sterretje, zelfde datum dat onze stijn is geboren..vind je ook niet dat de tijd snel gaat opeens? alweer een dikke 2 weken geleden.. Ik vind dit forum ook erg fijn, de herkenning en het begrip Trouwens nog gecondoleerd met zoe
Sterretje, het zijn 2 rotwoorden in een zin.. Gefeliciteerd met jullie dochtertje Zoe, ze heeft jullie papa en mama gemaakt, blijft voor altijd jullie eerste kindje! Maar ook gecondoleerd met haar verlies.. Bij jullie is het pas/al 2 weken, hier 'alweer' 12 weken.. het gaat zo snel... we zijn aan het rondkijken voor een steen bij Quincy's plekje, hebben al wat moois gezien. Willen graag iets met een hartvorm
mangoo: Dankje wel! Ik heb zojuist je verhaal gelezen. Gecondoleerd met het verlies van jullie zoontje Stijn. De tijd gaat enorm snel, na mijn idee eigenlijk te snel. Het verlies is enorm en zo heftig. Deze forum geeft idd de herkenning en het begrip en dat is echt fijn. Het praat net even makkelijker dan sommige mensen in mijn directe omgeving. Herken jij dit ook? Het lijkt wel of sommige mensen denken dat ons meisje met een pilletje is opgelost en is verdwenen.( lijkt wel of ze denken dat het nog geen mensje was/is) Ze snappen niet dat je gewoon moet bevallen en dat je een kindje krijgt met alles der op en eraan. En dat je intens naar je kindje hebt uitgegeken en dat je er enorm veel van houdt. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die ons overal mee willen helpen en aan ons denken. Naast deze forum heb ik van het WKZ in Utrecht een brief gehad dat er binnenkort een lotgenotengroep gaat starten en dat daar in verschillende avonden div onderwerpen worden besproken. Ik heb me inmiddels ervoor opgegeven omdat toch de behoefte groot is om met mensen te praten die mijn gevoelens herkennen, net als op deze forum. Ik ben daar best benieuwd naar. Tja en dan is het pas 2,3 weken geleden en dan nu alweer denken aan een tweede en in jullie geval een derde kindje. Ik voel me daar best schuldig over, maar de wens is zo groot en ze zal nooit vergeten worden, want ze is en blijft ons eerste kindje. We hebben dan ook besloten om op ons uitgerekende datum te gaan trouwen. We gaan trouwen in een besloten groep. Met ons directe naaste fam en wat vrienden. ( 15 dec ) Zo gaan we er een mooie dag van maken voor ons mooie, knappe meisje dat zo gewenst was en is.
Amy 82: Dankje wel, jullie ook gecondoleerd met het verlies van Quincy megan. Wat een mooie naam trouwens. Twaalf weken alweer bij jullie...Hoe gaat het nu met je? Wij hebben hier moeite met de ochtend. Het wakker worden en weer beseffen oja dit was geen nare droom, maar dit is echt. Wat fijn dat jullie een mooie steen op het oog hebben voor jullie mooie Quincy megan. Hoe gaat Jayden hier mee om?
Sterretje, ik had in het begin ook zoveel moeite met de ochtenden. Wilde 's avonds niet slapen, omdat ik zo tegen de ochtenden op keek.. Want als ik wakker werd, kwam het besef weer dat Quincy echt overleden was.. Maar het is bij mij echt minder geworden, nu heb ik het niet meer.. Jayden is vooral heel verdrietig als hij mij ziet huilen, dan mist hij zijn zusje pok ineens heel erg.. Wat goed van je dat je je op hebt gegeven voor de lotgenoten groep! Hoop schooecht dat je er wat aan gaat hebben! En voel je niet schuldig tegenover je meisje dat je nu alweer een tweede kindje zou willen.. Het zijn je moeder gevoelens en je moeder liefde die je hebt en nu niet direct kwijt kan.. Ik ben ook blij met dit gedeelte van het forum. Mensen die weten wat je voelt en denkt!
