@amy He bah, wat kl*te dat je al ongesteld ben geworden! Maar goed, weer op naar de volgende ronde! Nieuwe ronde, nieuwe kansen... @Mangoo Wat goed dat je ze je dit al wilde vertellen! Maar jammer dat ze niet precies wist wat dit inhoudt... Zo komt er steeds een beetje meer duidelijkheid en kun jezelf ook weer een stapje verder.... Heb je er al op gezocht op internet? Of wil je dat juist niet doen? (zou ik me ook zo kunnen voorstellen...). @Hoop Het is erg fijn om je hart hier te luchten! Kletsen jullie hier ook nog ergens anders, bij bepaalde clubs ofzo? Ik ben helemaal nieuw op deze site, dus weet nog niet precies hoe het werkt... Ik ben vandaag, precies 7 weken na de bevalling, weer ongesteld geworden!! Ben geloof ik nog nooit blij om geweest Maar nu kunnen we met een goed gevoel weer beginnen met klussen! Heb wel erg last van mijn rug en buik, maar dat nemen we maar voor lief.... Ben vorige week donderdag- en vrijdagmorgen weer aan het werk geweest. Het voelde wel vreemd, maar ook wel weer lekker, even wat afleiding en met wat anders bezig zijn! Al had ik het gevoel er een half jaar ofzo niet te zijn geweest... Moest overal zo bij nadenken hoe het ook alweer moest... wist mijn wachtwoord ook niet meer! Het was allemaal zo ver weggestopt in mijn hoofd... Was blij dat het maar halve dagen waren, was wel moe, maar voelde wel goed! Was ook goed dat ik een week eerder al was geweest een bakje koffie drinken, zo had ik iedereen al even gesproken en was deze keer wat minder beladen... Deze week ook nog halve dagen, kijk het per week aan hoe het gaat. Kijken jullie ook naar de serie Private Practice op de maandagavond op Net5? Ik dus wel en gisterenavond werd bekend dat 1 van de een van de doktoren (neurochirurg notabene) zwanger is van een kindje met dezelfde aandoening als Bram* had... alleen is zij al te ver om het af te breken en het dus uit gaat dragen... ondanks dat het niet 'echt' is erg heftig!! Ze wil als het kindje is geboren en overleden de organen afstaan als donor.... Wij hebben hier zelf ook over nagedacht en we hebben ook gevraagd of dit nu al mogelijk was, maar helaas daar was hij uiteraard nog te klein voor...
Hoi meiden, Ik heb het even een paar dagen wat moeilijker gehad, maarben er weer Mangoo; na de uitslag van de onderzoeken valt er toch een zorg van je schouders en we hebben ons er wel bij neer kunnen leggen dat ze niks hebben gevonden. We gaan er zeker weer voor en hopelijk heb ik gauw weer goed nieuws. Wanneer hebben jullie de afspraak in het ziekenhuis? Hopelijk kan je daar al je vragen kwijt en krijg je ook wat antwoorden. Hoe gaat het nu met je sinds je zoontje weer naar de dag opvang gaat. Kan je al en beetje wennen?? Snoopy1983; We hadden een afsprak van een half uur in het ziekenhuis ipv 15 minuten. Wij vonden het half uur lang genoeg, want er waren niet veel uitslagen te bespreken. Ze hebben wel weer bloed afgenomen ivm stolling om te kijken of mijn ijzergehalte watis gestegen. Voor jou komt de uitslag ook dichtbij, de 27e toch? Hoop1980; Het gevoel wat je hebt over weer zwanger willen worden kan ik me zo in vinden. Ik wil ook niks liever, het gevoel is nog sterker geworden. Veel meiden (volgens mij iedereen) hebben dit gevoel en dat is het fijne van dit forum dat je het hier kwijt kan en er is geen onbegrip. Amy82; balen dat je weer ongesteld bent geworden Is dit je tweede keer na de bevalling? Hopelijk volgende maand goed nieuws ML82; Gelukkig ben je weer ongested geworden. De eerste ongesteldheid na een bevalling is altijd heftiger.Hopelijk is het gauw voorbij. Ik ben ook weer begonnen met werken en bouw het langzaam op. Het is inderdaad wel even lekker om er weer tussenuit te zijn. Ik voel me alleen nog niet echt op mijn gemak. Hoe gaat het met jou?? Is de drempel nog erg hoog of voelt het allemaal wel goed om op je werk te zin? Jeetje lijkt me heftig zeg om een serie te zien waarin dezelfde aandoening voorkomt als wat jullie hebben meegemaakt. Ik heb wat slechte dagen gehad, maar dat kwam omdat we vorige week van de medische fotograaf foto's van Elyne* kregen. Één daarvan was zo mooi, van haar gezichtje. Je ziet ineens hoe mooi ze was... Ook hadden we een herdenkingsdienst in het ziekenhuis met andere stellen die dit ook hebben meegemaakt. Erg mooi maar ook erg heftig. Zoveel verschillende verhalen en allemaal met één uitkomst dat ze hun kindje moeten missen. Ik zag zelfs nog een bekende, een vriendin van een vriendin van mij. Zo raar dat het dan toch vaker voorkomt dan dat ik dacht. Ik moet zaterdag weer ongesteld worden, maar natuurlijk hoop ik ergens anders op Ik probeer er niet te vaak aan te denken maar das wel erg moeilijk haha.. zo spannend!!
