Hallo, Even een vraagje. Een aantal weken geleden trof de verloskundige glucose aan in mijn urine (ik was toen 26 weken zwanger) Heb toen een glucose-dagcurve moeten laten maken en de hoogste waarde was 7,8. Dit vond mijn verloskundige te hoog en zei dat ik meteen al het snoep moest laten staan. Nu heb ik met 27 weken met premature weeën in het ziekenhuis gelegen en blijkbaar hebben ze daar in het ziekenhuis ook op mijn suiker geprikt en die waarde was 9,3 ook na het eten. Gisteren heb ik weer zo'n glucose dagcurve moeten laten maken en de hoogste waarde was 6,7. Volgens mijn verloskundige moet ik dus al het snoep enzo laten staan, maar ze heeft me niet doorgestuurd naar een dietiste. Ik wil graag weten wat de waardes zijn bij zwangerschapssuiker, want volgens mijn verloskundige zijn die NIET GELIJK aan de gewone waardes wanneer je niet zwanger bent... Kan één van jullie mij hier antwoord op geven? Alvast bedankt!
hoi Yvette, je moet onder de 7 blijven. Als het er net iets boven zit kun je met gezond eten, dwz niet teveel snoepen en verdeeld over de dag eten, dus liever 6 keer een beetje dan 3 keer veel, het aardig onder controle houden. Mirjam