Oja en hoe het met me gaat, op zich wel goed. Mis mijn kleine meisje natuurlijk ontzettend.. Heb nog regelmatig momenten dat ik echt zit te janken, maar het word minder.. Scheelt dat ik nog een bijna kleuter rond heb lopen waarvoor ik verder moet.. Ik kan niet in mijn bed blijven liggen.. Als hij er niet was geweest was ik er echt rem stuk slechter aan toe geweest.. En ik heb weer zijn om te werken! Als Jayden over 3 weken naar school gaat, ga ik het weer opbouwen.
Sterretje ook voor jou heel erg veel sterkte!! Wat mooi dat jullie op de uitgerekende datum gaan trouwen! Heel bijzonder! Ik was anders 9 december uitgerekend... Anders hadden we met kerst een kleintje in onze armen... heel vreemd dat dat nu niet zo zal zijn... En ik ook 'gewoon' aan het werk ben... Wat goed dat je je bij een praatgroep aan gaat sluiten! Als je daar behoefte aan hebt is dat fijn dat het er is! Ik heb momenteel nog genoeg aan hier, inderdaad erg fijn alle herkinning! En ik heb een vriendin die 2 jaar geleden een zwangerschap hebben afgebroken ivm hypoplastisch linker hart syndroom... Daar kan ik ook heel goed mee praten! Amy, wat mooi een steen in hartvorm! Jullie vinden vast iets moois waar jullie haar kunnen gedenken! Wij hebben de as nu thuis... We weten nog niet wat we er mee willen... Ik denk dat ik een ring wil laten maken met een beetje as er in... Bijzonder he hoe kinderen ermee omgaan! Mijn zoontje van 2,5 (bijna 3) begreep het best goed vond ik! Ook heel aandoenlijk om te zien hoe hij bij het mandje zat waar Bram in lag... Heel voorzichtig... En als er familie kwam voor Bram, dan liep hij voorp de trap op om hem te laten zien! Hij was ook nog trots dus! Soms zegt hij nog 'Waar is baby Bram? Hij leeft niet meer he?' We hebben hem vertelt dat hij bij Opa is (mijn mans vader is tijden de zwangerschap van Thijs overleden...) hij weet dat hij ook niet meer leeft... Dus jij denkt ook weer aan werken Amy? Ik heb gisteren een fijn gesprek gehad met onze HR manager en ze drukte me op het hart om rustig aan te doen en pas weer te komen als ik er echt zin in heb... Zit er over te denken om misschien volgende week eens een bakje koffie te gaan drinken... De eerste keer daar zal ook wel weer moeilijk zijn... Vandaag 4 weken geleden dat Bram geboren is... Heel gek, maar het voelt langer...
Gek is dat he ml, je hebt helemaal geen besef meer ben tijd.. Ik ben al een paar keer op mijn werk langs geweest.vond dat erg prettig, kon ik alvast met mensen praten enzo.. hoe mee mensen je nu al gesproken hebt, hoe minder beladen de terugkeer straks is. De eerste keer kwam ik echt jankend binnen..
@Werk ja daar zie ik zo tegen op.. kwam laatst een collega tegen op straat, en die wist nog van niks, dan sta je daar te janken op straat, ik had er nog geen eens gesproken en toen begon ik al.. moet je idd nagaan als je echt op je werk komt.. Ik vind het ook zo raar om met kerst of oud en nieuw te moeten werken, was helemaal niet de planning, En had het zo uitgekiend dat lucas naar de halve dagopvang kon, en na het verlof zou hij naar de peuterspeelzaal gaan, kwam precies goed uit..en nu moet ik gaan kijken hoe ik dat met het werk ga oplossen.. Dingen die dan gewoon niet in de planning liggen. Ik ben wel blij dat ik pas de eerste week van december pas weer aan het werk hoef, voel iig geen druk. Want bij ons is het behoorlijk druk in de zorg, veel tekorten/zieken.. en nu krijgen ze gewoon geld voor me, voel me daar wel wat beter bij. @Slapen dat doe ik gelukkig goed, lucas is zo druk dat ik s'avonds gewoon echt uitgeteld ben, en s'ochtends is hij meteen zo vol energie dat ik niet eens de tijd heb om na te denken. Wat ik wel doe is het kamertje waar Stijn zou komen openlaten, ik had zo een raar gevoel als die deur steeds dicht was.. is nu ook niet zo heel moeilijk om het dan te zien.. @ML82 ik wil ook graag iets van een ring of hangertje hebben waar wat as in komt, volgens mij mag je het as na een maand ophalen toch? Wil ook graag een urntje, heb wat kinder urntjes gezien die ik wel mooi vond. Volgens mij vergeet ik nog op de helft te reageren, maar lucas wil graag in zijn zandbak, dus ga er weer vandoor..
