Teunisbloemolie en foliumzuur?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dynesja, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dynesja

Dynesja Lid

19 okt 2008
    40
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik slik teunisbloemolie van de etos om mijn cyclus regelmatig te krijgen na het stoppen met de pil en om er minder erg last van te hebben. Toen ik de pil gebruikte lag ik de eerste dag alleen maar op bed van de pijn in mijn buik. Vandaag ben ik ongesteld geworden met een cyclus van 33 dagen, dus dat is best goed volgens mij en heb amper last van buikpijn. :D

Ik heb verschillende topics gelezen over dit onderwerp, maar geen onderwerp gevonden die niet al gesloten was.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met teunisbloemolie. Daarnaast overweeg ik om toch ook foliumzuur te slikken, maar kan dit samen?

Ben benieuwd naar de reacties.

2. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ik zou sowieso foliumzuur gaan slikken.....Staat tenslotte ook in de bijsluiter van de pil.....Het kan nooit kwaad en heeft een goede uitwerking op je eventuele kindje....

Succes

3. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik slik net als jij teunisbloemolie, en dit in combinatie met foliumzuur. Ben eind april gestopt met de pil, en nam toen al een maand foliumzuur. Ben pas half juli de eerste keer ongesteld geworden met behulp van medicatie. Toen heb ik besloten om ook teunisbloemolie te slikken om mijn cyclus regelmatiger en korter te krijgen. dit had wel dadelijk resultaat, want de maand erop bleek ik zwanger! Jammer genoeg is dat na 8 weken geëindigd in een MA. Nu ben ik terug begonnen met teunisbloem, maar wil wel stoppen vanaf mijn eisprong. Zo ben ik zeker dat het geen kwaad kan voor een eventueel volgende beebje.
    Maar foilumzuur moet je sowieso zeker nemen hoor!

Succes!

Sunnyke

4. Dynesja

Dynesja Lid

19 okt 2008
    40
    0
    0
    Bedankt voor de reactie. Ik begrijp dus dat het geen probleem is om het samen te gebruiken. Ik ga morgen dan toch maar foliumzuur kopen, t kan in elk geval geen kwaad. Vanaf het moment dat zal blijken dat ik zwanger ben (hopelijk duurt dat niet lang :rolleyes: ) stop ik direct met teunisbloemolie. Wat ontzettend jammer dat je zwangerschap geeindigd is in een MA. Had dat te maken met teunisbloemolie? Slikte je dat toen nog of was je al gestopt? Hopelijk heb je de volgende keer meer geluk!

5. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik ben gestopt met de teunisbloemolie vanaf het moment dat ik positief getest heb (na 2 dagen overtijd te zijn), maar mijn MA is pas gekomen op 8 weken. Volgens mijn gyn (achteraf gezegd na de MA) kon teunisbloemoliegeen kwaad, het is toch natuurlijk. Heb wel op 6 weken een nierontsteking gehad waarvoor ik antibiotica heb moeten nemen :( Ook al zegt de dokter dat dit niet schadelijk was, ik heb er toch toen een heel slecht voorgevoel bij gehad, en blijkbaar ook niet zonder reden..
    Maarja, nu met die MK wil ik extra voorzichtig zijn, en stop ik dus al met de eisprong, want da's voor mij het belangrijkste, erachter is het toch maar op het wachtbankje zitten en duimen, dus....

Heel veel succes!

Sunnyke

6. Dynesja

Dynesja Lid

19 okt 2008
    40
    0
    0
    Hoi Sunnyke,

Ik ben even het spoor bijster, MA en MK.....waar staat dat precies voor?
    Ik ben trouwens vandaag begonnen met foliumzuur slikken......ik zou best willen stoppen met teunisbloemolie op het moment van mn eisprong, maar hoe weet ik wanneer dat precies is? Ik temperatuur niet en maak alleen gebruik van de ovulatiekalender en probeer naar mn lichaam te luisteren.

Mag ik vragen of dit je eerste kindje zal worden?

Groetjes,

7. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi Dynesha,

sorry als ik verwarrend overkom met die afkortingen :oops: . Ik heb ook maar hier van anderen geleerd waar ze voor staan hoor! Even uitleggen dus: op 15 sept is er een Missed Abortion (MA) bij mij vastgesteld. Dat wil dus zeggen dat het vruchtje gestopt was met groeien, maar dat mijn lichaam het ondertussen nog niet afgestoten had. Op 8 oktober heb ik dan de eigenlijke MisKraam (MK) pas gekregen, waarbij het vruchtje is afgekomen en ik dus bloedingen had. Sommigen hebben dadelijk een MK, maar ik dus niet.
    Wat betreft die eisprong: ik voelde vorige keer toch wel duidelijk wanneer het zover was: steken in mijn zij (langs 2 kanten) en veel meer afscheiding (sorry). Daarnaast gebruikte ik ook ovulatietesten van Sensitest, en daarmee kan je er nooit naast zitten!
    Wij zijn voor ons 1e kindje aan het gaan, ben best wel ongeduldig want voel me al "ouder", hetgeen natuurlijk belachelijk is, maar ja! Als je er meer dan ééntje wilt, dan hoop je natuurlijk dat je die wat kunt "spreiden" over een aantal jaartjes, en als het dan lang duurt voor de eerste, zal de tweede ook sneller erop volgen he.
    En jullie?

Liefs,
    Sunnyke

8. Dynesja

Dynesja Lid

19 okt 2008
    40
    0
    0
    Hoi Sunnyke,

Het is mij nu helemaal duidelijk wat die afkortingen zijn. Bedankt voor de uitleg. Ik zit nog niet zolang op deze site en ben nog niet helemaal met alle afkortingen bekend.

Ik kan me voorstellen dat je je al "oud" voelt worden, misschien dat juist ook wij daardoor sneller naar hulpmiddelen zoeken zoals teunisbloemolie en ovulatietesten omdat de tijd schijnbaar dringt.

Wij gaan nu ook voor ons 1e kindje, ervan uitgaande dat dat lukt natuurlijk. Ik zit nu in mijn 2e ronde. Ik weet niet of we er meerdere zouden willen, zelf wel ik dat wel. Maar mijn vriend vind 1 kindje ook wel genoeg. Eerst maar eens zien hoe dat gaat.... :confused: Misschien hebben we onze handen er wel vol aan en zien we een 2e totaal niet zitten.

Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat....hou me op de hoogte als je wil?

Liefs,

Deel Deze Pagina