Man in bad

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Rubi, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een rare vraag maar ik lees overal dat een warm bad slecht is voor het sperma van de man. Mijn man gaat eigenlijk het liefst in de douche, maar tegenwoordig baddert hij altijd samen met ons zoontje. Zal denk ik een kwartier of minder zijn, en het water is dan natuurlijk ook niet heel erg heet. Gewoon wat de babythermometer aangeeft als geschikte temperatuur en heel soms een graadje warmer. In hoeverre is dat schadelijk voor zijn zaad nu we opnieuw zwanger willen worden?

En in hoeverre is het voor mij schadelijk om na ovulatie en voor innesteling warm te badderen? Ik lig nooit helemaal onder en het water koelt ook redelijk snel af dan.

Bedankt alvast! :)

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Voor de man kan warmte inderdaad invloed hebben op de vruchtbaarheid. Zo kan dragen van strak ondergoed, laptop op schoot, veel warme baden of saunabezoek de zaadkwaliteit negatief beinvloeden.
    Zeker als jullie weer zwanger willen worden kunnen jullie hier eventueel rekening mee houden.

Groetjes Gea

3. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okay Thanks, de warmte van een bad met mijn zoontje samen is daarvoor dus al te warm? En maakt hoelang hij in het water zit daar nog iets voor uit?

4. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    De zaadballen hebben normaal een temperatuur van 35 graden Een warm bad (van boven de 37-38 graden) kan invloed hebben wanneer je hier langer dan ca 15 min in zit.
    Ik wil nog even benadrukken dat het invloed kan hebben, hoeft niet per definitie zo te zijn dus pin je niet te veel vast op bovenstaande! Als de zaadkwaliteit vooraf al goed was hoef je je meestal niet zo'n zorgen te maken!

Groetjes Gea

5. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okay hartstikke bedankt! Het is eigenlijk nooit meer dan een kwartier en het water koelt dan ook redelijk snel af omdat het bad niet vol zit, dus denk dat we ons dan geen zorgen hoeven te maken :)

Deel Deze Pagina