Ik weet niet of de vraag op de juiste plaats stel, maar ik doe een poging. Aan mijn onderstaande lijstje is wel te zien dat een kindje krijgen ons niet echt gemakkelijk af gaat. Nu heeft mijn moeder 5 miskramen gehad voor ze mij kreeg. Haar gyn ontdekte dat ze endometriose had en dat het daar aan lag. Ook heeft hij haar verteld dat het erfelijk is. Dus na een aantal miskramen heb ik dit ook bij mijn gyn aangekaart, maar die zegt dat het daar helemaal niet aan kan liggen en al helemaal niet erfelijk is. Is hier iemand die er wat meer van weet. liefs mara
Ik heb ook endometriose, en wij doen IVF. Ja de meningen zijn nog steeds verdeeld of het erfelijk is. Bij mijn moeder is na mijn geboorte endo geconstateerd. Mijn moeder heeft ook meerdere miskramen en zelfs een vroeggeboorte van mijn broertje gehad. Ze kunnen aan je hormoonwaarden al heel veel constateren. Via een inwendige echo konden ze bij mij cysten zien, en uiteindelijk via een kijkoperatie is de endo geconstateerd en verwijderd. Succes met zwanger worden. Groetjes Elvira
Bij mijn weten kan het wel erfelijk zijn. Tenminste... dat is wat ik gelezen heb. Mijn moeder had het trouwens niet. Heb je verder geen klachten die op endometriose kunnen wijzen? Kijk anders eens op www.endometriose.nl. Heel veel succes! Groetjes Caro
Hoi, Bij mij weten is het ook erfelijk. Ik ben er ook op gecontroleerd. Ik weet ook dat als je de pil slikt de endometriose stil staat of heel langzaam groeit. Nu kun je als je de pil slikt niet zwanger worden dus helaas. Ik wens je heel veel succes want ik weet dat het zeker niet leuk is als je het hebt. Ik ben op dit moment endometriose vrij en hoop ook niet het te ontwikkelen. Bij ons zit het namelijk in de familie. Ik zou toch aandringen op een onderzoek, en zeker naar zoveel mk, dat moet een oorzaak hebben, laat je niet ondersneeuwen. Groetjes Wendy
Ik heb ook endometriose en heb ook gehoord dat het erfelijk is. Maar bij ons in de familie heeft niemand het. Weet niet of miskramen ook altijd door endometriose komen, daar heb ik nooit iets over gehoord, alleen onvruchtbaarheid. Succes met alles.
Bedankt voor de reacties! Ik zal eens in een ander ziekenhuis voor een sec. op. vragen. Wie weet komt er wat uit waar wat aan te doen is. liefs mara