Hmm ging het zo goed vandaag en toen stond de TNT Postbezorger voor de deur. Mijn naam stond er op dus ik snel de doos open maken... Is het een kraampakket Ik dacht dat ik alles had afgezegd en mijn verzekering was wel op de hoogte. Ik snap dat het een foutje is, maar ik vind zo'n foutje echte niet kunnen Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt??
@zhilla: dit is mij vorige week ook overkomen. Ik kreeg van mijn ziekenfonds ook een kraampakket. Dat was wel even goed slikken.
Ja inderdaad vooral omdat je het niet meer verwacht Dan ineens komt het weer zo hard aan dat ik nu anders 29 weken zwanger zou zijn en dat het allemaal zo anderzs had moeten gaan..
@Hoop1980, hebben jullie obductie op Stijn laten doen? @Amy82, ohnee he wat balen zeg Dikke knuffel! @Mangoo, wat fijn dat de verpleegkundige het je wel wilde vertellen, stond de afspraak nou voor donderdag? Maar jeetje wat dat dan weer betekend.. ik vind de foto van de navelstreng er bij ons zoontje soms ook raar uitzien maar weet niet zo goed wat normaal is. De gynaecoloog heeft ernaar gekeken dus als het er anders uitzag zou ze het toch wel verteld hebben lijkt me.. Sterkte nog even met afwachten meid. @ML82,ik klets verder nergens vast mee. Ben ook blij dat ik dit keer niet meeschreef met een bevallingstopic zoals ik destijds wel deed bij de zwangerschap van mijn dochter. Ik zou dan continue gaan kijken hoe ver de meiden zijn etc veel te confronterend. Maar het lijkt me wel fijn om met dit groepje een aparte club op te richten. Het gaat immers niet alleen meer over de menstruatie Fijn dat je weer ongsteld bent geworden hoe dubbel het idd ook klinkt. Wat goed dat je weer bent begonnen met werken. Het lijkt me heel moeilijk en ik moet er ook nog steeds niet aan denken. Als het goed is word ik vlg week weer gebeld door het UWV. Ik moet me zo concentreren op mijn werk (dierenartsassistente) dat ik dat nu nog niet kan. @Zhilla,Ik heb idd de 27e het gesprek,oke een half uur is wel fijn ja. Wat mooi dat het ziekenhuis een herdenkingsdienst heeft gehouden zeg. Maar het haalt idd ook alles weer naar boven, net als de mooie foto van jullie meisje. Ach nee dat meen je niet van dat pakket! Ik geloof dat ons ziekenhuis de kraamzorg heeft afgebeld dus verwacht het pakket ook niet maar daar kan ik dus blijkbaar niet vanuit gaan. Ik had de babydoos van Etos al en van de Prenatal doos lag de uitnodiging op de deurmat op de dag dat ik uit het ziekenhuis kwam. Ik heb zelf de dozen afgezegd maar kreeg even later wel het blad wij jonge ouders. Dit moest ik zelf stoppen via internet, ik moest aangeven dat ik een miskraam had gehad
@Ml82, heb inderdaad gegoogled, maar kan er niet veel over vinden, Wel dat een normale navelstreng om de 6cm een wending heeft en een navelstreng ongeveer 55 cm is, dat betekend dus ongeveer 9 wendingen, en bij stijn waren het er 21... Maar of hij dat nou gedaan heeft of dat het in de aanleg zat....dat horen we donderdag. Lijkt me wel weer moeilijk zeg om weer aan het werk te gaan..ben er ook echt nog niet aan toe, maar heb ook verlof tot 3 december. Heb wel het idee hoe langer ik het uitstel om erheen te gaan, hoe moeilijker het word.. Wat moelijk zeg dat je dat bij private practice ziet, dat het daarom gaat, gats, heb je het helemaal gekeken of gezapt? Zoudenk ik alleen maar hebben sniffen. @Zhilla, fijn dat je er weer bent, het heeft echt ups and downs, en bij elk iets wat je te horen krijgt, of ziet gaat het echt weer naar een down. Heb het nu ook omdat ik een deel van de uitslag weet, vind het echt moeilijk zit weer de hele dag te janken. Wel moeilijk toch dat je niet weet wat het was, maar het was iig niet iets genetisch of chromosomen?? Wij moeten donderdag om 10 voor 