedankt voor uw tijd!
Nu ik voor de vierde dag een positieve ovulatietest heb, een veelste lange LH piek, hebben de meiden op het forum het over ustrogan verkrijgen via de huisarts, voor langere LF en betere eisprong, een ander heeft het over het misschien hebben van pco. Zou dit kunnen? Alvast bedankt!
hoi het is nog veel te vroeg om dit soort conclusies te trekken, je bent nog aan het ontpillen. Geef je lichaam de tijd om weer in een regelmatige cyclus te komen. Soms duurt dat echt langer dan een half jaar. Probeer er niet teveel op te focussen. Als je je echt zorgen maakt kun je naar je huisarts gaan, maar waarschijnlijk zegt die wacht eerst maar eens een paar maanden af. Succes en start alvast met foliumzuur! Mirjam