bruin bier en rode wijn??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moniek1986, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1986

10 jul 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 moniek1986, 8 sep 2011
    Laatst bewerkt: 8 sep 2011
    hoi,

raar vraagje mischien ik weet dat drinken in de zwangerschap niet goed is voor de baby gelukkig ben ik ook niet echt een drinker dus heb er ook helemaal geen moeite mee om tijdens het opstap gaan het bij een glaasje cola te houden, maar ik heb hier een daar verschillende mensen horen zeggen dat als je zwanger bent bruin bier en rode wijn gewoon mag hebben omdat hier schijnbaar iets in zit wat zelfs goed kan zijn voor de baby en wat btreft bruin bier schijnt goed te zijn voor melk productie wat is hier van waar en klopt het niet wat zou je wel mogen drinken zonder dat het een risico vormt bv op een feestje of zo

en als ik moeilijk naar de wc kan drink ik altijd energie drankjes als ik deze een stuk of drie op nuchtere maag drink kan ik gewoon (het werkt bij mij overgens niet echt als energie boost waarschijnlijk teveel gedronken denk ik)laxeer pillen, klismas en heb al verschillende vezel zakjes gehad van de ha maar dat werk niet echt bij mij helaas. maar ben nu pas zwanger en nu kan ik dus ook niet makkelijk en nu heb ik al een paar dagen energie gedronken maar zat me net te bedenken dat dat volgens mij eigenlijk helemaal niet mag maar waarom niet en wat zijn de gevolgen als ik dat wel zou doen. want dat het niet goed is zie ik wel vaker maar niet wat er kan gebeurd

alvast bedank

groetjes moniek

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Bruin bier tijdens de zwangerschap is niet goed ivm de alcohol die er in zit dit geldt ook voor rode wijn.
    Bruin bier word weleens gedronken bij borstvoeding geven dit stimuleert de melkproductie maar er blijft alcohol in zitten dus liever niet doen.
    Neem dan een alcohol vrij biertje.

Het drinken van energy drankjes word ook afgeraden in de zwangerschap ivm de hoeveelheid cafeïne daarin, een keer een blikje mag maar niet dagelijks. Teveel cafeïne kan groeiachterstand, miskraam en vroeggeboorte veroorzaken.
    Heb je moeizame ontlasting probeer dan eens rosevice laxo.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina