Tijdens mijn zwangerschap heb ik 1 van de superkosmische krachten gekregen die superhelden/mama's-in-spe krijgen, namelijk een verscherpt reukvermogen. Ik rook van alles, en allemaal door elkaar. Ik vond het niet zo heel erg storend en nog steeds heb ik wel zoiets van: ach, het gaat wel... Behalve nu wanneer het om de baby gaat. Iedereen die de baby vast houdt, ruik ik uren later nog op de baby. Wanneer schoonvader de baby even vast houdt, ruik ik zijn aftershave. Wanneer peetoom het doet, net zo. De parfum van verschillende vrouwen en gisteren stak een willekeurige vrouw van de geurkaarsenwinkel haar hand in de kinderwagen om hem een aai over zijn wang te geven. Ik ruik het op de baby, mijn baby. En ik word er mamazilla van. Jullie besmetten mijn baby. Mijn baby hoort naar mij, mijn vriend en eventueel naar de huisdieren ruiken en daar blijft het bij. Niet naar alle soorten parfum/deo/aftershave van iedereen uit de omgeving. Getsie! Het is gewoon niet tof als je je ventje een zoen op zijn bolletje wilt geven en je de onmiskenbare aftershave van zijn peetoom ruikt. Ik kan moeilijk de baby elke dag in bad stoppen. Nu was ik hem wel dagelijks, omdat ik het anders niet uit kan houden van de 'ieuw'. Aan het eind van de avond ben ik gewoon moe en wil ik 'EIGEN' ruiken, niet anderen. Vandaag liep er per ongeluk een vrouw tegen mijn shirt aan en ruik ik haar nu zelfs op mijn shirt. Ik voel me net een dier dat haar eigen kind eerst gaat lopen afsoppen, omdat iemand anders er aan heeft gezeten... Wanneer gaat mijn zwangere vrouwen-superpower weg???
hahaha. Wat herkenbaar! Ik heb dat net zo als jij! Nou had ik dat al snel met parfummetjes voor mijn zwangerschap/bevalling. Dat ik er dus al snel zat van ben en me het zelfs begint te irriteren. Maar als mijn meisje ernaar ruikt wordt ik er ook goed chago van. Ik weet niet wanneer dit over gaat. Volgens mij niet snel. Mijn vriendin haar kleine is nu ruim een jaar en rond zijn 1e verjaardag had ze het nog steeds! Ik heb wel tegen de oma en tantes gezegd dat ze de parfums lekker thuis mogen laten omdat de kleine anders zo naar ze ruikt! hihi. Tot nu toe werd er goed gereageerd en hebben diegene die een geurtje op hebben het niet meer gedaan. Dus geen irritaties meer. Misschien ook een idee voor jou? En anders kan je nog altijd een wasknijper op je neus of tampons in je neus doen!
Omg ik dacht dat ik de enige was!! Hier ook ik ruik ALLESSS!! En alles stinkt, vooral als ik in de stad ofzo loop al die geure worde me dan echt teveel!
Hier ook zo hoor, kan er ook niet tegen als mijn dochters naar anderen ruiken Zal wel iets 'oers' zijn ofzo haha!
Hier zo'n fijne sigaren rokende opa. Zó smerig, mijn meisje ruikt er iedere keer naar. Het zit gewoon in zijn kleding. Ik stop haar in bad als hij is geweest en trek schone kleren aan. Die lucht hoef ik echt niet de rest van de dag te ruiken.
hoi ik heb misschien een tip voor je. onze dochter spuugde heel veel en ik vond ook met mijn scherpe neus dat ze altijd stonk en dat alle andere baby's lekker roken naar zwitsal. dus wat heb ik gedaan ik ben mijn huis nooit uit gegaan zonder de vochtige washandjes van zwitsal daar mee deed ik haar gezichtje en handjes vaker af en dan rook ze naar mijn mening weer lekker. ook heb ik gehoord van de lotion van zwitsal die mag je in haar haren doen dan blijven ze ook lekker ruiken. dus misschien kan je dat proberen.
gisteren nog na een verjaardag ons kindje rook ook inderdaad naar allerlei parfums aftershaves werd er zelf misselijki van. terwijl mijn man niks rook en mn zwager ook niet :S