lijnen en zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mik, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    even een vraag
    ik hoor allerlei geruchten dat er een dieet is genaamd: prodimed en dat je hier erg veel mee afvalt.
    wel moet je ook voedingssuplementen slikken om je vitamine binnen te krijgen.
    is het eigenlijk wel een goed idee, om zoiets te volgen? als je bezig bent om zwanger te willen worden?
    of is het dan nog altijd beter om je eigen plan te trekken, en gewoon erop letten wat je eet?
    ben benieuwd naar jullie reactie
    alvast bedankt!
    liefs

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik denk dat het beter is als je echt zwanger wilt worden en er serieus mee bezig bent je het beste gewoon gezond moet blijven eten en veel bewegen.

Ik kan het dieet verder niet maar zal het niet doen..

3. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Sommigen komen juist aan na een dieet gevolgt te hebben ;). Ik zou gewoon doorgaan met gezonder proberen te eten etc. En je kan ook in plaats van je normale hoeveelheid de helft minder op je bord scheppen. Dat heeft bij mijn oom erg goed geholpen en de kilo's vlogen er af.

Zou dus gewoon niet gaan lijnen maar gezond(er) en minder gaan eten.

Maar ben je dat echt zoveel te zwaar of vind je dat je zelf wel minder zwaar mag zijn?

4. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Het lijkt me sterk dat dit 'dieet' sowieso al gezond is voor jezelf. Je kunt beter een 'langzaam' dieet volgen, dan zo'n crashdieet. Als je daarmee stopt, dan kom je kilo's aan.
    En voor het kindje lijkt het me de eerste weken ook echt niet gezond.

Ik ben zelf bezig met een aangepast voedingspatroon. Waarmee ik veel fruit, groente, noten eet. En dit kan volgens mijn voedingsdeskundige geen kwaad tijdens de zwangerschap.
    Misschien kun je het navragen....

5. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

het lijkt mij niet verstandig om te gaan lijnen als je zwanger wilt worden.. wel zoals meerdere al hebben gezegd, kan je wat minder op je bord scheppen en het eventueel aanvullen met extra groentes of fruit..

6. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    Hey ik ben echt wel een beetje te zwaar
    ben wel altijd wat aan de zwaardere kant geweest.
    als ik me gewoon aan gezond eten houdt, gaat het ook wel redlijk goed
    krijg alleen dan af en toe wel zin in iets zoets en zo, maar daar moet ik me maar overheen zetten
    ben nu net weer een week begonnen met gezonder eten en met sporten, en dat bevalt tot nu toe goed
    denk dat ik dat gewoon vol ga houden

7. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

het is ook beter gewoon gezonder te eten!
    Maar als je mensen om je heen ziet die dat gebruiken en in zo'n korte tijd veel afvallen, denk je er wel sneller over na.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    een crashdieet is idd niet verstandig als je zwanger wilt worden. er komen dan zoveel schadelijke stoffen in je bleodbaan ed. gewoon bewuster eten en bewegen. zowieso is crashdieet niet aan te raden maar af en toe wel begrijpelij zoals voor bruiloft ed dan doen de meeste vrouwen het volgesn mij hihi. maar als je niet wil dat het er ook zo weer aan is dan beter op de langzame gezonde manier. bij mij gaat het ook rustig aan in jaar tijd 20 kilo en voel me super kan nu zelfs gewoon af en toe taartje eten op verjhaardagen ed kom er niks van aan.

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    mama suus heeft gelijk.... door veel te gaan afvallen komen er veel stoffen in je bloedbaan... normaal is dit niet erg en krijg je er alleen een beetje hoofdpijn van... maar voor een kindje in je buik?

ik zou ook gewoon lekker gezond eten uit de schijf van 5, wat meer bewegen, veel water en de vette rommel laten staan

gr jose

10. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Ik slik over een week mijn laatste pil en ben bezig met wat af te vallen.
    Ik ben niet echt te dik, maar er kan wel wat vanaf. Ik ben namelijk bang dat ik anders erg veel ga wegen als ik zwanger ben. Nog tips?

Groetjes Nadja

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou als ik jou was niet gaan lijnen als je zwanger wilt raken, althans geen crashdieet gaan doen want dan kan je eisprong en je menstruatie wegblijven, en dat is niet echt bevorderlijk als je zwanger wilt raken.
    Het beste kun je gewoon stoppen met chips/snoep/koekjes en lekker veel water drinken, veel groente en fruit eten :)

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn ha zei hierover het volgende (ben 30 kilo te zwaar) als je gewoon gezond en met mate eet, bijv volgens de richtlijnen van het voedingscentrum mag je afvallen voor maar ook tijdens de zwangerschap. maar heel geleidelijk aan en geen voedingsmiddelen schrappen.

dat doe ik nu, en ben ook gaan sporten, 2-3 x per week. als je het zo doet kan het niet misgaan denk ik!

13. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Hoi!

Bedankt voor jullie antwoorden! Het klinkt ook allemaal vrij logisch.

Groetjes Nadja.

Deel Deze Pagina