thuistest voor mannen!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marieke1610, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo!

omdat wij al een paar maandjes bezig zijn en nog niet echt zin hadden om naar een dokter te stappen hebben we zelf de stap maar gemaakt om t zaad van vriendlief te checken.
    dus via internet zon test gekocht, knetterduur!
    afgelopen zaterdag was t dan zover...na 4 dagen onthouding (moest tussen de 3 en 10 dagen zijn) hebben we de test gedaan.
    wat een komisch tafreel was dat zeg! vriend lief wilde niet zelf de hand eraan leggen dus dat was mijn taak hihi moet je dus in zon iniminie trechtertje mikken, zoals begrijpelijk ging er een hoop naast, maar gelukkig zat er genoeg in t buisje zodat de test gewoon door kon gaan.
    vervolgens moest t een half uur laten rusten zodat t zaad vloeibaar werd..
    toen wat kleurstof erin schudden en in een beker heet water zetten...en toen weer 60 min wachten. sjonge al met al duurt zon test dus 2 uur!
    uiteindelijk kan je dan op zon teststripje zien of t goed is of niet! na precies 1 uur gewacht te hebben was de kleur een beetje tussen de + en de - in. na een paar uur later weer kijken was t mooi roze dus positief :D
    er stond niet in de bijsluiter dat je (zoals bij zwangerschapstesten) niet later dan een uur mocht kijken omdat het dan niet meer geldig was ofzo. dus gelukkig is er met die zaadjes niet zoveel aan de hand! de test is 80% betrouwbaar. als ik over een paar maandjes nog niet zwanger ben doen we m nog een keer (zitten er 2 in) als die dan weer twijfelt na precies een uur gaan we maar eens naar de dokter toe en laten we daar de test doen...als alles goed is ben ik aan de beurt :(
    maar daar gaan we maar even niet vanuit :D

geduld is nog steeds een schone zaak!
    dus we wachten maar af! :D

liefs marieke

2. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    waar kijkt de test dan naar?

chromosoom afwijkingen ook?

Of alleen naar beweeglijkheid?

Liefs, Paula

3. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik zou er toch niet teveel op vertrouwen. Een lab test meet de hoeveelheid, de bewegelijk en de vorm. DIt wordt helemaal met de hand gedaan. Die thuistesten meten over het algemeen alleen de hoeveelheid. Nou kun je nog zoveel zaadjes hebben, als ze niet zwammen, heb je er niets aan. Wil je zekerheid, zou ik gewoon even naar de HA gaan.

4. de test kijkt naar, hoeveelheid en activiteit...
    daarom is de test ook 80% omdat ze de vorm niet test...
    maar opzich is de test wel goed anders zou die ook niet zo knetterduur zijn denk ik... en je weet t idd maar nooit.. dus als t over een maand of wat nog niet is gelukt gaan we alsnog naar de dokter.. maar dit is voor ons wel een klein beetje een geruststelling :D

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Chromosoomafwijking zal zo'n ding nooit kunnen meten. Wat betaal je voor zo'n testje?

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik zou er niet op vertrouwen.
    Plus, voor een goede uitslag is het hele ejaculaat nodig, dus als er iets naast ging is het niet geldig (mijn man heeft al heel wat potjes moeten inleveren.)

Activiteit is ook in 4 categorien te delen
    zeer progressief, progressief, bewegend op de plaats en nog 1.
    Hoeveelheid is dus twijfelachtig, aangezien niet het hele kwakkie erin ging.
    Plus vorm is erg belangrijk, het kunnen er wel genoeg zijn maar als ze allemaal 2 staarten of 2 hoofden hebben, of andere afwijkingen.

Vorm, de substantie word zelfs bekeken.

Ik zeg natuurlijk niet dat het mis is, maar deze testen zijn heerlijke geldklopperij. er komt zoveel meer bij kijken.

