Tarwekiemolie of Teunisbloemolie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DitBenIk, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Hoi meiden!

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in tarwekiemolie en teunisbloemolie. Van beide wordt gezegd dat ze de cyclus regelmatiger kunnen maken en eventueel kunnen verkorten. Nu zijn mijn vragen:

Welke van de twee gebruiken jullie?
    Werkt het bij jullie?

2. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik heb dit nooit gebruikt.. dus daar kan ik je niet mee helpen.
    I
    k heb hier verschillende keren gelezen dat het supplement van de Etos 'Zwanger worden' ook erg goed zijn voor je cyclus. Hier zit ook de juiste hoeveelheid foliumzuur in :) 2 vliegen in 1 klap!

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Teunisbloem voor regelmatigere cyclus (niet altijd verkorten)

Tarwekiem voor goede doorbloeding, helpt bij innesteling etc.

4. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Dank je wel Ytest! Gebruik jij een van deze ook zelf? En wat zijn jouw ervaringen ermee?

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik gebruik beide..

Tot nu toe gebruikte ik teunisbloem (efamol pmp) de hele cyclus, en m'n cyclus lijkt constant te zijn, deed het ook tegen menstruele klachten.

Nu gaan we er echt voor, dan slik ik tarwekiem de hele cyclus door, en teunisbloem vanaf cyclusdag 1 (eerste dag laatste menstruatie) tot de eisprong..

Teunisbloem zou daarna eventueel niet goed zijn voor het bevruchte eitje, terwijl tarwekiem dan juist zijn werk doet wat innestelen betreft..

Volg je me nog? :D;)

6. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook net begonnen met tarwekiemolie. Gewoon die van kruidvat, alleen voor de zekerheid begonnen met 1 capsule per dag ipv 3. Nu had ik wel voor het eerst een lichte bloeding voor de eisprong. Geen idee of de tarwekiemolie er mee te maken had, ik namelijk ook flink hardlopen die middag. Nu na de eisprong neem ik 2 capsules per dag, baat het niet schaadt het niet.

7. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.120
    294
    83
    Ik durf ze niet te nemen, omdat ik een regelmatige cyclus heb! Bij sommige vrouwen wordt de cyclus juist langer end at wil ik nu net niet hebben natuurlijk! Ik slik alleen mama compleet en omega 3!

8. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    Ytest wat een duidelijk antwoord ik ben net begonnen met beide dus die tarwe kan ik heel de cyclus slikken en de teunisbloem tot mn ei :)

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Juist :)

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Navraag gedaan bij fertiliteitsarts waar ik loop; tarwekiemolie is heel populair maar het voegt niets toe als je al genoeg gezonde vetten binnenkrijgt (plantaardige olie/visolie/noten).

11. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd een hele regelmatige cyclus gehad, maar had het idee dat het bij mij bij de innesteling steeds mis ging. Ben toen begonnen met tarwekiemoliecapsules van DA en die maand was ik ook meteen zwanger. Maar of het door die tarwekiemolie kwam of 'toeval' weet ik niet. Onze zoon is inmiddels 8 weken oud.:)

12. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.120
    294
    83
    Misschien dat ik ze ook wel ga nemen, na mn eisprong!

13. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Zal teunisbloem olie ook helpen bij het opgang helpen van een cyclus? Wil zo graag EINDELIJK ongesteld worden..

Nemen jullie alleen olie of verwerkt in een pilletje?

14. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Efamol pmp :)

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mijn cyclus werd korter van teunisbloemoliecapsules, maar mijn lf ook, dus ik heb het maar 1 maand gebruikt. Wel altijd hiermee stoppen na je eisprong hoor!!!

Tarwekiemolie mag wel je hele cyclus gebruikt worden.
    Bij mij hebben beide verder niet geholpen.

Deel Deze Pagina