Toch even weer terug bij dit topic. Zijn er ook dames die het af en toe regelmatig hebben? Vannacht werd ik wakker en had menstruatiekrampen. Ze kwamen ongeveer om de 5 minuten en hielden ongeveer een minuut aan elke keer. Soms wat langer en soms wat minder lang. Het deed niet heel zeer, maar moest wel even blijven liggen, omdat het vooral zeer deed in de boven benen. Het hield in totaal ongeveer 1,5 uur en zakte daarna weer langzaam af. Ik stond net op het punt om te gaan douchen, maar gelukkig kon ik toch nog even slapen. De VK zei maandag dat de kleine zo goed als volledig is ingedaald, dus dit zal het niet zijn neem ik aan? Zijn dit dan ook gewoon voorweeën..??
ik lees ook met je mee, want ik heb precies dezelfde klachten, had van het weekend pijn in buik en rug, alleen in rust zakt het af. nu had ik er gistermiddag geen last meer van totdat ik naar de winkel was gelopen een straat verder, ik kon niet meer lopen niet meer staan niks meer, ben gaan douchen en liggen en toen is het gezakt, maar nu vanaf vandaag toch weer pijn in rug, pijn ik buik en lopen gaat al helemaal niet, continu menstruatiekrampen alleen kan ik er geen minuten van maken, en ik voe de kleine nog goed dus wat het nu is ik weet het ook niet. Moet morgenvroeg op controle en wil toch wel tot die tijd wachtten, of zou ik al eerder moeten bellen.
Ik weet het niet of je eerder moet bellen. Ik twijfelde vanmorgen ook heel erg, toen het dus aardig regelmatig was.. Het was ook wel gevoelig, moest echt blijven liggen, maar heel zeer deed het ook weer niet. Ik vind het ook lastig. Ben in ieder geval erg benieuwd wat jou verloskundige morgen zegt.. Er komen hier niet zoveel reacties he?
Sommigen hebben inderdaad veel last van voorweeen/ oefenweeen. Kan misschien ook nog wel van het indalen komen? Anderen hebben weer helemaal geen last! Bij mn eerste had ik er ook nagenoeg geen last van. Nu ietsje meer, maar nog niet zoals bij jou. Lijkt me behoorlijk spannend! Want hoe weet je nou of het begonnen is of niet? Ik ben ook erg bang dat ik het zelf dus niet ga herkennen zo meteen... Ik heb nu meerderen gevraagd hoe ik dat moet weten. Als het echt aanhoudt en een minuut lang duurt ( bij de eerste) en regelmatig terugkomt, om de 5 minuten EN niet wegtrekt onder de douche... dan kan je er van uit gaan dat het mogelijk begonnen is... en zal ik maar even bellen!
ja moeilijk he, het is namelijk mijn tweede kindje, maar ik ben de eerste keer ingeleid en kan me niet herrinneren dat ik bij haar zoveel last ervan heb gehad van te voren. van die menstruatiekrampen dan bedoel ik meer. Zelf heb ik zoiets zolang ik nog kan fuctioneren zal het wel goed zijn. En inderdaad weet wel uit ervaring dat als je gaat douchen minder moet worden, doet het dat niet of word het erger dan moet je bellen.
Bij mij begin de bevalling van mn eerste met het breken van de vliezen. Duidelijker kan niet maar nu is het toch lastiger... ik heb ook weleens gehoord dat als je twijfelt dat t dan nog NIET begonnen is Maar ja, straks dan weet je het wel zeker omdat je in een weeen storm zi en om dan nog helemaal naar het ziekenhuis te gaan... ( mocht je poliklinisch willen bevallen)
Friesland: je moet echt wel opletten met dit soort krampen/pijnen hoor! Je bent 34 weken zwanger en moet echt nog niet gaan bevallen. Bij mijn eerste heb ik ook veel voorweeen gehad, vooral s'nachts. Heb veel nachten in bad gezeten en uiteindelijk is ze geboren met 36 weken dus gelukkig niet extreem vroeg ofzo. Helaas rommelt het nu ook alweer bij mij en ben ik toch bang voor een vroeggeboorte. Ook verlies ik steeds bloed en slijm. Wat zegt je gevoel? Dat het erbij hoort of dat dit niet goed is? Als je denkt dat het er gewoon bij hoort en het niet heel veel pijn doet dan zou ik het proberen naast me neer te leggen en de volgende keer met de vk bespreken als je twijfelt zou ik volgende keer als je het weer hebt toch de vk bellen. Zij kan je dan misschien insturen voor een ctg! Sterkte en hou je kindje nog even 3 weekjes binnen!!
ik ben vanmorgen naar gyn geweest, gyn zei menstruatiekrampen zijn weeen, ze hebben ind werk gedaan deze week, baarmoedermond is week aan tworden was nog geen ontsluiting. Verder krijg ik straks de uitslag van urine die wou ze voor de zekerheid testen. dus meid ik zou toch nogmaals maar bellen, heb je nog last ervan gehad?
