Hallo, Op 1 juni ben ik gestopt met de pil (Marvelon), deze heb ik 11 jaar geslikt. Mijn eerste cyclus na de pil duurde 40 dagen. Inmiddels zit ik op dag 56 van ronde 2, maar nog steeds geen menstruatie te bekennen. Ook zwangerschapstesten geven negatief aan. Voordat ik aan de pil ging, (ik was toen 13/14/15), was ik best wel onregelmatig ongesteld met vaak lange cyclussen. Ik heb wel eens gehoord dat dat normaal schijnt te zijn in de eerste jaren. Ik hoopte dat die onregelmatigheid nu wel over zou zijn... Ik heb gelezen dat stress en een ingrijpende gebeurtenis invloed kan hebben op de cyclus. Vorige maand had ik hiermee te maken. Kan het zijn dat ik om deze reden een cyclus (menstruatie) oversla? Heb je met zo'n lange cyclus wel een eisprong? Ik vind het vervelend dat mijn menstruatie nu uitblijft en vraag me af na hoeveel tijd ik de dokter moet bellen... Heb je verder nog tips voor me? Dankjewel! Groetjes, Stippel
Hoi stippel, Het is heel normaal dat je na het stoppen van de pil niet gelijk in een regelmatige cyclus zit. Het kan wel een half jaar tot een jaar duren voordat je lichaam in haar 'eigen'cyclus zit. Misschien is de onregelmatige cyclus van voor het pil gebruik wel jou normalen cyclus en hoort dat bij jou. Je mag het gerust nog een paar maanden afwachten. Imke