Gebruik je die ook met zwemmen? Ik heb een cup, maar vind het niks. Alleen met zwemmen moet ik iets anders gaan doen dan tampons, ik krijg ze erin maar doet na de bevalling echt pijn. Die sponsjes had ik vroeger ook, maar toen vond ik t niks. Deze zijn wel fijn??
Ja je kan er heel goed mee zwemmen. Ik was afgelopen vakantie in Italie 7 dagen heel heftig ongesteld en deze sponsjes hebben echt mijn vakantie gered. Een normale tampon moet ik elk uur vervangen en met de sponsjes had ik minimaal 4 uur nergens last van. Ik ken geen andere merken en dit was ook de eerste keer dat ik ze gebruikte maar vind het echt een top uitvinding. Op de verpakking staat dat je ook kunt gebruiken tijdens de sex (iets onder het mom van "voor beroepsmatig gebruik ofzo".)
Heb het verschil even opgezocht, De meest verkochte variant van Beppy is deBeppy Wet tampon. De Beppy Dry tampons hebben geen Lactagel en geen lusje zoals Beppy Wet tampons. Daarom zijn deze droge tampons wat voordeliger dan de tampons met Lactagel. Beppy Dry tampons worden daarom vooral aangeraden als je al wat ervaring hebt met de Beppie tampons. Ik zou dan voor de Wet gaan want de Dry lijkt me lastig te verwijderen.
Mmm ja idd. Al ga ik nog wel even op zoeken wat lactagel is, ik gebruik geen enkele zeep down there, dus iets in mn muts douwen lijkt me helemaal niet fijn Dankjewel in ieder geval!
Het uithalen is even een handigheidje. Een aantal keer doen en het is al veel makkelijker. De truc is inderdaad een klein beetje persen zodat de cup wat lager komt te zitten en dan door in knijpen het vacuüm wordt verbroken. Wat mij betreft echt de uitvinding van de eeuw!
Nou, ik heb net weer zo ongeveer met de benen in m’n nek gezeten om het ding eruit te peuteren. Blijf het een dingetje vinden haha. Hopelijk word ik er gauw handiger in!
Voorzichtig de vacuüm doorbreken door er zachtjes in te knijpen, je voelt dan direct dat hij loslaat en dan kan je hem heel rustig verwijderen. Iig niet aan trekken als hij nog vacuüm zuigt, auw. Succes. Ik ben er iig blij mee
Ok ik volg effe, een vriendin van mij heeft het hier altijd over, maar tot dusver ben ik nog niet overtuigd. Grootste vraag: hoe maken jullie dat ding schoon in openbare toiletten/je werk/...? Even met bebloede cupje en al naar buiten met je broek op je enkels, uitwassen in de wasbak en terug naar de wc? Of hoe stel ik me dat voor? Of kieper je het gewoon leeg in de wc en gaat de nog vuile cup daarna gewoon weer terug in je vajeejeej? Maar dan hangen je handen toch vol met bloed? haha bij mij zou de wc er echt uitzien alsof er een massamoord is gebeurd volgens mij Dus vertel, hoe gaat dat praktisch!
Als ik een wasbak onder handbereik heb, dan spoel ik de cup even uit. Zo niet: eruit halen, leeggooien, en weer terug doen. Zodra je er wat handigheid in krijgt zal er maar weinig bloed op je vingers zitten. Even je handen afvegen met wat WC papier en daarna wassen Trouwens, een cup kun je vaak uren inhouden. In mijn ervaring kan ik het meestal zo regelen dat ik niet hoef te frummelen op openbare toiletten.
Ja is dat zo? De eerste 2 dagen van mijn maanstonden ben ik echt aan het leegbloeden, tampon of maandverband is meestal na een half uur tot uur volledig verzadigd en moet ik oppassen dat het niet doorlekt. Ik zou bij die cup ook constant het gevoel hebben dat hij gaat overlopen..dus ik zou het denk ik niet redden om een volledige werkdag door te komen. Hmm..mss eens een paar keer thuis oefenen om te kijken of het iets kan zijn. Dankjewel voor de uitleg alleszins, dat helpt enorm om er mij iets bij voor te stellen
jaren geleden een cup geprobeerd maar ik kreeg er gewoon geen vacuum in. Lekte er continue langs. Ga hem toch maar eens uitkoken en opnieuw proberen over 2 weken. Lijkt me zoveel fijner.
Ik hoef hem maar twee keer per dag te legen: 1x s'morgens en 1x s'avonds voor ik ga slapen. Dus niks aan de hand op het werk, al zit daar een wastafel in het wc hokje dus het zou opzich kunnen, maar niet nodig. Als je hem tussendoor moet legen kun je een flesje water meenemen om hem schoon te spoelen, wel eens gelezen dat mensen dat doen maar het lijkt me een kliederboel. Mijn handen zitten niet vol bloed als ik mijn cup eruit haal trouwens hoor, er komt wel eens een klein beetje bloed op maar echt niet veel. Verder hoeft een cup echt niet diep te zitten, het is anders dan een tampon. Ik lees hierboven dat sommigen hem er niet uit krijgen maar ik kan me niet voorstellen hoe dat kan.