Ik heb het voornamelijk in mijn onderrug en onderbuik. Echt precies mentstruatiekrampen. Maar ik heb het alleen na het plassen..heel raar. Verder de dag heb ik er niet zo heel veel last van soms een paar krampjes maar dat komt en gaat snel weer weg. Maar ik heb het best hevig als ik naar de wc ben geweest. De verloskundige dacht eerst aan een blaasontsteking, maar dat is inmiddels zovaak getest en niets uitgekomen. Iemand hier hetzelfde?
Schrijf ik hier nog van de week dat ik ze nagenoeg niet heb... vanmorgen echt een paar maal achter elkaar om de ca 5 minuten! Duurde ook haast een minuut... niet echt pijnlijk, maar alsof je ongesteldheid lekker aan het doorbreken is. Ik hou t maar bij oefenweeen... zolang ze geen volle minuut duren en niet heftiger worden doen ze niet zo veel las ik in de literatuur....
@Sunny, Dat meen je niet?? echt waar?? Ohh jeetje, als ik het weer heb dan bel ik maar wel even dan toch.. Want het is nu nog niet de bedoeling natuurlijk..Ik heb er nu geen last meer van gehad. Heel af en toe lichtjes wat, maar niet meer zo erg en ook niet meer regelmatig ofzo. Gelukkig maar dan. Hoe lang ben jij nu zwanger? En mag de kleine al wel komen?? @ Druif, Spannend hoor.. Maar bij jou mag het wel doorzetten denk ik?? Bij mij nog niet helemaal de bedoeling eigenlijk @Zaantje, ja inderdaad echt menstruatiekrampen.. Het voelt alsof je dan zo elk moment heel erg ongesteld gaat worden, maar wordt het niet. Ik heb ook geen blaasontsteking, 1,5 week terug nog op getest.. M'n afscheiding is trouwens ook erg waterig.. Het is geen vruchtwater..
Ja, ik zou het niet erg vinden maar vind het wel spannend hoor, juist omdat je niet weet hoe het begint! Rest van de dag niet meer gehad eigenlijk... Waterige afscheiding kan wel een teken zijn van de baarmoeder die langzaam aan verweekt he? Hier nog niet echt. In combi met jouw krampjes denk ik dat je toch niet tot 42 weken zal doorlopen hoor!! Maar even binnenhouden kan geen kwaad
hier vanaf 24 weken periodes van menstruatie-achtige krampen. Ben al op controle geweest om de baarmoedermond op te meten, maar alles nog lang genoeg en dicht. Afgelopen zaterdag een uur of 3 op de bank gezeten met krampen die 1 a 1 1/2 minuut duurde maar onregelmatig waren. Het voelt nu alsof de baby lager zit, dus vermoedelijk is het bij mij indalen. Maar als je bloed en of veel slijm verliest, dan duidt dat toch wel op het serieuzere werk. Als je voorbij de 37 weken bent, kun je wel afwachten of het regelmatiger/heftiger wordt. Tenzij je je zorgen maakt natuurlijk. voor de 37 weken altijd tijdig aan de bel trekken.
friesland@ ik ben maandag 35 weken, vanaf 34 weken remmen ze niet meer bij ons in het ziekenhuis moet ik wel zeggen dat ik zwangerschapdiabetes heb, en op sta voor een geplande keizersnede. Ze vroeg me als ik erover wilde nadenken als het nu zou gebeuren ik niet toch beter normaal kon bevallen. Maar toen ik vroeg wilt niks zeggen toch, kreeg ik ook als antwoord kan evengoed weer gaan afzakken en dat ik dan nog doorloop tot geplande datum. Mijn gyn zei dat het evengoed voorweeen kunnen zijn maar dit kan doorzetten naar goede weeen, het is voor mij ook mijn tweede kindje, het is was nog niet volledig ingedaald en als ik regelmaat erin kreeg of vliezen breken moet ik gelijk komen. Ze had me getoucheerd niet prettig overigens en kon voelen dat mijn baarmoedermond aan t verweken was maar ik had nog geen ontsluiting. Heel spannend allemaal, toen ik op controle kwam had ik natuurlijk nergens last van baalde ik al van, want dat is iedere keer, en ik heb nog geregeld last van krampen maar het zet niet door, zakt weer af en dan komt het weer en dan blijft het ook een tijd aanhouden maar ik kan er geen regelmaat in vinden, denk dat het nog wel even blijf zitten.
