Doe ik dit fout?? Dagritme borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door aube, 27 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aube

aube Lid

12 okt 2015
    17
    0
    0
    landbouwer
    FRANKRIJK, Ardeche
    #1 aube, 27 jun 2016
    Laatst bewerkt: 27 jun 2016
    Hallo,
    dit is mijn derde kindje en het is ook de derde maal dat ik borstvoeding geef. Toch denk ik dat ik iets fout doe met het ritme van het borstvoeding geven.
    Mijn tweede gaf ik steeds de borst, zonder op de klok te kijken, wanneer ze aangaf te willen drinken. Wat maakte dat ze mijn borst nodig had voor alles: in slaap vallen, bij buikpijn, bij verveling, bij troost enzoverder.
    Na mijn tweede riep ik van de daken dat ik het de volgende keer anders zou doen maar nu nummer 3 6 dagen oud is merk ik dat ik toch weer in hetzelfde patroon herval....

Hij is wakker van half acht. Heb hem toen uitgebreid gevoed (mijn borsten stonden op ontploffen). Daarna heeft hij wat wakker gelegen en rond halfnegen leek hij weer te willen slapen en heb ik hem weer de borst gegeven. Hem half in slaap in zijn bed gelegd waar hij na 10 minuutjes begon te protesteren. Hem eruit gehaald, verschoond, rondgelopen en ... weer aan de borst gelegd en zo doe ik de hele ochtend al weer verder, elk halfuur/uur aan de borst. Soms maar enkele minuten.

Tprobleem is dat ik niet goed weet wat te doen als hij ontevreden is. Rondlopen, als dat niet helpt dan leg ik hem automatish aan de borst. En dat helpt meestal om hem te kalmeren.

Maar hoe moet het eigenlijk?
    Elke drie uur zeggen ze maar hoe pak je dat dan aan? Als hij wakker wordt voeden en dan op de klok kijken en drie uur streng zijn zelfs als hij hongerig lijkt? Doen jullie dat zo?

Ik woon in frankrijk en heb hier spijtiggenoeg niet het hele netwerk van kraamhulp enzoverder....

Of zal ik mijn goede voornemens maar laten vallen en gewoon doen zoals bij mijn vorige babies. Het zijn uiteindelijk toch heel lieve kinderen geworden hoewel ik dat geborst altijd soms wel lastig vond ......

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik keek nooit op de klok en probeerde zoveel mogelijk onze dochters te volgen. Maar ik probeerde daarbij wel op hongersignalen te letten en dus niet altijd de borst aan te bieden. Zeker bij de jongste met enorm veel spugen was het essentieel de borst niet aldoor als troost aan te bieden, want ze ging er erg van spugen, dan had ze weer troost nodig en dan zat je in een cirkeltje haha. Maar in het begin vond ik het soms lastig de signalen te onderscheiden hoor..

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Regeldag wellicht? En evt alleen voeden bij honger dus als je hebt gevoed het eerste uur niet voeden. En bij krampjes knuffelen ipv borst aanbieden. Evt met zijn buik op je arm.

4. sportmeisje

sportmeisje Actief lid

8 sep 2014
    271
    246
    43
    Hier ook een meisje door veel spugen onrustig. Wilde alleen maar bij me zijn.
    Rondjes lopen, met buikje op je onderarm, rustig heupjes wiegen/rondjes draaien, (wellicht te vroeg voor een speentje), deden wij overigens wel na een aantal dagen omdat ze een enorme zuigbehoefte had. Uiteraard wel goed naar de honger signalen kijken. Misschien heeft hij op dit moment wel veel behoefte?
    Lekker je eigen gevoel volgen! Hij is nog zo klein...als hij straks wat ouder is, kun je altijd nog kijken of je kan rekken

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Elke drie uur vond ik ook (te) lang voor mijn baby toen hij zo klein was. Meestal wilde hij elke 2 uur drinken en op regeldagen de hele dag door ;)
    Mijn "ritme" toen hij zo klein was: borst 1, verschonen, borst 2. Dan samen knuffelen/spelen. Als hij jengelig begon te worden wist ik dat hij moe was. Dan ging hij in de draagdoek of in de kinderwagenbak als we gingen wandelen. Dan ging hij lekker slapen. Als hij wakker werd begonnen we weer van voor af aan.

Hier was echt de draagdoek mijn redding. Als hij zelfs daarin niet rustig werd, moest het wel honger zijn!

6. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Zeker de eerste weken niet op de klok gaan voeden. Je borsten moeten weer het signaal krijgen dat ze genoeg melk aanmaken.

Plast en poept hij voldoende?
    En hapt hij goed aan? Als hij niet goed aanhapt, kan het zijn dat hij niet genoeg melk binnenkrijgt en dus wel steeds honger heeft.

En inderdaad een draagdoek gebruiken tussen de voedingen.
    Zoek anders eens op dunstan babytaal, 4 à 5 verschillende huiltjes uitgelegd hoe je ze moet herkennen. Ik kon al snel het verschil horen tussen 2 huiltjes (voornamelijk honger en boertje). Dit heeft ons wel geholpen. YouTube heeft ook voorbeelden.

7. aube

aube Lid

12 okt 2015
    17
    0
    0
    landbouwer
    FRANKRIJK, Ardeche
    Inderdaad, het belangrijkste is het verschil tss honger en moeheid. Daar ga ik op letten en ook die Dunstan babytaal ga ik eens nader bekijken.
    Hij is inderdaad nog klein, ik laat hem maar een beetje wennen aan alles. Hij drinkt goed en komt al goed bij, ik zie hem langzaam verdikken dus dat is OK.

Ik ga proberen samen met hem een ritme op te bouwen zoals gezegd: slapen drinken spelen slapen etc. en als ik dan af en toe iets meer de borst geef tussendoor is dat ook OK.

Zo extreem als met mijn dochter laat ik het niet meer komen, daar pas ik wel voor op nu. Maar ik moet natuurlijk wel relax blijven en niet gaan stressen als hij eens wat meer komt (zeker nu nog niet).
    bedankt voor de tips!

Deel Deze Pagina