Nou we hadden gisteren ons gesprek bij de gyn, Alle bloeduitslagen en testen bij mij waren geen afwijkingen gevonden, gelukkig, De andere onderzoeken van stijn en de placenta die zijn over ongeveer 3 weken bekend, De gyn vertelde wel dat het bij de termijn van 25 weken zeer ongebruikelijk is dat de placenta eigenlijk zo meekomt, Omdat stijn in de vliezen met de placenta eraan is geboren, hij vermoed dat daar toch iets niet goed is..maar wat dat moeten we afwachten.. Verder rade hij toch aan eerst deze uitslagen af te wachten en dan pas weer verder te proberen..dat doen we dus maar
Vandaag is het "alweer" drie maanden geleden dat onze Yannick* is geboren. En idd raar dat de tijd alweer zo "snel" gaat, wanneer je een kindje in je armen mag hebben/houden, dan gaan die drie maanden helemaal niet zo vlug voorbij voor je gevoel. Raar eigenlijk . Wij zijn op zoek naar mooie ringen waarin we de naam en geboortedatum van Yannick* gaan laten graveren. Hier nog geen besluit genomen over een evt vierde zwangerschap, eigenlijk hebben we daar nog niet eens echt over gepraat... maar ja, mijn vriend is ook nog herstellende van een hartinfarct (6 weken voor geboorte Yannick*) en hij draagt de zorg voor onze dochters.... dus dat is ook een extra "belasting" voor hem. Ik zou wel graag willen. Maar Yannick* was eigenlijk al een onverwacht kadootje voor ons, dus weet niet zo goed wat E verder wil.
Mangoo, gelukkig dat er geen afwijkingen zijn gevonden! Maar nog wel even spannend dus wat het wel is geweest.... nog maar weer afwachten.... Ik weet nog niet wat we met het (overige) as doen, misschien thuis in een urntje, maar misschien ook wel uitstrooien op een mooie plek. Al zegt mijn gevoel steeds meer dat ik hem bij me wil houden... mijn man maakt het niet zoveel uit, die heeft niet zoveel met het as zelf... meer alleen met de foto's en de herinnering. Jij hebt gewoon zw.verlof denk ik he? Ik niet omdat het voor de 24 weken was.... zit dus in de ziektewet... kreeg toevallig vandaag een oproep voor de arboarts over een week... bleh daar zit ik helemaal niet op te wachten, maar ja hoort erbij... als het 3 weken later was had ik gewoon recht op zw. verlof... vind eigenlijk dat ze dat wel terug kunnen brengen naar 20 weken, omdat de echo dan is en er daardoor meer vroeggeboortes zijn... @hopmarjanneke 3 maand voor jou alweer... gaat echt snel he... kan me in jullie situatie wel voorstellen dat het gevoel voor nog een kindje anders is... je hebt veel om tegen elkaar af te wegen. Heftige tijden heb je gehad..... Was de wens er voor ooit een 3e wel? Of al wel eens over nagedacht voor later? Ik ben gisteren op nacontrole geweest bij de gynaecoloog. Stelde opzich niet veel voor, maar was wel nuttig! Het was gewoon een gesprekken over hoe het is verlopen nadat we thuis waren met Bram en hoe het nu gaat en over de toekomst. Als wij er klaar voor zijn kunnen we voor een nieuwe zwangerschap gaan, maar neem de tijd zei ze. We hebben besloten om eerst 1 menstruatie af te wachten. Ook moet ik extra sterke foliumzuur gaan slikken, hier heb ik een recept voor gekregen en kan ik ophalen als we beginnen om zwanger te worden. Ik kan nu alvast beginnen met de gewone te slikken, zodat het wel al in mijn lichaam zit. Het is dat ik niet weet wanneer ik weer