@Druif, ja daar heb je gelijk in.. Je weet niet wanneer het voorweeën zijn of echte weeën. En het is elke keer weer spannend of het doorzet of dat het afzakt. Ik weet in ieder geval nu wel dat het heel vervelend is, want ik zit er nu ook op te letten.. Alleen is het voor mij nog niet de bedoeling natuurlijk haha @Mariekebr1, ik verlies nog geen slijm of bloed. Ja ik verlies waterige, niet echt plakkerige afscheiding, maar dat heb ik eigenlijk al zo'n 2/3 weken. Vanaf dat de kleine begon met indalen dus ongeveer.. Zijn de krampen bij jou nu ook wat minder geworden nu de kleine is ingedaald? @Sunny, We zitten dus ongeveer rond het zelfde termijn. Ik ben vandaag precies 34 weken en 1 dag. Maar eigenlijk heb je dus niet zoveel aan de informatie van je gyn. Want zoals Druif ook al zegt, kan het nog steeds beide kanten op gaan. Wel gek eigenlijk, want als wij dit nu al zo vroeg hebben, zou je denken dat we echt wel eerder bevallen. Toch lees ik verhalen dat er ook meiden zijn die dit al weken hebben, en toch tot 42 weken door liepen (dat zou bij jou dan niet het geval zijn natuurlijk). Vanaf gister middag zijn bij mij de menstruatiekrampen weer aardig begonnen. Het heeft een hele tijd doorgezeurd, maar was inderdaad dit keer ook niet echt te klokken. De ene keer een lange kramp, de andere keer maar heel kort. En vanmorgen werd ik er weer wakker mee.. Nu is het gelukkig weer gezakt. Ben blij dat het trouwens geen pijn doet. Het is alleen erg irritant en vervelend
bij mij heten het ook echt voorweeen, maar volgens mijn verloskundige zegt dat niets over wanneer je gaat bevallen en of dat te vroeg gaat zijn. Ik heb vandaag ook weer wat krampen. Niet zo erg dat ik me zorgen maak. Voor mijn gevoel ga ik met 35-36 weken bevallen. Als ik ervaringsverhalen zo lees, begiinen voorweeen altijd max 8 weken van tevoren. Kan niet anders doen als afwachten he?! Jullie kleintjes kunnen beter ook nog even blijven zitten, maar hun kanse zijn zo groot als ze nu komen
Schreef ik de 18e nog dat ik flink wat "oefenweeen" had, zomaar, out of the blue.... ben ik de dag erop bevallen!! Zou het dus toch maar in de gaten houden. Het kan idd alle kanten op! Ik was er klaar voor ( 37+3) maar toch kwam het onverwachts. Friesland: heb jij het nog erg gehad dan?
Druif, wat geweldig..!! Van harte gefeliciteerd.. Is alles voorspoedig verlopen? En ben je goed hersteld inmiddels?? En hoe gaat het met de kleine? haha Met mij gaat het goed. Ik heb ze niet meer zo regelmatig gehad, maar het zeurt en rommelt af en toe een beetje.. Ook de harde buiken worden steeds meer. Zodra ik opsta, ga zitten, buk, lig, of omdraai krijg ik een harde buik waarbij ik wat kort ademig wordt. Gelukkig geen pijn etc. Dus ik denk dat ik het tot de 37 weken ook wel moet halen hoor Zolang het nu zo blijft komt dat wel goed..
Alles zeer voorspoedig verlopen, dank je! Bevallen in ca 1,5 uur!! Had al 5 cm ontsluiting zonder dat ik daar pijn voor heb hoeven lijden dus die voorweeen deden wel aardig wat voorwerk!! Zo veel harde buiken als jij heb ik nooit gehad hoor! Hopelijk ga je niet overtijd lopen. 37/38 weken is een mooi termijn!