Baby 3,5 maand gilt als hij zn bedje ziet...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mango26, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wie heeft dit ook bij de hand gehad en wat hebben jullie er aan gedaan of heeft dit zichzelf opgelost...
    Ons manneke is van het begin af aan een moeilijke slaper, heeft een moeilijke start gehad (gebroken sleutelbeentje na lange bevalling) heeft kma en verborgen reflux wat nu redelijk onder controle is...

Het is een actief en druk mannetje wat nergens anders slaapt dan in zijn bedje...
    Niet op de arm, niet in de kinderwagen, heel soms in de maxicosi in de auto, maar that's it...

Nu is het probleem dat hij al sinds hij 2 maanden oud is gaat gillen zodra ik ook maar de beweging maak richting de slaapkamer en zodra hij zijn bedje ziet is het helemaal bal... :(
    Hij begint te krijsen / gillen, gaat in zn slaapzak en stopt niet met krijsen totdat hij in slaap valt...

Ik weet dat hij het nodig heeft om even te huilen voordat hij gaat slapen, max. 3-4 minuutjes, maar hoe kan ik het 'negatieve' rondom zijn bedje doorbreken?

Ik zou het zo fijn vinden als ik hem een keer rustig weg kon leggen en dat hij zichzelf in slaap jengelt of speelt ipv altijd maar dat gillen...

Hem sussen en met hem rondlopen heeft weinig zin, daar raakt hij overprikkeld en onrustig van, liedje zingen, knuffelen voor hij zn bed in gaat doet ook niet veel goed...

Is dit iets tijdelijks of...?

2. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is hier niet het geval, maar even met je meedenken;

misschien proberen om de slaapkamer leuk te maken door in die ruimte met hem te spelen? verschoon je hem ook daar? en hoe gaat het dan? misschien even met hem spelen op het aankleedkussen? Een nachtlampje? mobiel boven het bed maken? Vast ritueel aanhouden voor het slapen gaan. Wellicht is het onduidelijk voor hem?

Veel succes in ieder geval!

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Nee, ik verschoon hem daar niet...
    Hij slaapt namelijk in onze slaapkamer ipv zijn eigen kamertje ivm veel onrust 's nachts, al gaat dit nu stukken beter...
    Ik dacht dat het misschien te maken kon hebben met dat hij nog in zijn wiegje lag, dus sinds 3 nachten slaapt hij in een normaal bedje, met knuffels erin...
    Hij slaapt ook sinds 2e kerstdag voor het eerst zonder inbakerdoeken en dat gaat prima, zie geen verschil meer tussen wel en niet ingebakerd slapen...

Nachtlampje heeft hij idd, omdat de kamer verduisteringsgordijnen heeft (niet pikkiedonker) en 's avonds als hij de nacht in gaat is het ook geen probleem, alleen overdag drama...

Spelen in de slaapkamer en zn bedje is wel een goeie ja, misschien dat hij het dan leuker gaat vinden, is het proberen waard!

Vast ritueel... Het is hier een en al ritueel... :D
    Uk is erg gebaat bij regelmaat en duidelijkheid, dus dat doen wel al, maar misschien moet ik er een ander ritueel van gaan maken...

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kindje wil gewoon niet bij jou weg en dat is alles. Het lijkt onwaarschijnlijk op deze leeftijd dat hij een verkeerde associatie heeft met zijn bedje maar hij 'weet' wel dat hij neergelegd wordt en dat jij weggaat. Ik denk dat het vanzelf zal overgaan. Het is verschrikkelijk vervelend (vooral voor jou) maar als het inderdaad maar een paar minuutjes duurt zou ik het proberen toch maar zo te laten.

Maak het kamertje vooral niet 'leuk'... bij een prikkelgevoelig kind kun je het maar beter zo rustig mogelijk houden. Een mobiel is om mee te spelen niet om mee te slapen en wordt doorgaans afgeraden om in het bed te hangen.