ongesteld ga worden, anders begon ik daar gelijk mee, maarja voor het zelfde geld duurt dat nog even...Bij een volgende zwangerschap kan ik me wel weer gewoon melden bij de vk, maar krijg ik wel wat extra echo's in het UMCG. Met ongeveer 14 /15 week, dan kunnen ze al heel veel zien zoals anencefalie of open rugetje. Al is de kans dat het weer gebeurt heel klein hoor, gewoon bijv. 1 % maar bij mij dan 3%. En nog een echo tussen 18/ 20 week. Ze noemde de echo's GUO indicatie 1 (UMCG Stichting Prenatale Screening Noord-Oost Nederland). De overige echo's en controle zullen gewoon door de vk gedaan worden. Al met al beantwoorde ze al mijn vragen al in haar verhaal! Het heeft me wel gerustgesteld voor de toekomst.
Lees hier al een tijdje mee maar nog niet eerder gereageerd. Helaas zijn wij 16 augustus ook ons zoontje verloren. Ik heb vandaag (per post?) ook de eerste uitslag binnen namelijk die van het vruchtwater. Hierin zijn gelukkig geen chromosoomafwijkingen gevonden. Op zich wel fijn met het oog op een eventuele volgende zwangerschap. Maar ook de angst wat als we er nooit achter zullen komen waarom zijn hartje zo ineens gestopt is? Wel iets om te onthouden wat je gyn heeft gezegd. Ruben kwam ook in vliezen en al eruit bij bijna 23 weken. Maar nooit geweten dat dat ongebruikelijk is? Wel gehoord dat het vaak voorkomt dat de placenta niet vanzelf komt. Heel mijn verhaal staat op de site van onze dochter hier schrijf ik veel van me af. Sterkte voor iedereen..
Ohja over de as, ik wil het sowieso in een sieraad gaan verwerken. Maar we gaan hier een urntje bestellen www.angelsymbols.nl en dan een kubusvorm met ster erop. Kun je helemaal laten maken zoals je zelf wil.
@hopmarjanneke, vind het helemaal moeilijk als ik daaraan denk dat ik hem heb vastgehouden en zijn handje heb vastgehouden, tranen schieten alweer te verschijn, dat vind ik echt moeilijk.. En wie weet kom er nog is een 4de? Eerst ook maar even rust voor je vriend, dat is ook wat.. @ML82, ik heb idd gewoon zw verlof, vind ook dat ze de termijn wel mogen opschuiven, vind 20 weken ook beter, Het is toch een echt mensje ook met die termijn.. Ik moet ook ooit is naar de verzuimarts maar daar heb ik nog niks over gehoord, ik houd de boot nog even af. Het is toch wel fijn van de extra controle's, geeft je toch iets meer zekerheid, en ze kunnen het dan eerder zien, niet dat het met 15 weken minder erg is.. maar goed, je snapt me hoop ik? Ik wil sowieso iets van een sieraad een een urntje die ik thuis wil houden, ik wil het niet uitstrooien ofzo, heb het nog niet met manlief erover gehad, maar die zal het er wel mee eens zijn.. @Snoopy, nog gecondoleerd zal vanavond je verhaal gaan lezen! Vind het wel raar dat je die uitslag per post krijgt, stel dat het niet goed was, had het dan toch liever van een arts gehoord zodat je ook met je vragen terecht kon.. Maar misschien hadden ze dat dan ook gedaan.. Hebben ze ook obductie gedaan op Ruben en je placenta? Wij hebben dat en een schedel-iets laten doen, ben de naam kwijt.. Het was niet raar dat hij in de vliezen geboren was, maar wel dat de placenta eraan vastzat, net of mijn baarmoeder zei, zo klaar wegwezen.. dat hoort wel wat vaster te zitten zag maar.. Mooie site van die urntjes, zal dat ook goed gaan bekijken!!
