Xtra vruchtbaar na HSG-onderzoek?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door miss C, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hoi dames,
    klopt het dat je na een HSG-onderzoek extra vruchtbaar bent?!
    wat is jou ervaring hiermee?!

alvast bedankt.

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ze zeggen dat je de 3 maanden erna een verhoogde kans hebt, hier was dat niet zo. Succes!

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Je hoort het idd wel, maar wsl doordat diegene waarbij het erna wel raak was van zich laten horen.
    Hier de 1e maand erna in ieder geval zonder resultaat...

@bellerose maar uiteindelijk toch gelukt dus :)

4. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mijn gyn 3 maanden na de HSG meer kans. Ik ben meteen na de HSG zwanger geraakt.

5. Lissanne

Lissanne Lid

1 apr 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het ook niet zeker, mijn gyn zei dat na een HSG de kans groter wordt. De tweede maand na HSG ben ik zwanger geworden. :)

6. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Mijn gyn zei dat er geen officieel onderzoek zegt dat je meer kans hebt, maar dat zij merkt dat het wel heel vaak gebeurt! En bij mij was het na 1,5 direct raak na de hsg!!!!

7. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Ik heb gisteren mijn HSG gehad, maar ik laat het weten mocht er iets moois gebeuren :)

8. Ik ben dezelfde ronde zwanger geraakt van mijn zoontje, dus bij mij was het wel zo dat ik er vruchtbaarder van was!

9. maaike80

maaike80 Niet meer actief

Wat goed om te lezen dat er zoveel meiden na de HSG snel zwanger zijn geraakt. Ik heb toen idd begrepen dat je meer vruchtbaar kunt zijn. Wat ik toen begreep, kan het zo zijn dat de zwemmers door de vloeistof soepeler gaan en de eilleiders zijn mooi "schoon". Dit is mij toen verteld maar of het helemaal klopt weet ik niet. Bij mij heeft het niet geholpen. Ik hoop voor je dat het bij jou wel gaat helpen.

liefs

10. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Ik moest vandaag terug voor alle uitslagen (ook van de HSG) en alles was gelukkig goed. Mijn fertiliteitsarts zei ook dat je na de HSG 3 maanden extra vruchtbaar bent.

Ook had ze een berekening gedaan hoeveel procent kans je hebt om op de natuurlijke manier zwanger te worden als je een jaar bezig bent en alle onderzoeken goed waren.
    Bij ons was dat 43,3% tegenover 30%-40% bij inseminatie.
    Vandaar dat wij het advies kregen om 6 maanden zelf te proberen zwanger te worden en als het na 6 maanden nog niet is gelukt dan moeten we terug voor inseminatie.

Deel Deze Pagina