Hallo meiden, Ik ben nu ruim 30 weken zwanger en heb een vraag aan jullie. Ik voel de baby elke dag wel bewegen, alleen is het de ene dag veel meer dan de andere dag. Sommige dagen is het heel actief en dan weer een paar dagen heel rustig. Herkent iemand dit? Ook zijn de bewegingen heel verschillend. De ene keer voel ik het heel hoog en zie ik mjn buik op en neer gaan. Ook voel ik het van de buitenkant dan heel goed. Andere momenten voel ik meer in mijn buik gerommel. Dan voel ik het ook veel lager. Soms ben ik bang dat de baby te weinig beweegt en dat dat niet goed is. De verloskundige maakte zich geen zorgen en zei dat het gewoon het ritme van het kindje is en dat als ik het maar een paar keer per dag voel, dat dat ook goed is. Ik hoop dat hier meer meiden zijn, die het herkennen. Misschien is het gewoon een rustige baby of verwacht ik teveel?! Ik hoop op jullie ervaringen en iedeeen. Groetjes Christa.
Ieder kindje is anders , het kan ook zijn dat het nu wat minder ruimte krijgt om te bewegen of misschien slaapt het gewoon heel veel, ik heb een hele drukke baby .. hij beweegt nog heel veel voor 38 weken.. misschien is het na de geboorte wel een druktemakertje , toen ik in verwachting was van mijn zoon voelde ik ook nauwelijks wat en het is een heel rustig jongetje Als je het idd maar een paar keer per dag voelt bv. Sochtens smiddags en savonds. Je hoeft het niet de hele tijd te voelen schoppen of bewegen.
Ik had dit verhaal zo zelf kunnen schrijven! Ik ben nu 31 weken en heb eigenlijk nooit echt super veel gevoeld in mijn buik. Ik moet er ook echt voor gaan liggen zullen we maar zeggen. De vk gaf bij mij aan dat dit gewoon het ritme is en als daar een constante lijn in zit dat ik me geen zorgen moet maken. Ik heb er zelfs dagen bij dat ik zo goed als niets voel. Heel vervelend maar het is niet anders...
ik ben ook vandaag 30 weken zwanger en voel hem ook niet de hele dag schoppen. ook maar 1 of 2 keer. Maar het is normaal
Ik voel ons kleintje wel bijna de hele dag door, en vaak 's avonds ook nog! Dat is natuurlijk weer erg veel (en vooral 's nachts érg fijn... ) Hier vraagt de verloskundige ook iedere keer (vanaf 28 weken) of ik haar nog minstens 10 bewegingen op een dag voel maken, zo niet moet ik direct bellen. Vreemd dat jullie dat niet hoeven zeg!
Ik ben nu 27 weken zwanger en ons kindje is erg beweeglijk. Toch is het iedere dag heel anders. Als de kleine de ene dag heel beweeglijk is geweest, is het de volgende dag meestal een stuk rustiger.
ik heb me ook erg zorgen gemaakt daarover, ben vandaag zelfs bij de vk geweest en daar hebben ze een hartfilmpje gemaakt en alles was ok! Ik heb dus ook een vrij drukke baby, die de laatste dagen ook vrij rustig is, maar dat schijnt normaal te zijn ze kunnen niet alle dagen hetzelfde zijn... Tsja die moedergevoelens he....
hoi, Bij mij is me baby heeel erg druk geweest en nu sinds 2 weken de ene dag rustig of 2 dagen rustig en dan weer 3 dagen druk. Maar de verloskundige zei tegen mij als ik hem voor 12 uur smiddags nog niet gevoeld heb dat ik moest bellen .... Maar vanaf je hem s ochtends voelt en smiddags voelt is het goed Wij zijn de ene dag ook drukker dan de andere dag
ja ik maakte mij vandaag ook zorgen voelde de kleine amper wilde dus morgen ff bellen en vanavond heb ik hem wel even gevoelt paar keer terwijl mijn mannetje normaal ook altijd super druk is als die morgen nog zo weinig actief is ga ik ook eens bellen. snap ook dat ze niet elke dag hetzelfde zijn maar toch maak je je dan zo zorgen als je ze even niet voelt
het kan ook zijn dat je kleintje gewoon vaker in een andere houding ligt , waardoor armpjes en beentjes niet richting je buik zitten zeg maar groetjes van Ramona
Ik ben nu ook (bijna) 30 weken zwanger, en voel hem ook niet de hele dag door... de afgelopen dagen zo wenbig dat ik vannacht bijna de VK heb gebeld, en wat denk je? precies toen begon de kermis weer in me buik
Mijn meisje is een echt middag / avondmens. In de ochtend en nacht is ze redelijk rustig, al wil ze d'r moeder nog weleens een goede trap tussen haar ribben geven 's nachts. Ik word er gewoon wakker van. Maar 's avonds rond een uur of acht gaat ze los. Mijn buik lijkt wel een zee, geweldig. Met dertig weken geef ik eerlijk toe was dit gevoel een stuk minder, ze zijn dan ook zo hard aanhet groeien, kan me voorstellen dat ze meer slapen. Gr Pip
Bij mij verschilt het per dag, soms heb ik zo iets van kun je niet even stilliggen? En de dag daarna zit ik echt te voelen om te kijken of hij nog wel beweegt.
Ik herken je verhaal. Jason was ook een paar dagen heel druk en dan voelde ik hem een paar dagen weer bijna niet. Vooral op het eind van de zwangerschap was hij heel rustig. Nu hij geboren is snap ik ook waarom ik hem bijna niet voelde; het is gewoon een heel rustig kindje dat nooit huilt en rustig een uur lang wakker in bed kan liggen.
Ik ben nu 31 weken en ik voel me ukkie de hele dag door. Ik hoef er niet voor te gaan zitten of liggen want als ik gewoon rustig op me gemakkie loop dan voel ik me ukkie ook. Het drukste is hij/zij toch wel zodra ik naar bed ga, zodra ik lekker lig voel ik het in me buik nog even flink te keer gaan, dat duurt even en dan is t stil, net alsof ukkie ook een lekkere houding aan t zoeken is om de nacht in te gaan
ik ben vandaag 40 wkn en 1 dag en mij beebje is nog steeds heel actief in me buik . wel wat minder dan in het begin want toen was het echt zowat de hele dag door vooral als ik op bed lag of op de bank.
Hoi Allemaal, Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te horen dat er meer mensen zijn die hetzelfde hebben. Ik denk ook dat het gewoon een rustig kindje is. De laatste dagen beweegt ze weer heel veel. Echt fijn. Ik wordt er veel rustiger van. Ze kan ook echt hard schoppen al, dat ik er soms van schrik. Vooral als ik 's avonds in bed lig, op mijn linkerzij, dan is ze heel actief. Echt leuk. Bedankt voor jullie verhalen, leuk om te lezen. Groetjes Christa.
Ik ben nu 32 weken en voel de kleine ook de gehele dag (zelfs nu tijdens het typen ) wel fijn die bevestiging de hele tijd, maar af en toe zijn z'n trapjes zo hard dat het van mij wel wat minder mag
hallo, mijn kleine spruit beweegt ok niet de heel dag door. soms moet ik er echt voor gaan zitten. maar ik voel hem wel gelukkig elke dag. het zal wel een rustig kindje worden denk ik dan. is ook fijn straks na de bevalling. groetjes lieve