Menstruatiebikini

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindermoeder, 21 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    2.169
    645
    113
    Hier
    Wie heeft dit wel eens geprobeerd. Ik vind het moeilijk te geloven dat het echt werkt.
    Maar laatst gingen we op vakantie en toen was mijn dochter ongesteld geworden en wou graag zwemmen. Ze is 13 en ik vind haar nog te jong voor anticonceptie en een tampon krijgt ze nog niet in. Dus dit klinkt fantastisch maar werkt het ook?!
     
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.197
    12.786
    113
    Vrouw
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar, dus lees mee.
    Ik heb echt de gedachte: hoe kan dat dan?
     
  3. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.705
    599
    113
    Gelderland
    Ik heb er eentje besteld voor mijn dochter, omdat we op wintersport gingen vorige week en ook gingen zwemmen. Uiteindelijk niet nodig gehad, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het broekje werkt. Ik heb hem vooraf even op de hand gewassen en het neemt heel goed vocht op.
     
    vlindermoeder vindt dit leuk.
  4. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.197
    12.786
    113
    Vrouw
    Ja ik geloof wel dat hij goed vocht op zal nemen, maar wat als je al bloed verloren hebt, de slip heeft dat opgenomen. Daarna ga je zwemmen, dan gaat de slip toch vol badwater zitten?
    Hoe kan het dan goed gaan met bijv gaan zitten? laat je dan geen bloedspoor achter?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Dochter van 13, gebruikt ze al ruim een jaar en is er zeer tevreden over. De meeste vangen wel maar minimaal op (1 tampon). Hier gebruikt ze vnl de broekjes van ecowoman
    Dochter heeft er ook 2 van Sorio en die vangen 2-3 tampons op. Nooit lekkages of wat dan ook. Wisselen van broekje doet ze op het toilet. Het gebruikte exemplaar gaat in een speciale wetbag.
    Kortom ideaal.
     
  6. anexis

    anexis Actief lid

    1 okt 2021
    323
    135
    43
    Vrouw
    Onze dochter van 12 heeft een menstruatie bikinibroekje en het werkt erg goed.
     
  7. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.197
    12.786
    113
    Vrouw
    Maar trekt ze dan een schone aan als ze uit het water komt?
     
  8. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Nee ze kan 'm gerust langer aan, tot een paar uurtjes. (Op de zwaarste dagen zwemt ze niet)
     
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    11.197
    12.786
    113
    Vrouw
    Ah oké, fijn. Hadden we moeten hebben toen wij jong waren....
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    48.262
    33.199
    113
    Ik ga ze ook kopen voor dochter, maar koop er wel 2 denk ik. Dan kan ze na het zwemmen even wisselen.
     
  11. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Wij hebben er 5, geen overbodige luxe.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  12. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.067
    417
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Heeft iemand een link wat jullie precies bedoelen ? Hier eentje die vroeg ongesteld is (wordt in april 12) en hoe te doen met zwemmen. Tampon lukt niet.
     
  13. Duma

    Duma Fanatiek lid

    13 sep 2007
    1.017
    969
    113
    Wat doe je als je hem wil schoonwassen? Eerst in een emmer water weken…

    Dan lijkt het me dat als je met het broekje het zwemwater in gaat, het bloed er toch ook uit gaat en mengt met het zwemwater?

    Hoezo blijft het bloed in het broekje met zwemmen, maar niet met wassen? Ik begrijp niet helemaal hoe dat werkt.
     
    Sado, Diiba, Zxcvb en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.783
    7.614
    113
    Wow, dat is veel!

    Hier 1 badpak en dat ging van t zomer op vakantie prima.

    Op de eerste dagen zwemt ze niet, maar daarna wel.

    Na gebruik even goed uitspoelen en daarna uithangen. Kon het de volgende dag zo weer aan.

    Het was voor ons meer het verschil: een hele week niet kunnen zwemmen of een paar dagen niet kunnen zwemmen.
     
    Athina vindt dit leuk.
  15. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    2.169
    645
    113
    Hier
    Wat fijn alle reactie s. Dank jullie wel. Misschien dan toch maar 1 kopen voor haar om te voorkomen dat we nog een keer deze situatie hebben
     
  16. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.752
    418
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn dochter heeft ze ook. We gingen vorig jaar naar centerparcs en dag ervoor werd ze ongesteld. Snel bij de Primark 2 gehaald. Ze vangen alleen de lichtere dagen op. Ze deed hem aan onder haar badpak en heeft kunnen zwemmen. Ze ging er na zo'n 2 uur uit, dus ik durf niet te zeggen tot hoe lang je ze aan kan doen.
     
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.589
    3.211
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Toevallig is er hier vorige week één van Modibodi binnengekomen. Een simpele zwarte, waar ze overheen eventueel een surfbroekje kan dragen. Gezien eerdere recensies durven wij er wel op te vertrouwen. En hij past gelukkig perfect, wat wel belangrijk is. Hij kwam alleen net een paar uur te laat binnen om al uit te testen ;) .

    Wij gaan ook voor: Liever 2 /3 dagen niet zwemmen - dan 5/6 dagen... Wij zijn overigens meer van de korte duik dan van lange dagen bij het zwembad. Dus zeker op de camping bijvoorbeeld kan dat prima. Wij willen het voorlopig met 1 proberen. Tenzij we goede vinden (ik lees primark?) die misschien wat goedkoper zijn.
     
  18. anexis

    anexis Actief lid

    1 okt 2021
    323
    135
    43
    Vrouw
    Wij hebben deze voor onze dochter. Werkt echt heel fijn. Onze dochter draagt er nog wel een zwemshort overheen omdat ze dat zelf fijn vind. Ze hebben ook badpakken als uw dochter dat fijner zou vinden

    https://moi-et-marie.com/products/teen-wave-zwemslip-lage-taille
     
    Butchke en vruchtje24 vinden dit leuk.
  19. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.734
    4.229
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik lees voor m’n dochter graag mee. Wat ik mij wel afvraag… Stel ze heeft een paar uur lekker gespeeld in het water en gaat daarna met haar billen op een witte handdoek of witte stoel zetten… hoe groot is de kans dat ze dan echt niet doorlekt?

    Ik vind het idee om er een surfbroekje er over heen te dragen trouwens wel slim! Dan valt het minder op dat ze ‘zo’n typische menstruatiezwembroek’ draagt!
     
  20. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.783
    7.614
    113
    Denk dat dat nog wel meevalt, er zijn er zoveel die een zwart bikini broekje met ander soort topje dragen, of een zwart badpak.

    Hier heb ik trouwens geen vlekken gezien in de badhanddoek.
     
    maartje84 en Butchke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina