Rare cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by Joppie1, Dec 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ben op zoek naar geruststelling en herkenning. Deze maand begon mijn cyclus twee dagen eerder dan verwacht. Ik had al een week krampen en dacht eigenlijk zwanger te zijn, maar testte negatief. Toen de menstruatie begon gingen de krampen niet weg en werden mn borsten heel pijnlijk wat voor mij ongewoon was. Ik verloor stolseltjes en vloeide meer dan anders. Nu is mijn menstruatie nagenoeg voorbij, maar de krampen blijven. Ik maak me eerlijk gezegd zorgen. Ik heb geen koorts dus een infectie lijkt me niet logisch. Heeft iemand dit eens aan de hand gehad? Wat was toen de oorzaak? De krampen zijn vrij heftig. Ben er misselijk van. Misschien dat ik eind deze week langs de ha ga als het niet over is.

2. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Niemand die het herkent? Zou het bv door cystes kunnen komen? Heb dat voorheen nooit eerder gehad, maar tijdens spiraal éénmaal een cyste gehad die knapte. Had toen verder weinig andere klachten, maar werd met spiraal niet meer ongesteld dus is mss niet te vergelijken.

3. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Heb je niet gewoon een (buik)griep? Je zou misschien nog eens kunnen testen om een zwangerschap iig uit te sluiten?

4. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Ik ben niet zwanger. Was echt een zware menstruatie. Bij buikgriep zou ik darmklachten verwachten en dat heb ik niet. Wel fijn dat je meedenkt :) De pijn is echt hetzelfde als menstruatiepijn.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Gewoon een heftigere menstruatie. Kan weleens...

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,981
    15,609
    113
    Nabij Utrecht
    Darmkrampen en ongipijn kunnen veel op elkaar lijken en nog wel eens met elkaar verward worden.
    Het zouden dus ook best darmpkrampen door een buikgriep kunnen zijn.

Of idd wat heftigere ongipijntjes

7. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik heb een darmziekte dus ik ben bekend met die pijn en dat is het niet. Mijn menstruatie is nu helemaal over maar de pijn blijft. Vooral links heb ik last en straalt het helemaal door naar mijn kuit. Ik wacht het nog een paar dagen af en anders ga ik even naar de ha. Als er nog iemand is die het herkent; wat was de oorzaak bij jou?

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waar denk je zelf dan aan als ik vragen mag? Want alle mogelijke opties sla je gelijk af?

Zwanger ben je niet. Een (vroege) miskraam kan dan dus ook niet.

Dus waar denk je zelf dan aan?

Endometriose? Zou dat kunnen?

9. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Heb ik ook aan gedacht, maar dan zou je toch altijd en steeds erger last moeten krijgen? Ik denk zelf aan een cyste, omdat ik tot voor kort de spiraal heb gehad. Maar omdat ik er geen ervaring mee heb wist ik niet of de symptomen daar bij passen. Vanmorgen heb ik even gegoogled. Ben daar niet zo'n fan van, maar symptomen komen flink overeen. Kan verder geen kwaad en lost wss vanzelf op. Als de klachten erger worden ga ik bij ha langs om te checken of het dat echt is. Laat het hier wel weten.

Miskraam was het ook zeker niet. Ik had vooraf een negatieve test. Je heeft aan dat ik mogelijke opties afsla. Dat klopt ook. Ik ga na of het dat kan zijn en als ik denk van niet dan zoek ik verder. ;)

10. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

En kan het bij een blaasontsteking passen? Heb ik nooit gehad dus geen idee of dat zo voelt. En anders een hele vroege eisprong? Of kan dat niet direct na de menstruatie? Ik zit nu op dag 6 vd cyclus

11. Make it happen

Dec 13, 2016
    98
    2
    8
    Female
    Ik heb tijdens mijn vorige menstruatie een soortgelijke situatie als jou gehad, alleen met minder heftige krampen. Mijn menstruatie begon ook eerder met meer stolsels en heftigere krampen. Ik heb toen ook een stuk weefsel/opgedroogde stolsel verloren (volgens gyn). Dit komt vaker voor volgens de gyn. Die cyclus heb ik ook een cyste gehad. Deze was te zien op de echo tijdens de follikelmetingen, maar was rond de vermoedelijke eisprong wel gekrompen. Waarschijnlijk kan het geen kwaad, maar als je het niet vertrouwt of als de krampen niet verdwijnen, dan zou ik er toch mee naar de huisarts gaan.

