Lang niet ongesteld.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissSporty76, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ik weet niet zo goed waar ik dit onderwerp moet plaatsen, dus nu maar even hier.
    Ik ben op 26 september voor het laatst ongesteld geworden. Was een paar dagen over tijd. Deze ongesteldheid duurde bijna 2 weken! Eerst 3 dagen vrij veel bloedverlies en daarna elke dag wel een beetje. Sindsdien ben ik niet meer ongesteld geweest. Heeft iemand hier ervaring mee? Wij twijfelen over een 3e, maar ja dan moet alles natuurlijk wel goed werken.
    Zou het kunnen dat ik een vmk heb gahad en dat cyclus daardoor van slag is?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    kan hoeft niet. het kan ook zo zijn dat je nu nog geen eisprong hebt gehad, heb je iets van geboortebeperkende middelen geslikt zoals de pil? vaak moet je lichaam die 'hormonen' eruit werken en kan het even duren voordat je lichaam weer netjes op de rit komt zoals voordat je die pil begon te slikken.

en heel soms komt het niet op de rit en heb je een zetje nodig zoals medicijnen om je ongesteldheid op te wekken.

Ikzelf wil je de tip geven, weet niet hoever je nu in je cyclus bent? wacht nog 2 weken, doe dan een zwangerschapstest, is die negatief ga dan even naar je ha en vertel je zorgen. Vraag dan om iets om de ongesteldheid op te wekken zodat je lichaam opnieuw kan beginnen.

in principe mag een ha dit wel uitschrijven en hoef je niet naar een gynaecoloog, maar misschien wil je ha toch dat je even laat kijken dmv een echo wat en hoe het er van binnen bij je uit ziet. Heel soms een uitstrijkje laten maken ofzo kan ook voorkomen.

Maar dat hangt er dus helemaal vanaf hoelang het geleden is dat je ongesteld bent geweest. bij jouw dus 26 september. Mijn ha wou pas iets ondernemen als ik minimaal 4 maanden niet ongesteld was geweest.....dat kwam wel vaker voor was zijn antwoord!! :x

(mijn nieuwe ha denkt er dus niet zo over en zegt 2,5 maand is al lang genoeg!)

succes!

3. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Wist niet dat je zo opgelucht kan zijn als je weer ongesteld wordt! Na 47 dagen is het toch doorgebroken. Denk dat het te maken heeft met een zwangerschap die vroeg is misgegaan in september. Heb niet het idee dat ik nu een eisprong heb gehad. Meestal voel ik die duidelijk.
    Nu maar weer eens nadenken over wat we willen.
    @Antares: Bedankt voor je reactie.

4. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Gelukkig dat het door is gebroken, er is schijnbaar altijd een kans dat er een cyclus ineens iets langer duur, meestal gaat HA pas na 3 maanden verder kijken

Deel Deze Pagina