menstruatie zo hevig en pijnlijk

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 21 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Hoi!

Ik weet niet meer wat ik moet doen.
    Ik loop al enige tijd met klachten bij de huisarts maar ze doen gewoon niks en ik krijg alleen maar meer pijn.

Eigenlijk begon het allemaal na de eerste zwangerschap nu 7 jaar geleden. Ik kreeg steeds vaker buikpijn ( voor mijn gevoel een ongesteldheidspijn ) ik ben daar toen mee naar de huisarts gegaan en die zei me dat ik aan de pil moest gaan. ik heb dit toen gedaan maar reageerde behoorlijk op de pil en ben gestopt later werd ik weer zwanger.
    Na mijn tweede zwangerschap en keizersnee is wederom de buikpijn terug gekomen. tot dat het nu zo'n anderhalf jaar geleden heel erg werd.

ik was steeds heel onregelmatig ongesteld ben ik altijd maar nu met meer kleine bloedingen tussendoor bij de bloedingen heel veel buik rug en been pijn en ook ging plassen zeer doen. ik kwam bij een gyneacoloog terecht en die heeft onderzoeken gedaan. niks aan de hand maar had inmiddels al wel te horen gekregen urineweg infectie. dus daar kwam de pijn waarschijnlijk vandaan. niet veel later begon de pijn weer en elke keer als ik ongesteld werd zakte na een paar dagen de pijn weg en had ik een paar dagen geen pijn en dan begon het weer helemaal van voor af aan.

op een gegeven moment heb ik mijn voedingstijl aangepast en ben ik in een korte tijd 12 kilo afgevallen op dat moment werd ik dus ook niet meer ongesteld waarschijnlijk door het afvallen. alleen werd de pijn heftiger en heftiger ik kon bijna niet meer op mijn benen staan zo pijn deden mijn benen. ook waren mijn darmen helemaal verstopt en plassen deed enorm zeer.ook kreeg ik enorme maagpijn en zuur. weer naar de dokter en de ik moest van haar de pil proberen ik werd super zwaar ongesteld en heb 2,5 week heel heftig gebloed. daarna ben ik 6 maanden aan de pil geweest maar ook hier bleef de buikpijn terug komen. ik moest de pil door slikken maar het stomme was dat als ik in de laatste week van de strip was had ik geen buikpijn meer en bij het begin van de nieuwe strip begon de buikpijn weer.
    uiteindelijk kreeg ik na 6 maanden een doorbraak bloeding en ben ik met de pil gestopt door de hormonen was ik totaal me zelf niet meer.

Maar nu zijn de klachten nog niet over.
    en ik kan de klok er op gelijk zetten zodra ik mijn eisprong heb beginnen de buikklachten maagpijn en misselijkheid. daarna gaat het iets beter maar ben ik enorm moe. en net zoals vorige maand begint nu een paar dagen voor ik ongesteld word het zuur weer om hoog te komen en had ik gister weer enorme harde ontlasting met heel veel slijm. ik zie er gewoon nu zo tegen aan om weer ongesteld te worden omdat dit zo'n pijn doet.
    Dit is toch niet normaal meer?

wat kan ik doen om te pijn minder te maken zonder aan de pil te gaan?

Sorry voor het lange verhaal maar zit er echt even doorheen:):(

2. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Heel herkenbaar verhaal hoewel ik tussen de menstruaties door geen last had. Na deen geboorte van onze vierde is het bij mij begonnen. Zo n pijn dat ik haast niet lopen kon en ook de toiletgang was een drama. Gynaecoloog kon niets bijzonders vinden en inderdaad ik moest maar aan de pil gaan. Dit heb ik dik een jaar gedaan maar werd er niet echt gezellig Door. Na t stoppen zag ik met angst en beven op tegen de volgende menstruatie maar tot nu toe vallen ze gelukkig mee. Al een half jaar nu pilloos. Wat t geweest ijs, geen idee. Had van kinds af aan zware menstruaties maar na nr vier was t te erg. Je wordt er ook zo moedeloos van hè. Strerkte!

3. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Vreselijk vind ik het. Maar de pijn word gewoon bij mij elke menstruatie erger. Ik ben er zoo klaar mee...

4. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Is er al onderzoek gedaan naar endometriose? Bij mij werd de pijn (wel al voor de zwangerschap) ook elke maand erger. Volgens de huisarts hoorde het erbij. Maar bij de eerste afspraak met de gyn was er meteen een sterk vermoeden van endometriose. Door middel van een MRI en kijkoperatie is dit inderdaad bevestigd. Ik heb het bij mijn darmen zitten en daardoor tijdens de menstruatie ook veel pijn bij de ontlasting.

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Harde ontlasting en urine infecties doet mij eerder denken dat je meer water moet drinken en meer vocht nodig hebt.. Dat van de harde ontlasting weet ik van de bekken fysio..

Ik zou de spiraal uitproberen, bij veel mensen (niet iedereen) verdwijnt of de ongesteldheid helemaal of wordt het enorm minder..
    (Bij mij ging het weg)

Overigens ken ik ook buikpijn en darm klachten die ik altijd aan mijn pil linkte en dat bleek achteraf aan mijn eet gewoontes te maken te hebben..

Ik zou daarvoor proberen om meer regelmaat in je voedingspatroon te hebben dus dagelijks rond dezelfde tijden eten, variatie en rustig aan doen dus neem ongv. 20-25 om te eten..

Als ik mij aan een normaal eet patroon hou en vooral door op dezelfde tijden te eten voel ik mij echt kip lekker tegenover wanneer ik dat niet doe.

Ik lag echt krom van de buikpijn en ik was zo ernstig verstopt + pijn dat ik er in het openbaar flauw van viel.

6. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Google eens op niche na keizersnede. Misschien herken je er iets in.

Deel Deze Pagina