7. heb er bijna 40 euro voor betaald,..
    ik ga er iig vanuit dat die test wel goed is...tuurlijk kan die niet alles testen..maar voor nu ben ik iig wat meer gerustgesteld als voor die test :D
    en de test is geldig op t moment dat je boven t streepje aan sperma erin hebt zitten, dus ook al is er wat naast gegaan dan is die toch geldig als de hoeveelheid die staat aangegeven maar klopt...:D

8. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Precies, dat bedoel ik ook!

9. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik zag die testen laatst ook op internet, heb er toch een beetje mn twijfels bij.
    Maar wie weet is het heel goed voor het ego van je vent ;)

10. naja, beetje jammer dat ik alleen aangeef dat ik er blij mee ben en ik alleen maar negatieve reakties over die test krijg!
    snap ook best dat je er niet 100% op moet vertrouwen...maar t lucht wel een beetje op.

11. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je er een beter gevoel bij krijgt! Het gaat erom dat jij een beetje geruster bent!

12. Meid, je zit pas in ronde 7! Waarom nu al testen gaan doen? Heb gerust wat vertrouwen op het menselijk lichaam! En 40 euro is niet goedkoop, maar die apparaten die ze in het lab gebruiken zijn een stuk duurder horen... ik ben gewoon bang voor je dat je geld hebt uitgegeven voor iets wat echt niks zegt......

Succes met zwanger worden!

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Wat zonde!

Bericht aangepast, reclame naar andere webwinkels is niet toegestaan.

14. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik geef alleen aan wat ik denk over deze testen en dat ik denk dat als je zekerheid wilt, je beter naar de huisarts kan gaan.
    Als het je oplucht prima, want blijkbaar maak je je zorgen.
    Maar waarmee lucht t je op dan? Heb je reden om te vermoeden dat t niet goed zit bij je man?

15. mss

mss Bekend lid

18 nov 2006
    584
    0
    0
    Mijn man heeft er ook 1 gedaan, hij was bang ivm zijn voegere anabolen gebruik dat het misschien niet goed zou zijn. ..........Test was rozer dan roze super positief dus. Nog steeds niet zwanger :(

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wij hebben die test van Test-Point ook gedaan. Deze was niet echt goed. Wij hadden de test gedaan terwijl mijn man al een verwijzing had voor hij ziekenhuis. Hij zag op tegen het op commando moeten inleveren van zijn zaadjes. Daarom hadden we het eerst thuis geprobeerd. De thuistest bleek trouwens gelijk te hebben... de kwaliteit van het zaad is bij ons sterk verminderd.

17. mss

mss Bekend lid

18 nov 2006
    584
    0
    0
    o´jee wat sneu. Maar hoeft maar 1 goeie zwemmer tussen te zitten toch?

Als de test van testpoint goed is dan is er gelukkig niks aan de hand met het zaad van mijn mannetje. Deze ziet het ook niet zitten om naar het zh te gaan met een potje :(

18. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik wil niet bijdehand doen maar als je pas in ronde 7 zit en je cycli zijn regelmatig vrees ik dat je dokter weinig voor je kan/zal doen.

Er wordt vanuit gegaan dat je tot een jaar nodig kan hebben om op een normale manier zwanger te worden. Pas als je na een jaar nog niet zwanger bent, kan je naar de dokter voor testen enz...

Is er enige reden waarom je denkt dat er een probleem is bij je mannetje?

19. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik en mijn man zijn ook zo eigenwijs geweest!
    Ga er toch mee naar de HA, voor hetzelfde geld is hij wel echt onvruchtbaar. Weet ik het liever nu dan nog een jaar klussen zonder resultaat. Een nee heb ik en een Ja kan ik krijgen toch?
    Dus we zullen het zien eind van de week. Ga vrijdag even bellen dan is me ongi echt helemaal weg...... En dan zien we het allemaal wel!

Gr Esther

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Lotte

Deel Deze Pagina