12. Rots

Rots Actief lid

May 30, 2016
    416
    238
    43
    Ik heb al langere tijd meerdere grote cystes in beide eierstokken, maar ik heb niet de ervaring dat het naar mijn kuit uitstraalt. Wel altijd heftige en lange menstruaties overigens.

13. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi meiden, bedankt voor de ervaringsverhalen. Ik heb blaasontsteking laten checken. Staat nu op kweek, maar verwacht dat als dat het was het wel direct te zien was geweest aangezien ik al langer klachten heb. Vannacht wakker geworden van heel pijnlijke steken in mn buik. De pijn is een stuk minder nu. Ik kijk het even aan. Als de kweek morgen negatief blijkt te zijn en de pijn neemt weer toe vraag ik om een echo en als de pijn zo blijft of minder wordt wacht ik een cyclus af.
    De uitstralende pijn naar mn been blijft. Misschien dat dat ergens anders door komt, maar buikpijn is alleen nog heel licht.
    Voor de meiden met cyste(n). Kunnen deze klachten erbij horen volgens jullie:
    -melk verliezen uit tepels.
    -van de een op de andere dag veel puistjes langs de haargrens.
    -grote vermoeidheid. Zelf een trap oplopen is bijna teveel.
    -(bijna) flauwvallen.
    -duizeligheid.
    -snerpende hoofdpijn.
    -doffe bonkende hoofdpijn.
    -wazig zien.
    -lage rugpijn af en aan.

O ja, mijn menstruatie was wat vroeger en heviger maar ook korter. Vijf dagen ipv zeven.

14. Make it happen

Dec 13, 2016
    98
    2
    8
    Female
    Wat vervelend voor je dat je weer pijnlijke steken hebt gehad!
    Wat betreft de symptomen, daar herken ik mij niet in. Ik heb de afgelopen cyclus wel meer last gehad van steken in mijn linkerlies. Daar zat ook de cyste en ik heb die steken wel vaker. Vaak ook tijdens de menstruatie. Maar die klachten die jij omschrijft herken ik niet.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! Misschien een idee om bloed te laten prikken op hormoonwaarden en evt. op zwangerschap. Er zijn vrouwen waarbij de test negatief blijft, maar toch zwanger zijn. Ik wil je geen valse hoop geven hoor!

Sterkte!

15. Make it happen

Dec 13, 2016
    98
    2
    8
    Female
    Hoe gaat het nu met je Joppie1? Heb je al de uitslag van de kweek?

16. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ben ook erg benieuwd! hopelijk weer wat minder pijnklachten!

17. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Gelukkig geen blaasontsteking. Heb nu weer dezelfde klachten, zelfde tijd van de maand. Baal er van. Misselijk van de pijn! Wacht mn menstruatie af en anders vraag ik of er toch verder gekeken kan worden.

18. Make it happen

Dec 13, 2016
    98
    2
    8
    Female
    Fijn dat het geen blaasontsteking was, maar wat vervelend dat je nu weer klachten hebt!
    Dus rond de menstruatie weer dezelfde klachten?

Ik zou er inderdaad ook verder naar laten kijken.

Sterkte!

19. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik zou er ook even voor naar de dokter gaan! Zoveel pijn is niet normaal natuurlijk.

20. Make it happen

Dec 13, 2016
    98
    2
    8
    Female
    Hoe gaat het nu met je Joppie1? Nog klachten?

Share This Page