Snoopy, ik heb je/jullie dagboek gelezen, wat is dat herkenbaar, zit te janken hier, niet normaal, Zoveel dingen herkenbaar.. pfff niet makkelijk dit Heb nog goed op de site van de urntjes gekeken, en wij willen er daar ook een laten maken, ze maken hele mooie dingen!
over angelsymbols , die maken echt prachtige urntjes . wij hebben die voor ons zoontje ook laten maken . hele lieve mensen zijn het . ik zal fotos in mijn album zetten, ....
Hoi dames, Ben er even lekker een weekje tussenuit geweest. We hadden al in het voorjaar een weekje Centerparcs geboekt en toch maar even lekker er tussen uit Al is het niet de aller beste plek om te gaan zitten als je niet zo goed met zwangere vrouwen en pasgeboren baby om kan gaan. Wel een paar moeilijke momenten gehad. Vooral tijdens de kinderdisco, allemaal kleine lieve meisjes die aan het dansen waren. En dan begin je je toch af te vragen of zij er ook zo lief had bij gestaan over een paar jaar. Maar gelukkig overleefd en wel iets uitgerust @Mangoo; gelukkig is er niks uit de bloeduitslag gekomen en is dat allemaal goed. Maar de andere uitslagen krijg je op een later tijdstip?? Ik heb één afspraak staan voor alle uitslagen. Ik moet op 12 september naar de gyn, word direct zenuwachtig als ik eraan denk @Hopmarjanneke; ow jeetje jij hebt dus ook genoeg mee gemaakt in een korte periode. Hoe gaat het nu met je vriend? De tijd gaat inderdaad erg snel voorbij. Voor mij is het nog maar vijf weken geleden, maar het lijkt voor mijn gevoel af en toe alsof het gisteren allemaal gebeurd is. Trouwens wel een erg mooi idee om een paar ringen uit te zoeken met daarin de geboortedatum van Yannick. @ML82; hebben jullie het as van jullie zoontje nu bij jullie thuis staan? Op internet zijn heel veel mini urntjes te bestellen. Wij hebben een mini urn besteld op urnwebshop.nl . Ook wij hadden het gevoel dat we haar hier bij ons wilden houden. Alleen nu ik het urntje thuis heb staan wil ik haar as er nog niet in stoppen omdat ik het gevoel heb dat het dan echt voorbij is. Hopelijk klinkt dat niet heel raar  Wel fijn dat je gyn heeft gezegd dat je verder kan er opnieuw zwanger mag worden. Kan me ook wel voorstellen dat je meer echos nodig hebt voor je gevoel. Want ik kan me niet anders voorstellen dat je (wij allemaal) veel onzekerder zijn bij de volgende zwangerschap. @Snoopy1983; gecondoleerd  Krijg je alle uitslagen per post of heb je nog een nacontrole bij de gyn?? Ik heb op de site gekeken waar jullie het urntje gaan bestellen. Heel erg mooi Ik heb ook geen verlof, maar zit sinds 19 juli ziek thuis. Mijn supervisor belt af en toe, maar ze geven aan dat ik alle tijd mag nemen die ik nodig heb. Wel fijn dat ze me niet constant pushen om weer te komen werken. Ik heb in overleg met hun aangegeven dat ik na volgende week in ieder geval weer 2 of 3 dagen en dan 2 uurtjes per dag weer kom werken. Het was toch onlangs in het nieuws dat ze de regels voor zwangerschapsverlof wilden gaan aanpassen, dus bij een zwangerschap van 20 weken heb je dan ook recht op verlof. Wel raar dat ze dat niet eerder hebben gedaan, want het is nagenoeg gelijk. Mijn ongesteldheid is gelukkig over. De eerste keer na een zwangerschap moet soms erger zijn en daar ben ik achter gekomen Wel vreemd dat ik nu alleen nog bloed als ik me veel inspan, bijvoorbeeld toen ik vanmorgen de koffers in moest pakken en het huisje op moest ruimen. Maar nu na mijn eerste ongesteldheid gaan mijn vriend en ik er weer voor. Hopelijk gaat het allemaal wat vlot en kunnen we gauw weer goed nieuws vertellen
