de bevalling een plaats geven

Discussion in 'Na de bevalling' started by Rianne86, Dec 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rianne86

Rianne86 Actief lid

Jul 11, 2011
    114
    1
    0
    Ik ben bijna 7maanden geleden bevallen van een prachtige zoon, maar nu kan ik de bevalling maar geen plaats geven in mijn hoofd. Er is elke dag wel een moment dat de bevalling weer door m'n hoofd gaat. En ik heb niet eens een dramatische bevalling gehad.

Ik wordt er zo onrustig van in m'n hoofd. Zijn er meer dames die dit herkennen? Of heeft er iemand tips voor mij.:(

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Probeer je bevalling op te schrijven. Dat heeft mij ook geholpen. Niet dat ik er echt dagelijks mee bezig was, maar het geeft duidelijkheid en toch roept het ook vragen op... door het verhaal op papier te zetten kwamen er bij mij nog weer zaken boven die ik heb nagevraagd bij mn vriend.

Evt zou je nog eens contact kunnen zoeken met je VK of gyn om er nog eens over te praten?

3. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,922
    9,438
    113
    Gelderland
    Ik kon mijn eerste bevalling pas een plaatsje geven toen ik was bevallen van de tweede. Ik weet niet precies waarom nu pas. De eerste bevalling was juist heel heftig en de tweede was hoe de eerste eigenlijk moest zijn;) het heeft gewoon veel goed gemaakt. Verder heb ik er altijd veel over gepraat en alles opgeschreven. Ik denk dat het gewoon moet slijten en dat daar even over heen gaat.

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Kennelijk vind je het vervelend dat je dagelijks aan je bevalling denkt. Probeer er achter te komen waarom je het vervelend vindt en misschien dat het dan minder door je hoofd gaat spoken. Persoonlijk vind ik het fijn om aan mijn bevalling te denken. Op de keeper beschouwd heb ik ook geen heftige bevalling gehad (net als jij) maar voor mij persoonlijk was het wel heftig. Het heeft enorm veel indruk op me gemaakt dat er een klein mensje uit me is gekomen. Misschien was de hele ervaring voor jou ook heftiger dan je voor jezelf wilt toegeven. In dat geval zal het wellicht nog even duren voordat je er niet dagelijks meer mee bezig bent.

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Bij mij duurde dat ook heel lang, ben het nu een beetje kwijt en denk tegelijk bewuster aan een tweede. gaat samenop denk ik. Ik heb ook dingen opgeschreven en terug gehaald, met mn man samen dat helpt wel.

Share This Page