4 er zijn..heb echt een vragenlijstje klaar Het gaat aardig nu lucas naar de opvang is, behalve vandaag dan omdat ik het zh moest bellen, maar hij vind het zo leuk, dus ja..ik plan mijn ochtend ook helemaal in hoor Ik had ook een kraampakket gekregen, 2 weken geleden denk ik?? Heb hem op zolder gezet, voor de volgende denk ik maar, Had het er toen minder moeilijk mee dan ik had gedacht. Kreeg ook van de week de brief van de doos van prenatal.. @Snoopy, als je een foto wilt zien moet je me maar ff pb-en dan kan je misschien kijken of het misschien toch iets was? anders ga je misschien zo lopen malen..kijk maar. Ik heb de foto's van ruben gezien, jullie hebben 'mooie' foto's genomen, baal ervan dat ik dat niet heb gedaan, maar dat draaien we nu niet meer terug. Ik werk in de zorg, dus veel medicatie/insuline/prikken geven en daar meot je goed bij nadenken, kan niet eens onthouden waar ik mijn sleutels nu heb gelaten dus pffffff.. snap je helemaal! Zullen we inderdaad maar een nieuw topic openen? Menstuatie is weer voorbij Iemand een idee voor een titel?
@Mangoo, ja ik zou graag een foto willen zien. Ik wil die van Ruben ook wel even laten zien.Weet namelijk niet wat er wordt verstaan onder een wending maar ik zie er heeeeel veel bij Ruben. Heb nog zoveel foto's maar die zet ik niet allemaal op de site. Ook van toen hij nog in de vliezen zat.
@Snoopy; de verpleegkundigen van de afdeling verloskunde hebben de herdenkingsdienst opgezet. Erg goed initiatief en natuurlijk erg lief van hun dat ze dit voor ons doen. Bij mij zou ook alles afgezegd zijn, zoals de kraamzorg en het kraampakket en de prenataldoos. Daar hebben ze een speciaal telnr voor, de verpleegkundige heeft voor mij gebeld, maar helaas heeft mijn verzekering het niet helemaal begrepen. Ow bah moest je het blad zelf beëindigen via internet Nou hopelijk komt er niks meer binnen en is nu alles afgezegd. @Mangoo; ik had het ook ineens veel moeilijker nadat we de uitslag hebben gekregen. Je word er dan weer mee geconfronteerd en je bent je er ineens weer bewust van. Dat had ik ook ja de herdenkingsdienst. Je word weer even "gedwongen" om er weer aan te denken. Ik merk dat ik vaak gewoon door ga en dat het ook goed is dat ik er weer even bij stil sta. Ze hebben alle onderzoeken gedaan die er mogelijk zijn en ze hebben helemaal niks gevonden. De chromosonen zijn goed en er zijn geen genetische afwijkingen gevonden. Das wel fijn dat je je hele ochtend kan inplannen, want als je alleen thus zit en niks te doen hebt komen de muren ook op je af. Wel spannend dat de afspraak nu zo dichtbij komt, maar wel fijn dat je dan alles hoort. Dan is het misschien makkelijker om het een plekje te geven.. Hebben jullie alle onderzoeken laten uitvoeren? Lijkt me een goed plan om een nieuw forum te maken met alle meiden hier, want de menstruatie hebben we allemaal al gehad
ik ben nooit zo goed met op iederen persoonlijk reageren, excuus hoor Ja ben gewoon een week te vroeg ongesteld geworden. Nou ja, een week na mijn eisprong al. Had mijn positieve ovutest pas op dag 21, dus zou dacht ik een langere cyclus hebben, maar niet dus. vorige ronde was 29 dagen, en nu dus 27. Inclusief mijn week bruinverlies is dit mijn 3e ronde na de bevalling. Is nu gewoon alweer 15 (!!!!) weken geleden, echt niet normaal! Mangoo, 'fijn' dat je wel al iets weet over de oorzaak van Stijn's overlijden, hopelijk krijg je nog antwoorden op je vragen.. Nieuwe club openen is goed idee, zal ik zo wel doen bij 'zwanger worden clubs!" Ik zou eigenlijk best foto's willen zien van jullie kindjes, weet alleen niet hoe jullie hier tegenover staan.. Wil ook wel foto van Quincy laten zien, maar wil ze niet hier zomaar op forum zetten.. groetjes!