Zhilla, is toch even lekker, even uit je eigen omgeving (vind ik tenminste) En hier thuis word ik ook alleen maar geconfronteerd met zwangere en pasgeboren kindjes...tis net of het opeens babyboom is..maar dat is ook omdat we er opeens zo op letten (denk ik) De andere uitslagen krijgen we in principe 20 sept, moet een week van te voren bellen of ze al bekend zijn, zo niet dan gaat de gyn er nog een keer achteraan, anders zegt hij dan kom je voor niks en dat is ook zo wat met al die zwangere in de wachtkamer.. Ik was allang blij dat mijn onderzoeken goed waren, dus dat ik er iig niks aan kon doen.. fijn dat je werkgever er zo goed mee omgaat.. Van mijne kwam over de post een big training (werk in de zorg) die 25 sept start...heb nu niet echt het idee om daar aan mee te gaan doen, maar is eigenlijk verplicht.. Ik vermijd nu supermarkt omdat iedereen er komt, Ik ga alleen met mijn man het dorp in, anders word ik echt zenuwachtig, en dan verwachten ze wel dat ik kom?? ik doe net of mijn neus bloed.. fijn dat je ongesteldheid over is, en hoop nu dat het snel raak is voor jullie! Hoop dat mijne ook snel komt, zodat we hopelijk na 20 sept aan de slag kunnen
Klopt ik zie ook alleen maar zwangere vrouwen.. We zaten laatst op een terrasje wat te drinken en ik heb in een kort uurtje 7 zwangere vrouwen voorbij zien komen (ja ja ik heb echt zitten tellen haha ) Maar het zal inderdaad wel komen omdat wij er op letten. Hier heb ik ook veel zwangere vrouwen om me heen. Mijn vriend zijn nichtje was bijna tegelijk met ons uitgerekend. Ook de buurvrouw hiernaast en op mijn werk zijn er nog twee of drie zwanger. Wat ik wel erg moeilijk vind is om contact te zoeken met mijn vriend zijn nichtje. We hadden altijd veel contact en natuurlijk helemaal toen we beide zwanger waren. Nu hadden we laatst een bbq bij hun thuis met familie en vrienden, maar ik kan het gewoon niet. Want ik ben dan zo jaloers en kan gewoon niet tegen hun geluk. Het is niet dat ik het hun niet gun, maar als ik aan hun denk en weet dat ze nu samen de baby kunnen voelen begin ik gewoon weer te huilen Ik hoop alleen dat ze begrijpen dat ik nu gewoon niet bij hun kan zijn. Kan me voorstellen dat je niet naar de training gaat. Als je al zenuwachtig van de stad word en onder de mensen te zijn kunnen ze niet van jou verwachten dat je wel naar een training gaat. Kan je dit ook met hun bespreken? Wat jij beschrijft over de stad in gaan of onder de mensen te zijn heb ik ook. Ik durf alleen met mijn vriend ergens heen, als ik alleen ben blijf ik thuis en ga niet naar de stad of supermarkt. Welke uitslagen krijg je nog op 20 september?? Inderdaad wel fijn dat de uitslagen die je al hebt gekregen goed zijn. Wij hebben op 11 september de uitslagen. Aan de ene kant wil je een antwoord op de vraag waarom, maar aan de andere kant wil je dan ook liever horen dat ze niks hebben kunnen vinden, want dan is de kans op herhaling gewoon erg klein. Hopelijk ben je inderdaad gauw ongesteld zodat jullie ook verder kunnen. En dan hopen dat het gauw raak is