Mijn tips:
    een vast ritueel ook overdag met naar bed gaan
    je kindje af en toe in zijn bedje laten spelen terwijl jij in de buurt bent

5. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik denk dat je heel erg gelijk hebt met dat alleen gelaten worden...
    Maar als ik erbij blijf tot hij slaapt, slaapt hij dus niet in, dus idd ik moet hem wel even laten gaan, t is een paar minuutjes en dan over, maar t gaat door merg en been...

Mobiel hang ik er idd niet in, er staan nu wel wat knuffeltjes zodat hij iets heeft om zich op te focussen als hij wakker wordt of gaat slapen...

Vast ritueel hebben we, maar misschien moet ik er een ander ritueel van maken omdat dit ritueel blijkbaar niet werkt of gewoon doorzetten totdat hij het gaat accepteren...

Bedankt voor het meedenken!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Sommige kinderen vinden de neerwaartse beweging het bedje in ook heel vervelend en sommige kinderen vinden een ledikant te groot, te breed. Kijk anders daar eens naar... misschien dat het helpt.

Hoe gaat het als een andere hem naar bed brengt?

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Het zal wel een samenspel zijn van alleen gelaten voelen en neergelegd worden, want hij klampt zich soms echt aan me vast... ;)
    Als ik hem in de box leg heeft hij het overigens niet...

Merk wel dat hij echt de associatie heeft donkere kamer is slapen / alleen zijn, dus NEE...
    Want als ik er wel eens met hem heen ga en de gordijnen zijn open dan is er weinig aan de hand...
    Alleen slaapt hij niet als het erg licht is in de kamer...

Ledikantje slaapt hij pas in sinds 3 dagen, het was in het wiegje (helemaal bekleed) hetzelfde verhaal, dus dat is het niet...

Hij heeft onlangs 2 nachtjes bij mn ouders geslapen zodat wij bij konden tanken, daar deed hij hetzelfde, bedje in is gillen, maakt dan niet uit wie het doet...

Nu huilt hij zowiezo behoorlijk veel, 1,5 uur op een dag is hier meer regel dan uitzondering, dus ga volgende week ook maar even naar de huisarts om hem na te laten kijken, oren, weer andere voeding of medicatie misschien?

Hoe doe je dat trouwens, in bed leggen anders dan met een neerwaartse beweging?

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vervelend hè, om je kindje zo weg te leggen! Toch denk ik dat je het goed doet hoor. Wij hebben eens als tip gehad om onze zoon op zijn buik weg te leggen n daarna pas naar zijn rug te draaien. Veel kinderen vinden het niet fijn om zo ruglings neergelegd te worden. (Ik mer he nu nog bij mijn zoon, voorsl in het zwembad. Hij vindt zwemmen en water heerlijk, maar o wee als ik probeer hem op zijn rug door het water te laten gaan. Hij verkrampt helemaal!)

Door hem anders weg te leggen verander je natuurlijks niks aan het feit dat je hem alleen moet laten en dat hij dat vervelend vindt. Maar misschien scheelt het iets. Nu zijn er (waarschijnlijk) 2 dingen die hij niet fijn vindt. Aan het ene (weggaan) kun je niks doen; hij moet toch slapen. Maar het weglegggen kan wel anders, dus misschien dat dat al een beetje scheelt.

9. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Dat is een goeie, ga ik eens uitproberen!!!

Zo blij met dit forum... :D

10. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ach meid .. Wat lastig !

Jaylen heeft 2 vaste knuffeltjes in bed en een comfortlight die staat ook in zijn bedje. Het is hier gewoon elke avond het zelfde ritueel na de laatste voeding gaat hij op bed doen we samen het gordijn dicht.

Ik merk ook dat als het licht is dat hij nog wat wil sputteren bijv overdag. Maar ik houd dat gewoon aan samen gordijn dicht even jengelen spelen en dan slapen.

11. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    ooowww wat herkenbaar zeg! Hier het zelfde met onze kleine meid. Soms duurt het zelfs 10 min:$. Maar ook hier hetzelfde verhaal, bij gaan zitten, vast houden en dat alles werkt niet. En moe is ze zeker, want ze is dan aan het gapen en in d'r ogen aan het wrijven. Ook zorg ik dat zodra ze dat doet we richting boven gaan. Eenmaal op haar kamer ff op het aankleedkussen, slaapzak aan en hup het bedje in. Tot zover vind ze het vaak nog prima, totdat ik de deurklink vast pak.....dan is het gillen geblazen. Ik laat haar dan 5 min en geef haar dan een speentje, die pakt ze vaak niet eens. Als ik haar dan ff wil knuffelen omdat ik het toch wel erg lastig vind haar zo te keer horen gaan :) dan is het ineens over en lacht ze naar me;). Tja dan toch maar weer het bedje in ff laten doen. Vind het echt moeilijk hoor soms!!! Gaat door merg en been inderdaad!!! Dus echte tips heb ik ook niet voor je, maar ik weet iig hoe je je voelt!!

12. adi

adi Niet meer actief

Je schrijft in je eerste post dat hijverborgen reflux heeft.

Hoe schuin staat zijn bed? reflux kinderen hebben echt heel veel pijn bij plat liggen. Het kan zijn dat hij zijn bed ook met associeert. Ook omdat ie de rest van de dag zoveel huilt, het kan zijn dat zijn medicatie aangepast moet worden.

Hier 2 reflux kindjes en zij slapen (vanaf het begin dus) in bedjes die enorm schuin staan (4 dikke boeken onder elke bedpoot). Dat scheelt enorm veel voor de maagzuur/ makkelijkere ademhaling enz.
    Misschien is het proberen waard?

13. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Bedankt voor de reacties... :)

@Cos, ik hou idd hetzelfde ritueel aan, alleen is het bij hem geen jengelen, maar gillen en dat gaat door merg en been...
    Even huilen is prima, maar dat gillen, ook al is het maar 4 minuten... :(

@Jesjuh, fijn om te weten dat ik niet de enige ben...
    Ik geloof niet dat onze kleine het doet om te manipuleren, maar er is iets negatiefs wat hij associeert met zijn bedje / slaapkamer...

@Adi, ik ga idd volgende week met hem naar de huisarts en wil me nu door laten verwijzen naar de kinderarts...
    Hij krijgt 2x dd 1,3 ml zantac, maar ik weet niet of dit afdoende werkt, ook krijgt hij nutramigen ivm kma, misschien dat hij daar nu toch weer op gaat reageren omdat hij weer zoveel huilt...
    Want het is niet gewoon huilen, maar soms echt een uur / anderhalf uur ontroostbaar huilen achter elkaar...
    Iets zit hem dwars, en het kan goed zijn dat hij zijn bed inmiddels associeert met pijn...
    Zijn wiegje stond heel schuin, 3 boeken geloof ik, bedje staat nu iets platter, maar heb niet het idee dat het daarmee te maken heeft omdat hij 's nachts wel goed slaapt en zn nachtslaap zonder morren in gaat...

14. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    zag je laatste berichtje;
    wij hebben eerst ook zantac gekregen voor verborgen reflux, maar 2x 1,3 ml zantac is volgens mij wel erg weinig! Wij gaven hem echt wel meer. Kijk maar eens in de bijsluiter, de hoeveelheid moet omhoog naarmate ze zwaarder worden he. Weet niet hoe lang je al zantac gebruikt?
    toen wij overstapten op nutramigen werkte de zantac niet meer genoeg en zijn wij overgestapt op nexium. dat werkte veel beter.
    zantac is maagzuurremmend en nexium neutraliseert het maagzuur, waardoor ze helemaal geen last meer hebben van zuur (de reflux natuurlijk nog wel)

Deel Deze Pagina