Ik heb mijn menstruatie nog niet gehad hoor Wel is het (oud) bloedverlies ineens weer wat meer nadat het bijna weg was...
Ohja vinden jullie het erg om een nieuw topic hier bij "vlinder clubs" te openen? Ik vind het soms nog moeilijk om bij de zwanger worden topics te komen omdat het zwanger worden bij ons niet makkelijk is. We zijn nu al 2 jaar bezig voor een wondertje, na 1 jaar eindelijk zwanger vorige zomer en dat eindigde helaas na 2 maanden in een miskraam 2 dagen voor onze vakantie. Uiteindelijk begin dit jaar de grote stap genomen om het via ICSI te proberen en gelukkig was de eerste poging raak. Dat is dus Ruben...
Lijkt me een goed idee dat de topic hier in de vlinderlounge word gezet. Want hier zitten we wel allemaal met een zelfde ervaring en daar kan iedereen bij. Niet dat niet iedereen mag mee praten, maar hier voelt het gewoon beter..
Ja, Stijn is ons eerste kindje (mooie naam, toch?!). Vandaag is het zelfs precies 2 maanden geleden dat hij werd geboren. Wel weer heftig! Moeilijk is het he, niet te weten wat er nou precies mis was? Dat gevoel ken ik maar al te goed. Ik begrijp uit je verhaal dat alles wel goed leek? Moeilijk lijkt me dat ook... Onze Stijn had een aantal afwijkingen waardoor hij oa niet kon bewegen, alleen de oorzaak is nog steeds onbekend. We hebben vanaf de 12e week in spanning gezeten, met de hoop dat Stijn beter zou worden, maar helaas werd het alleen maar slechter. Bij de 20 weken echo kregen we dan ook te horen dat Stijn geen enkele kans had op leven en ze waren eigenlijk verbaasd dat hij er nog was. Het was een ontzettend strk mannetje, dat bleek wel... God, wat mis ik hem! Ook wij zouden graag antwoorden willen op al onze vragen. Ook omdat ze herhalingskansen nog niet kunnen uitsluiten. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Heel veel sterkte met het afwachten.
heb net met snoopy gedachten en foto's uitgewisseld, Als iedereen die foto's wil zien me even pb't met zijn emailadres, dan zal ik iedereen in een keer emailen, en dan kunnen jullie ook weer reageren etc..? Klinkt zoveel he amy.. het is gewoon ook veel! Moet gewoon meteen raak zijn, maar helaas.. Als alles donderdag goed is en we krijgen groen licht begin ik wel met ovu testen. Goed idee om het in de vlinder clubs te doen..amy jij opent een nieuw topic?
@ Snoopy: Ja, we hebben obductie laten doen. We zijn nog in afwachting van de artsen en de klinisch geneticus. Het valt onder een noemer van bep. syndromen die erg zeldzaam zijn (zo ver zijn we), maar ze zijn vooral nog op zoek naar de oorzaak. Ook om herhalingskansen uit te sluiten. Pfff... Moeilijk om te beschrijven vind ik het. Als ik het dan terug lees, denk ik steeds; overkomt ons dit echt?! Maar wil wel nog even zeggen; Ondanks de afwijkingen die Stijn had (niet allemaal zichtbaar), vind ik Stijn nog steeds het mooiste kindje dat ik ooit heb gezien. Heeft iemand ervaring met mogelijke herhalingskansen?
ik had heel handig een topic geplaatst bij de gewone clubs, had niet in de gaten dat je in de vlinderlounge ook clubs had.. heb de moddies al berichtje gestuurd en verzocht topic te verplaatsen. Mangoo, ik stuur je een pb'tje!
Topic is verplaatst meiden! http://www.zwangerschapspagina.nl/vlinder-clubs/386892-mamas-mooie-engeltjes-new-post.html