Hoi meiden, Ik heb sinds 1,5 jaar ongeveer veel meer last van mijn menstruatie dan vroeger. Ik vloei 2 a 3 dagen echt heftig (als in serieus ieder uur tampon verschonen) en ik heb ook best buikpijn en een zere onderrug. Daarna vloei ik nog zeker 3 dagen gewoon 'normaal' (om de 3 a 4 uur verschonen). Is dit nou normaal als je ouder wordt, of zou er toch iets niet goed kunnen zijn? Ik weet dat mijn moeder en haar zus hun baarmoeders hebben laten verwijderen rond hun 40e omdat het vloeien te heftig werd, met flauwvallen, extreme krampen en allemaal ellende. Ik ben soms bang dat ik ook die kant op ga.. Voor ik naar de huisarts ga ben ik benieuwd of dit herkenbaar is voor andere vrouwen. Bedankt voor de reacties alvast!
Yup helaas herkenbaar, heel normaal helaas als je 35+ bent. Als je zo'n last blijft houden kan je overwegen om door een gyn je baarmoederwand wat weg te laten schrapen, dat zou een stuk moeten helpen en is minder ingrijpen dan je baarmoeder te laten verwijderen.
Bij mij is het juist veel minder dan vroeger. Nu ben ik ook nog geen 35+ maar 30.. maar ik had vroeger veel last van mijn menstruaties en nu totaaaal niet meer!
Ik ben nu 30, eigenlijk tot 1,5 jaar geleden weinig last. Nu word ik soms 2 dagen voor mijn menstruatie al nerveus voor de krampen Ik ben wel blij dat het wel normaal is!
Je kan dan overigens niet meer zwanger worden als je deze ingreep laat uitvoeren dus je moet 300% zeker weten dat je geen kinderwens meer hebt. Sommige vrouwen moeten het na een aantal jaren herhalen, voor sommigen is één behandeling afdoende.mis afhankelijk van een aantal factoren en per vrouw dus verschillend.
Ja ik heb er ook meer last van, en ben bijna 30. Maar gebruik ook geen enkele vorm van anticonceptie. En sinds ik daar mee ben gestopt is het een stuk heftiger geworden. Maar ik ben nu wel van de hormonen rommel af, iets wat mij erg veel waard is.
Ik mag sowieso niet meer zwanger worden omdat ik een zware hellp heb gehad waar ik niet zonder kleerscheuren uit ben gekomen zeg maar, dus dat is voor mij geen punt. Vloei je dan nog een heel klein beetje of hoe zit dat? Hoe heet deze behandeling, dan kan ik ff googlen
Ik gebruik ook geen anticonceptie, maar dat doe ik al 8 jaar niet meer. Met ac is het een stuk rustiger maar dan ben ik helemaal niet mezelf..
Kan heel goed ja! Bij mij niet extreem veel maar wel meer bloedverlies 2 dagen en klachten eromheen als ik pech heb, vooral hoofdpijn. Al tien jaar voor de overgang begint begint je hormoon huishouding langzaam te veranderen. Fijn he!
Hier precies hetzelfde sinds mijn miskraam en ben ook 35+. Ik heb over twee weken een afspraak met de gyn en ga dit ook aankaarten. Ik lek de eerste twee dagen continu door en als ik niet consequent om het uur verschoon loopt het gewoon langs mijn benen. Daarnaast zijn ook de PMS klachten sterk toegenomen en crepeer ik van de buikpijn en rugpijn tijdens mijn ei sprong en er vlak voor en na.
Ik gebruik vanaf mijn 14e al anticonceptiepil. Moet zeggen dat het hier juist minder geworden . Voorheen stopweek 3/4 dagen en echt ligt ( normaal tampon op de zwaarste dag raakt niet eens vol na 4/6 uur) . Vanaf 25 stopte de menstruatie zelfs in de stopweek van de pil ondanks zeer lichte pil en wel andere klachten als vreetbuien en buikpijn/rugpijn. Daarom spiraal laten zetten zodat ik geen stopweek meer heb en geen klachten dus. Nu spiraal en nog geen normale cycles gehad. Dus nee juist geen tot zeer weinig bloed verlies hier ipv meer. Heb hem sinds dec . Net na het zetten mijn 1e menstruatie ik jaren weer gehad. Was weer ff wennen
Hier ook sinds de bevalling van de jongste, zo'n jaar geleden. Ben 31 en gebruik de microgynon 30. Ik vloei de eerste drie dagen ontzettend heftig en moet om het uur mn maandverband verwisselen anders lek ik door. Vreselijk. Durf niet meer eens normaal boodschappen te gaan de eerste dagen!
Hier hetzelfde. Na mijn derde bevalling is het sowieso erger geworden maar omdat ik geen anticonceptie gebruik is het nog erger. Ben er wel is voor naar de arts gegaan omdat ik bang was voor een miskraam zo heftig was het.
bij mij word het juist veel minder. vroeger had ik echt veel krampen, kon soms niks. en lekte vaak door zeg maar, nu voel ik het niet eens meer aankomen, en bloed ook veel minder. eigenlijk na mijn zwangerschappen is het veel minder geworden. ben nu 33
*heeft niet alles gelezen * Ik ben dan 'pas' 25, zal dan niet aan de leeftijd liggen misschien, maar bij mij is het na de bevalling ook heftiger geworden. Zelfde als bij jou zeg maar. Ben blij dat ik nu zwanger ben
Hier ook. Na de bevallingen heb ik echt geen krampje meer. Bloedverlies was daarvoor niet veel en is nu nog steeds niet veel. Ik heb wel een aantal jaar een koperspiraal gehad, daarmee vloeide ik wel heftig. De gyn vertelde dat je, als je in de buurt van de overgang komt, je eisprongen niet altijd meer goed plaatsvinden, en dan ga je heftiger vloeien. Had er nog nooit van gehoord maar heb er ook (nog) geen last van. Ik ben 40
Hier juist totaal geen last meer, sinds de zwangerschap/bevalling. Nooit veel last gehad, hooguit een zeurende buikpijn, maar heb daar geen last meer van.